Bekijk volle/desktop versie : Grammatica...



11-06-2010, 11:47
Is het .... naar mijns inzien of naar mijn inzien?? Of mijns inziens???
Ik heb al gegoogled, maar zelfs daar vind ik telkens een andere antwoord....

11-06-2010, 11:49


Het is mijns inziens.

11-06-2010, 11:49
Het komt in een biref en hoort in de zin...

"Wat betreft uw mening over de heer Molenaar ben ik het met u oneens, naar mijn inzien..... blabla".

11-06-2010, 11:49
Ok dan gebruik ik dat, weet je het zeker? Puntje voor jou.

11-06-2010, 11:51


Als bepaalde dingen echt niet weet moet je nooit gaan googlen. Want daar vind je alle varianten en iedereen die het ook fout heeft neer gekwakt op het internet.

Raadpleeg altijd het groene boekje, die kun je ook online inzien.

11-06-2010, 11:51

Citaat door Gypsymeid:
Ok dan gebruik ik dat, weet je het zeker? Puntje voor jou.


Ja, ik weet het zeker.

11-06-2010, 11:52
Het is mijns inziens, de andere 2 varianten kloppen niet zoals Honeybee al aangaf.

11-06-2010, 11:57
Maaltje ik kan jou geen puntje geven anders had je er een gehad:0 Thank you ladies

Ik bleef de 2 woorden maar herhalen, waardoor het steeds gekker begon te klinken en ik kwam er niet meer uit.

Daarna ging ik "inziens" vervangen voor "inzicht" en dan zeg je naar mijn inzicht.... En zo beredeneerde ik dat het waarschijnlijk dan naar mijn inzien zou worden.

11-06-2010, 12:02

Citaat door Gypsymeid:
Maaltje ik kan jou geen puntje geven anders had je er een gehad:0 Thank you ladies

Ik bleef de 2 woorden maar herhalen, waardoor het steeds gekker begon te klinken en ik kwam er niet meer uit.

Daarna ging ik "inziens" vervangen voor "inzicht" en dan zeg je naar mijn inzicht.... En zo beredeneerde ik dat het waarschijnlijk dan naar mijn inzien zou worden.



Maakt niet uit, je intentie is genoeg . You're welcome.

Haha, ja als je er te lang over nadenkt en ernaar gaat staren, dan klinkt niks logisch meer

Soms is het ook handig om zinnen of zinsdelen te vervangen als je er niet uit komt, ipv mijns inziens had je ervoor kunnen kiezen om te zeggen: in mijn optiek .

11-06-2010, 12:03
Mijns inziens, ja.

11-06-2010, 12:10

Citaat door maaltje:
Maakt niet uit, je intentie is genoeg . You're welcome.

Haha, ja als je er te lang over nadenkt en ernaar gaat staren, dan klinkt niks logisch meer

Soms is het ook handig om zinnen of zinsdelen te vervangen als je er niet uit komt, ipv mijns inziens had je ervoor kunnen kiezen om te zeggen: in mijn optiek .


Jawel, ik had het ook kunnen veranderen inderdaad, maar mijns inziens heeft gewoon mijn voorkeur.

15-06-2010, 19:57
Ik had toch nog een fout gemaakt, het moest Mijns inziens zijn met hoofdletter en ik had "naar mijns inziens" met "naar" erbij dat is fout.