Bekijk volle/desktop versie : Huis kopen met 1 salaris



Pagina's : [1] 2

11-06-2010, 23:37
Ik wil graag een huis kopen..op dit moment verdien ik rond €2700 bruto, rond welk bedrag zou het huis ongeveer mogen kosten om een hypotheek te krijgen????

11-06-2010, 23:56


Met een bruto jaarsalaris van ongeveer € 35.000 kun je een maximale hypotheek van rond de € 160.000 krijgen.

Hiermee kun je een bestaande woning met een koopsom van € 145.000,- kopen of een nieuwbouw woning met een koopsom van € 150.000,-.

Let op! Deze bedragen zijn maxima gebasseerd op je jaarsalaris, dit betekend niet dat het ook verstandig is om zoveel te lenen.
Ga voor een berekening op maat naar een niet gebonden hypotheekadviseur bij jou in de buurt.

12-06-2010, 00:26
Thanks Dino! Wel jammer zeg, voor een redelijke woning ben je vanaf 200.000 euro kwijt.

Ik heb wel wat spaargeld (30.000), maar volgens mij kan ik daardoor niet veel meer aan hypotheek krijgen.

Weet je toevallig of iemand (buiten mijn ouders) garant mag staan. Bijvoorbeeld mijn oom?

12-06-2010, 00:41
Als je precies wilt weten wat je kan lenen moet je naar

Surat Baqara gaan en dan aya nr 278 "O, gij die gelooft, vreest Allah en doet afstand van de rest van de rente, als gij gelovigen zijt.

En als je nog meer wilt lenen moet je naar

Surat al - imraan gaan en dan aya 130 "O u die gelooft neemt geen rente daar deze aanleiding geeft tot eindeloze vermeerdering van bezit en vreest Allah opdat u moogt slagen


Kom je er dan nog niet uit dan moet je weer terug naar
Surat Bagara aya 275 "Degenen die woekerwinst maken verrijzen zoals iemand die door Satan met krankzinnigheid is geslagen Dat komt omdat zij zeggen Handel is gelijk aan rente terwijl Allah de heeft wettig en de rente onwettig heeft verklaard Die daarom een vermaning van zijn Heer krijgt en ermee ophoudt hem zal toebehoren hetgeen hij vroeger heeft ontvangen en zijn zaak is bij Allah En zij die terugvallen zij zijn de mensen van het Vuur daarin zullen zij vertoeven.


Gair insAllah

12-06-2010, 00:45



Citaat door benybouach:
Als je precies wilt weten wat je kan lenen moet je naar

Surat Baqara gaan en dan aya nr 278 "O, gij die gelooft, vreest Allah en doet afstand van de rest van de rente, als gij gelovigen zijt.

En als je nog meer wilt lenen moet je naar

Surat al - imraan gaan en dan aya 130 "O u die gelooft neemt geen rente daar deze aanleiding geeft tot eindeloze vermeerdering van bezit en vreest Allah opdat u moogt slagen

succes!





DE JUISTE ANTWOORD MASHALLAH BROEDER


profeet het de gene die rente aanneemt of betaald vervloekt dus beter afstand en je zal gelukig leven

12-06-2010, 00:46

Citaat door benybouach:
Als je precies wilt weten wat je kan lenen moet je naar

Surat Baqara gaan en dan aya nr 278 "O, gij die gelooft, vreest Allah en doet afstand van de rest van de rente, als gij gelovigen zijt.

En als je nog meer wilt lenen moet je naar

Surat al - imraan gaan en dan aya 130 "O u die gelooft neemt geen rente daar deze aanleiding geeft tot eindeloze vermeerdering van bezit en vreest Allah opdat u moogt slagen

succes!


Bedankt voor je naseeha. Alleen hoe zit het met bijzondere omstandigheden? Allah s.w.t. vergemakkelijkt alle wegen voor de mens, daarnaast gaat het om de intentie. Ik zou graag een huis willen kopen zonder rente te hoeven te betalen, alleen die mogelijkheid bestaat niet in Nederland. Het liefst wil ik huren, maar dan moet ik nog vier jaar wachten ofzo. Ik heb nu een huis nodig om mijn kind ook veiligheid te bieden. Op dit moment woon ik bij een familielid in en ik moet hier weg. De laatste mogelijkheid is particulier huren, maar die huurbedragen zijn erg hoog, zeker vanaf 1000 euro.

12-06-2010, 01:03
Dan moet je misschien een huis zoeken buiten de randstad ?

Meer huis voor je euro.

12-06-2010, 01:12

Citaat door soraya_21:
DE JUISTE ANTWOORD MASHALLAH BROEDER


profeet het de gene die rente aanneemt of betaald vervloekt dus beter afstand en je zal gelukig leven
Daar vraagt TS niet naar. Daarbij kent Allah dan weer geen weten tegen slavernij en vele andere misdadige praktijken. Een gemiste kans.

En als je eigen spaargeld hebt, hoef je natuurlijk minder te lenen.

12-06-2010, 01:39

Citaat door Hoogervorst:
Daar vraagt TS niet naar. Daarbij kent Allah dan weer geen weten tegen slavernij en vele andere misdadige praktijken. Een gemiste kans.

En als je eigen spaargeld hebt, hoef je natuurlijk minder te lenen.
en die spaar geld zit daar geen rente aan ?? soebhanallah

12-06-2010, 01:40
[QUOTE=soraya_21;83906603]en die spaar geld zit daar geen rente aan ?? soebhanallah wij zullen allemaal worden ondervraag waarom heb je je broeder of zuster niet geholpen met tips allemaal ons verantwoordelijkheid vergis je niet

15-06-2010, 22:52
Er zit geen rente op mijn spaargeld, omdat ik mijn geld niet op een bank bewaard heb.

Het is lastig om hier advies te krijgen.

15-06-2010, 23:16

Citaat door Pavel_Nedved:
Dan moet je misschien een huis zoeken buiten de randstad ?

Meer huis voor je euro.




jaa dan kan hij een garage kopen ja....


Het zit zo je verdiend 2700 per maand bruto en dat is 32.400 per jaar.
Dit doe je ongeveer X 4.5 komt neer op een bedrag van 145.800 ( kan natuurlijk paar duizenden euro's afwijken )

15-06-2010, 23:19


Maximale koopsom
Bij de aankoop van een woning krijg je te maken met bijkomende kosten (zoals de notaris, makelaar en belastingen). De maximale prijsklasses waarin je kunt zoeken liggen daarom dus lager. Deze prijsklasses staan hieronder vermeld.
Maximale koopsom nieuwbouw: € 138.500,-
Maximale koopsom bestaande bouw: € 136.000,-

15-06-2010, 23:28
Je krijgt gegarandeerd €180.000,- en in geval van 13e maand, nog meer...

15-06-2010, 23:38

Citaat door salma_2:
Er zit geen rente op mijn spaargeld, omdat ik mijn geld niet op een bank bewaard heb.

Het is lastig om hier advies te krijgen.
Waarom loop je dan niet even langs een hypotheekverstrekker voor een orienterend gesprek? Het verplicht je tot niets en het kost je ook niets. Behalve je tijd natuurlijk.

Pagina's : [1] 2