Bekijk volle/desktop versie : Meisje uit België: Heb een vraagje...



09-06-2010, 02:50
Hey meisjes,

Ik heb een vraagje i.v.m iemand huwen die geen verblijfsvergunning heeft.
Heeft iemand daar ervaring mee? Als je het via de belgische wet doet, moet je die interview afleggen enzo, best moeilijk heb ik gehoord. Wat als je het via Marokko doet? Hoe gaat dat in zijn werk? Wat is volgens jullie de beste manier om te trouwen. Let me know...

Alvast bedankt

09-06-2010, 11:30


trouwen in marokko
dat jij naar marokko gaat om te trouwen en hij dat doet via een machtiging hierin kan zijn familie helpen
Daarna pas inschrijven samen in Belgie hij hoeft dan niet terug en je krijgt geen intervieuw niks.

Kom je uit DB

09-06-2010, 12:03
je doet wel een intervieuw, als je iemand haalt van marokko. de wetten zijn veranderd, hij moet in marokko naar de belgische ambassade gaan en daar gaan ze zijn intervieuw afleggen.

en nu is het hetzelfde procedure als je iemand haalt van marokko of een van hier zonder verblijfsvergunning. als al de papierwerk in orde, moeten ze een inlichtingsblad halen van de gemeentehuis invullen en het sturen naar de vreemdelingenloket! dus eigenlijk is hetzelfde procedure voor allebei.

Wens je alvast veel succes tis veel papierwerk en je moet veel geduld hebben!

09-06-2010, 14:13
Nee ben zelf van België.

Ja, idd veel papierwerk. Ma is die interview idd zo moeilijk, als da ze zeggen? Hoe doe je dat dan, als je wettelijk moet samenwonen, en eigenlijk nog geen trouwfeest hebt gegeven?

Sinds wanneer is da, da bij de belgische ambassade een interview moet afleggen? Had ik nog niet gehoord...

09-06-2010, 14:16


Als het geen fraude is, is het niet moeilijk. Je moet alleen niet melden dat je nog een bruiloft gaat geven, maar die al hebt gegeven. Foto's zijn ook een goed bewijs.

09-06-2010, 14:26
Ja, ma als de bruiloft nog moet komen, kan je toch geen fotos laten zien, alleen dan van verlovingsfeest mss...

09-06-2010, 21:54
Dus daarom is het beter om al een trouwakte te hebben is een heel stuk gemakkelijker

09-06-2010, 23:15
Soumia, wat bedoel je met trouwakte?

09-06-2010, 23:15
Ja voor mij is echt alles nieuw op dees vlak....

11-06-2010, 14:48

Citaat door Mieke:
Niemand?


kijk meid als je tekent hier of in marokko, het is hetzelfde procedure, maar het beste is dat je tekent in marokko, ze doen ni zo moeilijk tegenover 1 van hier en zonder papier.

ja in marokko is het in het belgische ambassade daar stellen ze helemaal ni veel vragen en bij sommige stellen ze totaal geen vragen!

vanwaar is je man hier of van marokko?

11-06-2010, 19:35

Citaat door asilahnaj:
kijk meid als je tekent hier of in marokko, het is hetzelfde procedure, maar het beste is dat je tekent in marokko, ze doen ni zo moeilijk tegenover 1 van hier en zonder papier.

ja in marokko is het in het belgische ambassade daar stellen ze helemaal ni veel vragen en bij sommige stellen ze totaal geen vragen!

vanwaar is je man hier of van marokko?


Mijn man is hier in België. Ma wnr gebeure die vragen in Marokko, is da als em zn visa krijgt?
Ja als je hier huwt doen ze naart schijnt echt moeilijk bij die interview...