Bekijk volle/desktop versie : Duistere liefde.



11-06-2010, 21:45
Duistere liefde.

Proloog.
Als naar jou kijk, weet ik eigenlijk al genoeg. Ik weet dat het opeens voorbij kan zijn. Voorbij in de zin van voorgoed. Daarom wil altijd genieten van de laatste secondes met jou. Ieder moment kan de laatste seconde zijn en dat besef. Ieder dag maar weer.
Weet je hoe het is om in deze onzekerheid te leven. Happend naar adem bij de gedachten alleen dat het voorbij kan zijn. Als dit de liefde waar men het over heeft. Wil ik voorgoed afscheid nemen van de liefde. Jij bent mijn eerste liefde, maar gelijk ook mijn laatste. Hoe kan ik na jou nog van iemand anders houden. Iemand anders beminnen. Nee, mijn liefste dat kan gewoon niet. Sterker, ik wil dat niet. Ik wil nooit meer in onzekerheid leven. Ik wil nooit twijfelen. Het enige wat ik wil is op dit moment rust. Voorgoed rust.

11-06-2010, 21:59


uppaaa


prachtig

11-06-2010, 22:05
Terwijl ik uit de raam kijk besefte ik me goed, dat dit niet mijn meisjesdromen waren. Ik snapte mezelf niet. Hoe kon ik een intelligente, zelfstandige jongendame in aanmerkingen zijn gekomen met hem. Sterker nog hoe kan ik überhaupt ooit mijn hart verloren zijn aan hem? Ik was veranderd in een machine. Waar ben ik gebleven? Alles aan mij is veranderd. Mijn streven, mijn doelen, mijn toekomst. Alles heb ik opzij gezet voor hem. Wat krijg ik ervoor terug? Niets. Mijn enige wens die kon hij niet in vervulling brengen. Dat kon hij niet voor mij opofferen. Vaak genoeg vraag ik mezelf af. Is er wel sprake van wederzijdse liefde. Want als dat zo zou zijn geweest had hij alles voor opgeofferd.

Het begon allemaal zo simpel. Nee, dit was geen liefde op het eerste gezicht. Sterker nog in eerste instantie zag ik hem geen eens staan. Daar stond hij dan tegenover mij en ik keek dwars door hem heen. Het besef dat hij mijn aandacht probeerde te trekken had ik niet. Tot mijn vriendin zei ‘’wat wil hij nou, hij maakt zulke rare gebaren’ Toen zag ik je voor het eerst. Ik was niet onderindruk. Ik had niet het gevoel dat ik mijn hart was verloren. Ik vond je normaal, doodnormaal net als al die andere jongens op aarde. Nee, mijn liefste op dat moment was jij nog niemand voor mij.
En elke keer wanneer ik je zag, probeerde je me aandacht weer te trekken. Ik kreeg vaker aandacht, meestal irriteerde ik er me mateloos aan. Maar de manier waarop jij mij aandacht zocht, vond ik eensgezind wel grappig. Het sprak mij aan. Maar toch ik was te bang. Ik wou geen man in mijn leven en ik wou geen contact. Ik had een wilde fantasie. De manier waarop ik ooit mijn liefde van mijn leven zou ontmoeten zou anders gaan. Ons sprookje zou een zeldzame sprookje zijn en we zouden lang en gelukkig leven. Ik vond de manier waarop wij met elkaar contact kwamen niet speciaal genoeg om jou de kans al te geven. Ook was ik niet verliefd, ik vond het alleen maar leuk de aandacht.

Maanden verstreken voorbij en wij bleven langs elkaar heen draaien. Ons contact werd steeds intenser. En ik leerde je kennen. Ik leerde e persoon kennen in jou. Zachtaardig, koppig, lief maar vooral loyaal. Ik vond het geweldig met jou te praten. Nachtenlang belde we met elkaar. Tot op een dag jij het heel langzaam fluisterde. Ik hou van je. In eerste instantie werd ik er stil van. Ik geloofde je woorden maar ik wist niet wat ik ermee moest. Hield ik nou ook van jou? Wat dit wat men liefde noemt. Ik wou de liefde verwerken en wou niet overhaaste beslissingen te nemen. Ik wou mezelf niet verliezen in jou. Maar deels had ik dat al gedaan. Jouw minpunten vergat, ik keek alleen maar naar de wijze waarop jij mij behandelde als je goed gehumeurd was. Ik wou niets zeggen over je minpunten. Bang dat jij op mij boos wordt en de contact zou verbreken. De contact was mij dierbaar geworden. De contact hield mij op de been. Het voedde mij en zorgde ervoor dat ik ieder ochtend weer opstond. Ik leefde niet meer voo rmezelf maar ik leefde ook voor jou.

Toen de mensen naar mij toekwamen en zeiden. O weet je wel waar je bezig mee bent. Hij is niet diegene die je gelukkig gaat maken, het is slechte jongen. Ik gaf ze allemaal ongelijk, ik zei dat ze jou niet konden en dat ze logen. Maar ze logen inderdaad mijn liefste. Jij bent niet slecht, maar jouw daden zijn slecht.

12-06-2010, 07:26
'Jij bent niet slecht, maar jouw daden zijn slecht'.

Een hele mooie!

12-06-2010, 10:14


up up up!!

12-06-2010, 11:08
Interessant.

12-06-2010, 11:47
Uppaaahhh

Nieuwe Fannetje meld zich ook aan:P

15-06-2010, 20:02
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga zo snel mogelijk door