Bekijk volle/desktop versie : Allaah swt heeft ons Moslims genoemd en Hunafaa´.



Pagina's : [1] 2 3

10-06-2010, 22:04
dus laten wij het daar ook bij houden.


Citaat:
Nee, ik ben een Moslima van Ahl As-Sunnah Wal-Jamaa´ah en ik volg de Islaam welliswaar volgens het begrip van de Salaf maar de Salaf, moge Allaah hen genadig zijn, zijn al dood en ik ben niet één van hen, helaas.

Daarnaast heeft geen van hen zich ooit Salafi genoemd, dus waarom zouden wij dat wel doen? Allaah heeft ons Moslims genoemd en Hunafaa´ dus laten wij het daar ook bij houden.
Laatst kwam ik dit tegen en wilde het graag met jullie delen.

10-06-2010, 22:04


Waarom hebben heel veel leden onder hun nickname 'Salafiya' staan..volgens mij had/heeft hayatie dat ook.

Citaat:

Ja klopt, dat hebben veel mensen onder hun naam staan.

Ik vind dat niet goed en zij vinden het wel goed omdat Shaykh Al-Albaani het heeft toegestaan omdat je daarmee volgens hem aangeeft dat je de weg van de Salaf volgt en je afscheidt van Ahl Al-Bid´ah, de mensen van innovaties.

Ik ben het daar niet mee eens want tegenwoordig claimt toch iedereen een Salafi te zijn. Je splits je daarmee alleen maar af van wat jij wel wilt zijn maar al die sekteleden niet zijn omdat zij zich ook andere namen geven dan de naam die Allaah ons heeft gegeven en daarmee trap je eigenlijk in dezelfde valkuil als de innoveerders in de Religie. En dat zie je eerlijk gezegd ook aan wat er door zulke mensen wordt gepredikt en vooral op welke manier...

10-06-2010, 22:06
wat is het voornaamste verschil dan tussen de opvattingen van xxxx en die van jou..?

Citaat:

In theorie? Niet zoveel.

In de praktijk? Vrijwel alles en dan heb ik het over ´Aqeedah-gerelateerde zaken die betrekking hebben op de hedendaagse realiteit want daar gaan de Salafi´s de mist in.

10-06-2010, 22:09
Leg eens effe uit wat je bedoelde met verschil in 'aqeeda zaken in de vorige pagina. Ik heb die selefisten ook nooit begrepen.


Citaat:
Ik bedoel heel veel dingen maar een paar voorbeelden:

- In theorie ontkennen ze niet dat je Takfeer moet doen op de Taaghuut maar in realiteit doen ze het nooit, want dan zijn het ineens Moslimleiders die fouten maken. Dat die "fouten" grote Shirk en Kufr bevatten, is dan ineens niet zo van belang.

- In theorie zeggen ze bijvoorbeeld dat één van de Hoofden van Taaghuut, degene is die de wetten van Allaah verandert maar als de regeringsleiders die wetten dan daadwerkelijk veranderen, dan is het ineens kleine Kufr. Hoe kan dat? Als je jezelf als deelgenoot opstelt naast Allaah, hoe kan dat ineens kleine Kufr zijn als je hebt erkend dat degene die dit doet een Taaghuut is en al lang en breed is aangetoond dat de overlevering waarop zij dit baseren niet eens authentiek is?

- In theorie ontkennen ze niet dat de Jihaad een verplichting is maar als er ergens gestreden moet worden tegen de vrienden van hun koningen die de Moslimlanden inpikken en onze broeders en zusters vermoorden, dan is de Jihaad opeens terrorisme en mag je jezelf vooral niet verdedigen maar moet je alvast gaan liggen voor het geval de vijand vandaag op jouw stoep staat.

- In theorie zeggen ze dat Imaane bestaat uit overtuiging van het hart, woorden die men uitspreekt en daden die men met de ledematen verricht, maar in de praktijk blijkt dat ze "prominente" mensen excuseren voor van alles en nog wat omdat zij niet in hun hart zouden kunnen kijken terwijl ze er geen problemen mee hebben het onwetende plebs te verketteren als zij een misstap begaan. Ik ben niet tegen het laatste als dat terecht is (en dan doel ik niet op verketteren maar met bewijs een Islamitisch Oordeel over zo iemand uitspreken) maar ik ben wel tegen meten met twee maten want zo zit de Islaam niet in elkaar.

- Je mag hun Geleerden niet bekritiseren terwijl je bewijs hebt voor je woorden, ook al maken ze de gruwelijkste fouten en gaan ze soms openlijk in tegen de Qur´aan en de Sunnah om hun heersers te behagen maar zij zijn de hele dag bezig met het, zonder bewijs, belasteren van de oprechte Geleerden van andere mensen onder het mom van Aj-Jarh Wat-Ta´deel en omdat de ene of andere Shaykh hen hierin zou zijn voorgegaan. Alsof je dan maar mag meeroddelen. Het vlees van hun Geleerden is giftig maar het vlees van andermans Geleerden smaakt blijkbaar maar al te goed.

