Bekijk volle/desktop versie : Parfum....



06-08-2004, 09:43
Salaam 3alikoum,

Ik heb een vraag die mijn nog al dwars zit.....

Waarom is parfum haram voor vrouwen om buiten de deur te gebruiken en niet voor mannen.
Ik heb veel parfum en ze zijn erg duur nu vindt ik het zonde waarom ik het niet buiten de deur mag gebruiken...ik krijg natuurlijk weer te horen dat het de aandacht van mannen trekt..dat begrijp ik wel..maar er zijn mannen die ook in een wolk van HUGO BOSS langs komen...een meisje die daar staat en dat ruikt kan toch ook kijken en zeggen WAUW WAT EEN LEKKER DING EN HIJ RUIKT OOK NOG EENS LEKKER..
dus het zijn niet alleen mannen die omkijken naar een vrouw met parfum ...IS DIT NOU NIET ONEERLIJK!!!!
Mannen zijn ook aantrekkelijk...(SOMMIGE DAN :hihi en een vrouw kijkt dan ook om en denk ook WAT EEN LEKKER DING .....ik zelf ben alhamdouliAllah getrouwd en alhamdouliallah ben heel gelukkig dus kijk nooit maar dan ook nooit naar andere mannen om astagfiroeLah..maar het is maar om een voorbeeld te noemen.
Mijn man gebruikt parfum als hij de deur uit gaat maar vindt het oneerlijk als hij mij aankijkt van jij mag niet....ik baal er van...ik heb zo iets of het is haram dus ook voor de man en anders gebruik ik het ook ik kan er geen touw aan vast knopen en ik kan het maar niet begrijpen dan dat het ONEERLIJK IS!

Gaarne vele reacties!!!

Wa Salaam 3alikoum.

06-08-2004, 09:59



Citaat:
Origineel gepost door Loewie
Salaam 3alikoum,

Ik heb een vraag die mijn nog al dwars zit.....

Waarom is parfum haram voor vrouwen om buiten de deur te gebruiken en niet voor mannen.
Ik heb veel parfum en ze zijn erg duur nu vindt ik het zonde waarom ik het niet buiten de deur mag gebruiken...ik krijg natuurlijk weer te horen dat het de aandacht van mannen trekt..dat begrijp ik wel..maar er zijn mannen die ook in een wolk van HUGO BOSS langs komen...een meisje die daar staat en dat ruikt kan toch ook kijken en zeggen WAUW WAT EEN LEKKER DING EN HIJ RUIKT OOK NOG EENS LEKKER..
dus het zijn niet alleen mannen die omkijken naar een vrouw met parfum ...IS DIT NOU NIET ONEERLIJK!!!!
Mannen zijn ook aantrekkelijk...(SOMMIGE DAN :hihi en een vrouw kijkt dan ook om en denk ook WAT EEN LEKKER DING .....ik zelf ben alhamdouliAllah getrouwd en alhamdouliallah ben heel gelukkig dus kijk nooit maar dan ook nooit naar andere mannen om astagfiroeLah..maar het is maar om een voorbeeld te noemen.
Mijn man gebruikt parfum als hij de deur uit gaat maar vindt het oneerlijk als hij mij aankijkt van jij mag niet....ik baal er van...ik heb zo iets of het is haram dus ook voor de man en anders gebruik ik het ook ik kan er geen touw aan vast knopen en ik kan het maar niet begrijpen dan dat het ONEERLIJK IS!

Gaarne vele reacties!!!

Wa Salaam 3alikoum.
Volgens mij wil jij er een eigen islam op nahouden. Er zijn zoveel dingen die voor mannen verboden zijn en voor vrouwen niet. Je hebt al antwoord gegeven op je eigen vraag. Mannen mogen bijv. geen goud dragen en vrouwen wel. Moet uik nu zeggen dat het oneerlijk is.. De Islam kent geen dwang. Allah en de profeet hebben ons regels voorgeschreven en die dienen we na te leven. Ben je het er niet mee eens. Het is aan jou en je mag er na je dood over verantwoorden...

06-08-2004, 13:38

Citaat:
Origineel gepost door achie25
Volgens mij wil jij er een eigen islam op nahouden. Er zijn zoveel dingen die voor mannen verboden zijn en voor vrouwen niet. Je hebt al antwoord gegeven op je eigen vraag. Mannen mogen bijv. geen goud dragen en vrouwen wel. Moet uik nu zeggen dat het oneerlijk is.. De Islam kent geen dwang. Allah en de profeet hebben ons regels voorgeschreven en die dienen we na te leven. Ben je het er niet mee eens. Het is aan jou en je mag er na je dood over verantwoorden...
Ik wil geen commentaar ik wil bewijzen zien....ahadiths of koran stukjes maar ga niet dingen uitkramen die ik 1000x per dag hoor ....maar bewijzen ho maar!

