Bekijk volle/desktop versie : Hey een vraagje voor de DAMES!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

06-08-2004, 21:53
ZOUDEN JULLIE EEN 2e VROUW WILLEN ZIJN VOOR EEN MAN?

06-08-2004, 21:54

Waarom zou iemand dat uberhaupt willen zijn?!

Nee ik absoluut niet!

06-08-2004, 22:46
ik vraag me af of er nog iemand de imaan heeft hiervoor.

Als er iemand is.. Pm me zo snel mogelijk

06-08-2004, 22:49
whawhawhawha wanhoop slaat toe

Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000

06-08-2004, 22:50

Zou je t accepteren?

06-08-2004, 22:55

Citaat:

Inderdaad, dat vraag ik me ook af..

Verder vindt ik het niet een kwestie van willen of niet willen maar of jij het aan zou kunnen om vrouw te worden van een man die al een vrouw heeft...Zoals onze broeder Khaled hierboven min of meer zegt; Hebben wij vrouwen zo een sterke imaan dat we dat aan kunnen?

Dat vraag ik me echt af. Wel heb ik enorme bewondering en respect voor de vrouwen wiens man 2 of 3 vrouwen heeft. Moge Allah Soubhana wa Ta3ala hun goed belonen. Allahoema amien!

06-08-2004, 23:00
Jij ook niet???

06-08-2004, 23:08

Citaat:
Jij ook niet???
Zoals ik zelf al zeg, ik vraag me af of wij vrouwen zo een sterke imaan hebben als het aankomt op een huwelijk met een man die meerdere vrouwen heeft.

Alleen een vrouw die in die situatie zit (dus dat haar man een 2e vrouw wil of als je een huwelijksaanzoek krijgt van een man die al een vrouw heeft) zou kunnen zeggen of zij het wel of niet aan kan.

07-08-2004, 05:18
Waarom niet als rijk is.

07-08-2004, 07:45
Idd!

Pm me

07-08-2004, 11:26
hihihihi

Ik zou het niet kunnen.Maar er zijn echt wel vrouwen die dat wel kunnen. Ja iedereen is anders he. Dus ik zou zeggen Khaled als je goed genoeg zoekt. Wie weet dan vind je die tweede wel hihihihi

07-08-2004, 12:18
nee ik zelf als man wil nie eens een 2e vrouw

laatstaan het 'slachtoffer' zelf

07-08-2004, 12:22

slachtoffer? Noem je de vrouwen van de profeet (salla Allahou alayhie wa sallam) slachtoffers?

Vrees Allah!

07-08-2004, 13:02
assalaam wa aleikum

khaled, hij heeft het over de vrouw als slachtoffer als het ZIJN tweede vrouw zou zijn. waarom moet men hier altijd uitgaan van het slechte?

ik heb vroeger altijd gezegd dat ik dat geen probleem zou vinden en ik dacht zelfs dat het wel leuk zou zijn.

tot ik verliefd werd.. geen haar op mijn hoofd dat er nu nog aan denkt om mijn man te delen met een ander. daar ben ik veel te jaloers voor, als ik nog maar een andere vrouw naar hem zie kijken! nee, dan zou ik nog liever scheiden ja, dan te moeten toezien hoe mijn man zijn liefde verdeelt tussen twee vrouwen, en zijn bed nog ook, nee, zou ik niet kunnen en daar kom ik eerlijk voor uit.

en dat heeft niets met imaan te maken. ik hou van God en ik zou alles doen voor mijn geloof wat Hij ons vraagt, maar Hij heeft ons nooit verplicht onze man te delen, dus waarom nog overwegen?

vroeger was het anders.. het waren oorlogstijden, vele mannen sneuvelden en hun vrouwen bleven alleen achter zonder inkomen voor hen of de eventuele kinderen. de man die in die tijd dan zo'n vrouw als tweede vrouw nam verrichtte een goede daad. besef wel dat de tweede vrouwen meestal weduwen en gescheiden vrouwen waren.

