Bekijk volle/desktop versie : Eigen bedrijf, wie heeft ervaring/tips?

Pagina's : [1] 2

06-08-2004, 11:34

Citaat door NeshWaha:
Salamoe aleikoem wr wb,

Wie kan mij meer informatie geven over het beginnen van een eigen bedrijfje met een minimum startkapitaal? Lenen bij de bank is uitgesloten. En wat voor bedrijfje kan je beginnen met een minimum bedrag? Iets met administratie of schoonmaakbedrijf kan je altijd nog aan huis doen, maar welke opties zijn er nog meer.....??

Wie o Wie?
.

07-08-2004, 15:24

Citaat:
Origineel gepost door NeshWaha
Salamoe aleikoem wr wb,

Wie kan mij meer informatie geven over het beginnen van een eigen bedrijfje met een minimum startkapitaal? Lenen bij de bank is uitgesloten. En wat voor bedrijfje kan je beginnen met een minimum bedrag? Iets met administratie of schoonmaakbedrijf kan je altijd nog aan huis doen, maar welke opties zijn er nog meer.....??

Wie o Wie?
Wat is een minimum startkapitaal?

Heb je het dan over 50.000 Euro, 100.000 euro of meer???

Want als je het over een bedrag hebt onder de 15.000 euro dan zou ik als ik jouw was het toch maar houden op werken vanuit huis, dus geen aankoop van een pand of dure inventaris.

Neem geen hoge risico's als je ze niet kan dekken!

wasalaam

p.s: Denk eens aan een kledingwinkel, kadoshop etc. Daar heb je niket veel geld voor nodig en een pandje kan je dan huren.

11-08-2004, 12:50
Belhuis/internetcafe of een eigen uitzendbureau :idee:

13-08-2004, 01:03

Citaat:
Salamoe aleikoem wr wb,

Wie o Wie?
Kies een gooie Beleggingsfonds uit en ga is beleggen! zo kan je flink je portefeulle opbouwen en als je het goed doet en alles goed in de gaten houdt kan je dan gerust een eigen business beginnen ongeacht de startkapitaal.

een goede optie is De robecogroep Maleisie of singapore...

succes

13-08-2004, 20:24

op de markt kan je ook je eigen bussines opbouwen of als je hier naar de bussinesforum gaat maak je ook kans

15-08-2004, 12:48

Citaat:
Salamoe aleikoem wr wb,

Wie o Wie?
Bespaar jezelf hoofdpijn, zorgen en stress. Als je iets doet doe het dan goed.

Probeer alle ervaring op te doen die je kan opdoen in hetgeen waar je je eigen bedrijf wilt beginnen.

Hou je papieren in de gaten de belastingdienst is uit op je verdiende geld. Maak van deze vijand je grote vriend, leer deze kennen. Desnoods stel je een vaste en goede accountant aan met ervaring(zeer aan te raden).

Alles uitgezocht is het halve werk.

Ga voor continuiteit laat je niet misleiden door "de grote roem"

Neem niet veel hooi op je vork.

Je kan beter een vertrouwde werknemer in dienst hebben dan een compagnon waarmee je het zaakje deelt.

Onderschat het hebben van een zaak niet, het wordt een deel van je leven. Je neemt je werk altijd mee naar huis.

Stel duidelijke doelen, doelgroepen en zorg voor een goede identiteit. Ga eerder voor professioneel dan "groot". Zo heb je er als je er ooit mee stopt iets aan.

Zorg dat je volledig achter je product staat, want dan kun je alleen verkopen. Uiteindelijk verkoop je geen product, maar je verkoopt voordelen. (is met alles zo)

Het hebben van een zaak opzich is geen kunst, het onderhouden en waarborgen van je zaak en inkomsten wel.

Ten slotte,

Bij juiste intenties, moge allah je helpen wat je gaat doen en een voorbeeld vormen voor velen onder ons.

17-08-2004, 16:32
beste NeshWaha
volgens mij zie jij iets helemaal fout. zou het denk je niet verstandig zijn om je eerst es af te gaan vragen wat je graag zou willen. je kan toch niet een onderneming beginnen omdat je net genoeg geld hebt voor dat soort bedrijvigheid.
wat wil je en waar ben je goed in.
laat dat je vertrekpunt zijn. niet ik heb â¬15.000, wat kan ik daarmee. helemaal fout.
succes verder

17-08-2004, 23:26
1 goede tip ga eerst kijken waar je eigen interesses liggen, want als je iets doet wat je ook leuk vindt is de kans van slagen vele malen groter dan wanneer je alleen maar achter het geld aanrent !!!!!
2e goede tip, doe eerst een klein marktonderzoekje voor jezelf, wat ga ik doen, hoe is de concurrentie ? wat zijn mijn klanten ? etc. etc. zet voor jezelf ook plan van aanpak op papier voor dat je uberhaupt ergens aan begint.

zo kan ik nog wel ff doorgaan....ik hoor het wel als je meer info en tips nodig hebt.

chek mijn eigen website & bedrijf op http://www.ilmosaico.nl

18-08-2004, 10:07

Citaat:
Origineel gepost door rida77
beste NeshWaha
volgens mij zie jij iets helemaal fout. zou het denk je niet verstandig zijn om je eerst es af te gaan vragen wat je graag zou willen. je kan toch niet een onderneming beginnen omdat je net genoeg geld hebt voor dat soort bedrijvigheid.
wat wil je en waar ben je goed in.
laat dat je vertrekpunt zijn. niet ik heb â¬15.000, wat kan ik daarmee. helemaal fout.
succes verder
Zeker een goede belichtte hoek...