06-08-2004, 13:59

Citaat:
Origineel gepost door Loewie
Ik wil geen commentaar ik wil bewijzen zien....ahadiths of koran stukjes maar ga niet dingen uitkramen die ik 1000x per dag hoor ....maar bewijzen ho maar!
(00296) Parfum, broeken, make-up en epileren voor vrouwen.



Vraag: )is parfum dragen haraam?? 2)en een broek is dat haraam voor een moslimvrouw,? 3) make-up?? is dat haraam?? 4) wenkbrauwen epileren?? is dat haraam?? en benen?? en oksels?



Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Genadevolle

1. Parfumgebruik door een moslimvrouw buiten haar huis is niet toegestaan. Een vrouw dient alles te vermijden wat de aandacht trekt van mannen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem.

Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar:"Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde:"Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei:"Ja" Hij zei:"Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen:"Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma.

2. Over het dragen van broeken verwijzen wij u naar de volgende vraag: (0049) Mogen de meisjes broeken dragen?

3. Lees meer over make-up onder vraag: (0099) Wat zegt de Islam over make-up?

4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper .

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

06-08-2004, 14:04


Question :


Is it permissible for a woman, when she wants to go to school, to the hospital or to visit relatives and neighbours, to wear perfume and then go out?

Answer :

Praise be to Allaah.

It is permissible for her to wear perfume if she is going out to a women’s gathering and she will not pass by any men en route. But going out wearing perfume to market-places where there are men is not permitted, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Any woman who has applied bukhoor (incense) should not attend ‘Ishaa’ (prayers) with us.” And there are other ahaadeeth concerning this matter. That is because if she goes out wearing perfume to places where men walk or places where men gather such as the mosques, this causes temptation to them. She must also cover herself and avoid wanton display (tabarruj), because Allaah says (interpretation of the meaning):

“And stay in your houses, and do not display yourselves like that of the times of ignorance”

[al-Ahzaab 33:33]

Tabarruj includes showing the sites of temptation and beauty such as the face, head, etc.



From Fataawa al-Da’wah by Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn ‘Abd-Allaah ibn Baaz (may Allaah have mercy on him), 1/185 (http://www.islam-qa.com)

06-08-2004, 14:12
Achie25, bedankt voor de moeite..dit wilde ik lezen.
Ondanks dat het er staat vindt ik het moeilijk te accepteren..ik draag overgins geen parfum buiten...maar het blijft mij dwars zitten.
Moge Allah mij vergeven.

Soukran, Wa Salaam 3alikoum.

06-08-2004, 14:17

Citaat:
Origineel gepost door Loewie
Achie25, bedankt voor de moeite..dit wilde ik lezen.
Ondanks dat het er staat vindt ik het moeilijk te accepteren..ik draag overgins geen parfum buiten...maar het blijft mij dwars zitten.
Moge Allah mij vergeven.

Soukran, Wa Salaam 3alikoum.
La hawla wala quata illa billah. Dus je vind de wetten van Allah moeilijk te accepteren?? Tja, die keus is aan jou... Alleen begrijp ik die tekst bij je locatie dan niet zo goed...

06-08-2004, 14:28

Citaat:
Origineel gepost door achie25
La hawla wala quata illa billah. Dus je vind de wetten van Allah moeilijk te accepteren?? Tja, die keus is aan jou... Alleen begrijp ik die tekst bij je locatie dan niet zo goed...
Acceperen is het verkeerde woord geef ik toe....ik accepteer het blijkbaar wel want draag geen parfum.
De begrip in deze kwestie tussen man en vrouw dat vindt ik moeilijk te begrijpen...wel figuurlijk maar geestelijk kan ik het maar neit begrijpen.

Wat mijn locatie betreft; dat ik ergens bijstil sta in de wetten die Allah swt voor ons heeft geschreven betekend nog niet dat ik een minder moslim ben dan jij....acceptatie is naar mijn weten heel wat anders dan begrijpen.