dat beseffen de meeste mannen nu niet. zij bekijken het zo: ze hebben niet genoeg aan één vrouw, dus nemen ze een tweede, en liefst een maagd en mooi. nee, dat is niet de bedoeling! het is de bedoeling een vrouw te nemen die anders toch maar alleen zou blijven!

moesten we nu nog in diezelfde tijd leven, en het ging over een vrouw die haar man verloor in de strijd en dus zonder inkomen zit, dan denk ik wel dat ik zou toestemmen. uit medelijden en om de ajr.

maar om nu mijn man toestemming te geven een andere vrouw te trouwen omdat hij niet genoeg aan mij heeft? dan mag hij zijn koffers pakken en die andere vrouw maar trouwen.

als je als man van je vrouw te horen kreeg dat je niet genoeg bent voor haar, en dat ze nog een andere man zou willen, zou dat ook niet hard aankomen?

mha salama

07-08-2004, 13:41

Citaat:
Origineel gepost door Nadia_Antwerpen
assalaam wa aleikum

khaled, hij heeft het over de vrouw als slachtoffer als het ZIJN tweede vrouw zou zijn. waarom moet men hier altijd uitgaan van het slechte?

ik heb vroeger altijd gezegd dat ik dat geen probleem zou vinden en ik dacht zelfs dat het wel leuk zou zijn.

tot ik verliefd werd.. geen haar op mijn hoofd dat er nu nog aan denkt om mijn man te delen met een ander. daar ben ik veel te jaloers voor, als ik nog maar een andere vrouw naar hem zie kijken! nee, dan zou ik nog liever scheiden ja, dan te moeten toezien hoe mijn man zijn liefde verdeelt tussen twee vrouwen, en zijn bed nog ook, nee, zou ik niet kunnen en daar kom ik eerlijk voor uit.

en dat heeft niets met imaan te maken. ik hou van God en ik zou alles doen voor mijn geloof wat Hij ons vraagt, maar Hij heeft ons nooit verplicht onze man te delen, dus waarom nog overwegen?

vroeger was het anders.. het waren oorlogstijden, vele mannen sneuvelden en hun vrouwen bleven alleen achter zonder inkomen voor hen of de eventuele kinderen. de man die in die tijd dan zo'n vrouw als tweede vrouw nam verrichtte een goede daad. besef wel dat de tweede vrouwen meestal weduwen en gescheiden vrouwen waren.

dat beseffen de meeste mannen nu niet. zij bekijken het zo: ze hebben niet genoeg aan één vrouw, dus nemen ze een tweede, en liefst een maagd en mooi. nee, dat is niet de bedoeling! het is de bedoeling een vrouw te nemen die anders toch maar alleen zou blijven!

moesten we nu nog in diezelfde tijd leven, en het ging over een vrouw die haar man verloor in de strijd en dus zonder inkomen zit, dan denk ik wel dat ik zou toestemmen. uit medelijden en om de ajr.

maar om nu mijn man toestemming te geven een andere vrouw te trouwen omdat hij niet genoeg aan mij heeft? dan mag hij zijn koffers pakken en die andere vrouw maar trouwen.

als je als man van je vrouw te horen kreeg dat je niet genoeg bent voor haar, en dat ze nog een andere man zou willen, zou dat ook niet hard aankomen?

mha salama
Helemaal mee eens ik zou het ook niet kunnen! Daar ben ik zelf ook veel te jaloers voor.
Het gedachte alleen als maakt me gek laat staan dat het echt zo zou moeten.
Ook mijn man is geen snoepje dat ik moet delen. ik zou het echt niet kunnen.

Trouwens in de koran staat dat er nog een tijd zal zijn waar er 50 vrouwen zullen zijn voor 1 man.
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat de mannen nu in 2004 al in de minderheid zijn in vergelijking met de vrouwen.
Zo zie je maar dat de koran het zoveel eeuwen terug heeft gezegd terwijl wetenschappers er nu pas achter komen.

ma3a salama.

Ps.: Missriffie, lang geleden meid? alles nog goed met je?? dikke kus van mij :blauwkus: zahra

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10