Bekijk volle/desktop versie : Sexsomnia komt vaker voor dan gedacht



Pagina's : [1] 2

09-06-2010, 18:41
Sexsomnia komt vaker voor dan gedacht

TORONTO - Niet wandelen in je slaap, maar proberen seks te hebben met je partner in je slaap. Het bestaat echt: 8 procent van de patiënten in slaapcentra blijkt er last van te hebben.

Dit onderzoek van het slaapcentrum van de University Health Network in Toronto is het eerste dat bekijkt hoe vaak sexsomnia voor komt.

De problemen worden zelden gemeld bij de arts, wat ook niet verwonderlijk is vanwege de schaamte die de patiënten ervaren.

Tot verbazing van de onderzoekers bleek 8 procent van de 832 patiënten van het Sleep Research Laboratory wel eens last te hebben van sexsomnia.

Slaapproblemen

Terwijl bij de intake maar 4 patiënten aan hadden gegeven hier wel eens last van te hebben.

De onderzoekers benadrukken dat het hier gaat om mensen die behandeling zoeken voor slaapproblemen, onder de totale bevolking zal dit aantal veel lager zijn.

Slaapseks

Sexsomnia of slaapseks valt onder parasomnia's: wakend gedrag dat voor komt tijdens de slaap, zoals tandenknarsen, slaapwandelen en nachtelijke angstaanvallen.

De resultaten van dit onderzoek zijn deze maand gepresenteerd tijdens SLEEP 2010, de 24e jaarlijkse bijeenkomst van de Associated Professional Sleep Societies.

Bron

Nooit geweten dat dat bestaat

09-06-2010, 18:45



Citaat door DjFrodo:
Sexsomnia komt vaker voor dan gedacht

TORONTO - Niet wandelen in je slaap, maar proberen seks te hebben met je partner in je slaap. Het bestaat echt: 8 procent van de patiënten in slaapcentra blijkt er last van te hebben.

Dit onderzoek van het slaapcentrum van de University Health Network in Toronto is het eerste dat bekijkt hoe vaak sexsomnia voor komt.

De problemen worden zelden gemeld bij de arts, wat ook niet verwonderlijk is vanwege de schaamte die de patiënten ervaren.

Tot verbazing van de onderzoekers bleek 8 procent van de 832 patiënten van het Sleep Research Laboratory wel eens last te hebben van sexsomnia.

Slaapproblemen

Terwijl bij de intake maar 4 patiënten aan hadden gegeven hier wel eens last van te hebben.

De onderzoekers benadrukken dat het hier gaat om mensen die behandeling zoeken voor slaapproblemen, onder de totale bevolking zal dit aantal veel lager zijn.

Slaapseks

Sexsomnia of slaapseks valt onder parasomnia's: wakend gedrag dat voor komt tijdens de slaap, zoals tandenknarsen, slaapwandelen en nachtelijke angstaanvallen.

De resultaten van dit onderzoek zijn deze maand gepresenteerd tijdens SLEEP 2010, de 24e jaarlijkse bijeenkomst van de Associated Professional Sleep Societies.

Bron

Nooit geweten dat dat bestaat


Ik heb hier weleens op gemerkt dat je in je slaap kan masturberen, dus hier kijk ik niet van op dat het bestaat. Je zal er maar last van hebben, hé?

09-06-2010, 19:08
Hahah grappig.er bestaat ook echt van alles he.

09-06-2010, 19:15
Ik lijd aan internetsomnia; ik post allerlei teksten op verschillende fora in mijn slaap.

09-06-2010, 19:20



Citaat door Chuck_Norris:
Ik lijd aan internetsomnia; ik post allerlei teksten op verschillende fora in mijn slaap.





09-06-2010, 19:21

Citaat door Chuck_Norris:
Ik lijd aan internetsomnia; ik post allerlei teksten op verschillende fora in mijn slaap.



Maar dat is saai..

09-06-2010, 19:24
Ik zoek al jaren naar zo'n vrouw.

Helaas niet te vinden.

09-06-2010, 19:27

Citaat door Bogatir3:
Ik zoek al jaren naar zo'n vrouw.

Helaas niet te vinden.


jawel jo
je moe gewoon doen
alsof je slaap

09-06-2010, 19:28

Citaat door ScheleKrelis09:
jawel jo
je moe gewoon doen
alsof je slaap



Dat valt gewoon nog onder verkrachting hoor

09-06-2010, 19:29
dat verklaart de vlekken op mijn kussen

09-06-2010, 19:37

Citaat door haat_smurfje:
dat verklaart de vlekken op mijn kussen



Smerig mannetje!

09-06-2010, 19:40

Citaat door Prachtig:
Smerig mannetje!



nou ja zeg, kan ik er wat aan doen ?

09-06-2010, 19:41



Citaat door haat_smurfje:
nou ja zeg, kan ik er wat aan doen ?



Ja,daar kan je wel degelijk wat aan doen!

09-06-2010, 19:43

Citaat door Prachtig:
Ja,daar kan je wel degelijk wat aan doen!



wat dan ?

09-06-2010, 21:27
Ik vraag me trouwens af, wie heeft er de meeste problemen mee?

Degene die er aan lijd of de partner?

Pagina's : [1] 2