06-08-2004, 14:45

Citaat:
Origineel gepost door Loewie
Acceperen is het verkeerde woord geef ik toe....ik accepteer het blijkbaar wel want draag geen parfum.
De begrip in deze kwestie tussen man en vrouw dat vindt ik moeilijk te begrijpen...wel figuurlijk maar geestelijk kan ik het maar neit begrijpen.

Wat mijn locatie betreft; dat ik ergens bijstil sta in de wetten die Allah swt voor ons heeft geschreven betekend nog niet dat ik een minder moslim ben dan jij....acceptatie is naar mijn weten heel wat anders dan begrijpen.
Ik heb ook niet beweerd dat je een mindere moslim bent, maar je geeft te kennen dat je moeite hebt met bepaalde wetten die Allah voor ons gemaakt heeft. Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet gelijk en dus heb je ook verschil in rechten en plichten. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, dus begrijp me niet verkeerd.
Er zijn zoveel dingen die vrouwen wel mogen en mannen niet zoals ik al eerder zei. Moet ik dan ook gaan klagen waarom jullie dat wel mogen en wij mannen niet??

06-08-2004, 15:57
Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu


Ik denk dat het insha Allah met de tijd makkelijker zal worden mits je je bezighoudt met het zoeken van het Islamitische kennis blijf jezelf overtuigen en blijf zoeken en zoek al je antwoorden op je waarom-vragen,hoe meer kennis hoe makkelijker het wordt alle wetten te accepteren, in het begin is het inderdaad altijd moeilijk,

De profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam zei: "Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt,wordt door Allah een pad naar het paradijs makkelijk gemaakt, en voorwaar, de engelen spreiden hun vleugels uit over de zoeker naar kennis en zij zijn verheugd met wat hem bezighoudt,en voorwaar,degenen in de hemelen en op de aarde,tot de vissen in het water aan toe,vragen vergeving voor een geleerde.De verdiensten van een geleerde zijn verheven boven die van de aanbidders (gewone gelovigen),zoals de verdiensten van de maan verheven zijn boven die van de rest van de planeten.De geleerden zijn de erfgenamen van de Profeten en de Profeten laten geen erfenis na van dinars en dirhams, maar laten slechts kennis na.Hij die haar verwerft,verwerft een rijk deel." [Aboe Dawoed en Tirmidzi]

Mocht er een tijd zijn dat je ergens niet uitkomt vraag dan de geleerden onder ons zoals Allah de Verhevene Zegt in de Edele Koran:

"Vraagt dan de bezitters van kennis, indien jullie het niet weten" [Surah Al-Anbiya vers 7]

Moge Allah de Poorten der kennis voor jou en ons Openen en het voor jou en ons Vergemakkelijken Amien

Wa Allahu A3lam bihi mini

06-08-2004, 16:35

Citaat:
Origineel gepost door Ubaydah
Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu


Ik denk dat het insha Allah met de tijd makkelijker zal worden mits je je bezighoudt met het zoeken van het Islamitische kennis blijf jezelf overtuigen en blijf zoeken en zoek al je antwoorden op je waarom-vragen,hoe meer kennis hoe makkelijker het wordt alle wetten te accepteren, in het begin is het inderdaad altijd moeilijk,

De profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam zei: [B]"Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt,wordt door Allah een pad naar het paradijs makkelijk gemaakt, en voorwaar, de engelen spreiden hun vleugels uit over de zoeker naar kennis en zij zijn verheugd met wat hem bezighoudt,en voorwaar,degenen in de hemelen en op de aarde,tot de vissen in het water aan toe,vragen vergeving voor een geleerde.De verdiensten van een geleerde zijn verheven boven die van de aanbidders (gewone gelovigen),zoals de verdiensten van de maan verheven zijn boven die van de rest van de planeten.De geleerden zijn de erfgenamen van de Profeten en de Profeten laten geen erfenis na van dinars en dirhams, maar laten slechts kennis na.Hij die haar verwerft,verwerft een rijk deel." [Aboe Dawoed en Tirmidzi]

Mocht er een tijd zijn dat je ergens niet uitkomt vraag dan de geleerden onder ons zoals Allah de Verhevene Zegt in de Edele Koran:

"Vraagt dan de bezitters van kennis, indien jullie het niet weten" [Surah Al-Anbiya vers 7]

Moge Allah de Poorten der kennis voor jou en ons Openen en het voor jou en ons Vergemakkelijken Amien

Wa Allahu A3lam bihi mini [/B]
Soukran ik heb een zetje nodig dat geef ik toe.
Maar inschaAllah komt alles goed.