Dit zijn enkele voorbeelden en zo kan ik er nog wel duizend andere aanhalen. Het geldt uiteraard niet voor alle Salafi´s, want sommigen zijn echt misleid en bang om iets verkeers te doen of zeggen waardoor zij ook zullen worden verketterd en weer anderen zijn onwetend maar over het algemeen kun je dit wel zeggen over de Salafi´s als groep.

10-06-2010, 22:11


Was die citaat niet van zuster Amira_1986? Ik genoot van haar topics en citaten.

Na deze uitspraak hebben ze haar bedreigd en allerlei vieze beschuldigingen toegesmeten. Sindsdien niet meer gezien hier.

10-06-2010, 22:17
Bij reactie 3 staan een paar sterretjes, wat hoort daar te staan?

10-06-2010, 22:33

Citaat door bbzyo:
Was die citaat niet van zuster Amira_1986? Ik genoot van haar topics en citaten.

Na deze uitspraak hebben ze haar bedreigd en allerlei vieze beschuldigingen toegesmeten. Sindsdien niet meer gezien hier.


Wie heeft Amira bedreigd? En bedreigd met wat juist?

Nee, niet van amira akhi.

10-06-2010, 22:35

Citaat door IslaamFanaat:
Bij reactie 3 staan een paar sterretjes, wat hoort daar te staan?


Jouw enige vraag/opmerking/reactie gaat over een paar sterretjes.

Was de nicknaam van een lid die ik niet wilde citeren.

10-06-2010, 22:38

Citaat door BintAbdurahmaan:
Ze heeft een andere naam, en voor de rest over deze topic, Allaah zal wel hierover oordelen er zijn genoeg grote geleerden die over deze zaak hebben gesproken dus om constant hierover te beginnen en fitna veroorzaken is niet nodig.


Ik kom zelden kijken bij Islam & Ik.
Wordt er hier echt constant over gesproken, BintA? En waarom ontstaat er hier fitna van?

10-06-2010, 22:47

Citaat door Aboe_Qaboe:
Jouw enige vraag/opmerking/reactie gaat over een paar sterretjes.

Was de nicknaam van een lid die ik niet wilde citeren.


Ja omdat ik hier niet over wil beginnen, ik heb mijn mening over dit onderwerp namelijk al vast staan, maar ik spreek er niet over op m.nl om discussies enzo te voorkomen.

En bedankt voor t antwoord

Allaah yahdini wa iyaakoem

Wasalaam

10-06-2010, 22:55
Jazakom Allah, oeghti en oeghti.


Citaat door BintAbdurahmaan:
Vaak, omdat iedereen een andere mening hier over heeft. Ik ben weg hier, wassalaam.



Citaat door IslaamFanaat:
Ja omdat ik hier niet over wil beginnen, ik heb mijn mening over dit onderwerp namelijk al vast staan, maar ik spreek er niet over op m.nl om discussies enzo te voorkomen.

En bedankt voor t antwoord

Allaah yahdini wa iyaakoem

Wasalaam

10-06-2010, 23:03

Citaat door Aboe_Qaboe:
Wie heeft Amira bedreigd? En bedreigd met wat juist?

Nee, niet van amira akhi.



Omdat zij niet eens was met al die namen. Laaboed- tahqieg- hoofdzaak. die etter. en zijn groepje

10-06-2010, 23:05



Citaat door BintAbdurahmaan:
Ze heeft een andere naam, en voor de rest over deze topic, Allaah zal wel hierover oordelen er zijn genoeg grote geleerden die over deze zaak hebben gesproken dus om constant hierover te beginnen en fitna veroorzaken is niet nodig.



Kun jij dit met IP adressen bevestigen? Ik haat al die achterdocht hier. En anders bek dicht.

10-06-2010, 23:12

Citaat door bbzyo:
Omdat zij niet eens was met al die namen. Laaboed- tahqieg- hoofdzaak. die etter. en zijn groepje


Zijn dat selefisten?
En hebben ze het lef gehad om zich tegen die masha'Allah zuster onfatsoenlijk te gedragen?

10-06-2010, 23:14

Citaat door bbzyo:
Kun jij dit met IP adressen bevestigen? Ik haat al die achterdocht hier. En anders bek dicht.


Dat doen zij niet op basis van IP adressen Akhi. Weet jij BV niet wat de vorige account van BintAbdurahmane was?

Pagina's : [1] 2 3