18-08-2004, 19:01

Citaat:
Origineel gepost door missy898
precies ... mooie site trouwens ... mijn complimenten ..

Groetjes You Know !!
Welke site ? is gewoon een pagina met een aankondiging

Tip aan lybra .... maak geen reclame voor je site tot ie klaar is.

30-07-2005, 17:17
Jullie zijn allemaal heel erg grappig.

Volgens mij moet het helemaal niet grappig zijn.

De ene wil een bedrijf beginnen met nog niet eens 15.000 euro en de andere geven commentaar.

Ik heb maar een goede tip kunnen zien. Dat was van de persoon die door gaf om zoveel ervaring op te doen bij bedrijven en zoveel mogelijk cursussen en diplomas maar wel gericht en niet zomaar in het blind.

Veel weten niet eens wat voor bedrijf ze willen beginnen. Maar een ding een bedrijf beginnen is niet zomaar 1, 2, 3 gedaan. Een bedrijf beginnen houdt niet altijd in dat je snel rijk gaat worden. Ik denk dat vele van ons hier dit droom en idee wel hebben. Een eigen bedrijf, eigen baas...mooie auto...en noem maar op. Vergeet je een ding.

Een eigen baas kent geen tijd. Heeft nooit vakantie en moet overal zijn waar hij niet hoort te zijn. Eigen baas zijn houdt in leiding geven en instructies geven dat houdt in personeel.

Zo kunnen wij uren doorgaan.

Mijn tip denk er goed overna. Want je kan niet zomaar om 5 uur opstappen en zeggen jongens tot morgen weer he... of hey ik ga op vakantie en kom over 2 maanden terug...

Als je de stap neemt zorg dan dat je weet wat je doet en hoe je het gaat doen. En als je hem neemt houd er ook rekening mee dat alles anders zal zijn. Ben je wel stressbestendig, ben je initatief genoeg. Durf je riscos te nemen....kan je verantwoording aan....of is het allemaal een droom om een bedrijf te beginnen.

Ik heb deze stappen allemaal al genomen en praat over ervaring. Als je mij vraagt wanneer ik voor het laatst op vakantie ben gegaan...dan moet ik wel heel erg goed nadenken.. als je mij vraagt naar de werktijden...zeg ik je wat bedoel je....je begint en je eindigt wanneer het klaar is. En het is nooit klaar (gelukkige maar).

Succes zou ik zeggen.

31-07-2005, 22:14
Applaus voor qestns! Mooi GEsproken!

Gelijk heb je!

15-08-2005, 21:22

Wie ben je, welke motivatie en doelstellingen heb je ?
Wat gaat je aanbieden en waarom?
Aan wie?
Hoe ga je je onderscheiden in de markt?
Wat is je plan van aanpak?
Wat kost het ?
Wat moet het opleveren?

Stel je zelf zo veel mogelijk vragen, maak een plan van aanpak...

Mijn tip is: KOM MET IETS UNIEKS, IETS WAAR MENSEN OP AF ZOUDEN KOMEN, WAAR BEHOEFTE AAN IS...

Ga in de buurt peilen, wat de wensen zijn, behoeftes...etc..

Ik zou in de toekomst graag iets voor mijzelf willen beginnen, ik denk dat je alles eerst goed zou moeten hebben doorgedacht...afwegen van bepaalde zaken etc.

en zoals eerder is gezegd, je bent eigen baas en dat heeft zo zijn nadelen.

Ik wens ieder die in de toekomst een eigen onderneming zou willen beginnen succes!!!

Liefs...

16-08-2005, 09:01
Salaam All,
Ik heb de adviezen doorgelezen en ben erg blij dat er veel mensen zijn met veel kennis. TOP!!

Ik heb nog 1 belangrijk advies:

je kan heel goed zonder kapitaal een bedrijf starten, het duurt alleen wat langer!
ik raad je aan om parttime te beginnen met iets wat je leuk vindt en steeds meer
uitbouwen tot een echt bedrijf. Verdien eerst geld voordat je stopt met werken!!

SA,

16-08-2005, 10:44
Wauw,

Zeker geen leeghoofd. Kan ik je ook inhuren voor adviezen.

Wellicht wordt ik door jou rijk.

Citaat door saelarha:
Wie ben je, welke motivatie en doelstellingen heb je ?
Wat gaat je aanbieden en waarom?
Aan wie?
Hoe ga je je onderscheiden in de markt?
Wat is je plan van aanpak?
Wat kost het ?
Wat moet het opleveren?

Stel je zelf zo veel mogelijk vragen, maak een plan van aanpak...

Mijn tip is: KOM MET IETS UNIEKS, IETS WAAR MENSEN OP AF ZOUDEN KOMEN, WAAR BEHOEFTE AAN IS...

Ga in de buurt peilen, wat de wensen zijn, behoeftes...etc..

Ik zou in de toekomst graag iets voor mijzelf willen beginnen, ik denk dat je alles eerst goed zou moeten hebben doorgedacht...afwegen van bepaalde zaken etc.

en zoals eerder is gezegd, je bent eigen baas en dat heeft zo zijn nadelen.

Ik wens ieder die in de toekomst een eigen onderneming zou willen beginnen succes!!!

Liefs...

Pagina's : [1] 2