Bekijk volle/desktop versie : Dames die een praktiserende man hebben



07-06-2010, 10:04
Damess ik open deze topic aan de hand van mijn vriendin die een jongen een tijdje terug heeft leren kennen maar nu is de jongenman praktiserend geworden althans hij is veel meer bezig met zijn met zijn dien terwijl zij zelf wel bezig zij met het geloof maar niet zo heel intiem ... en hij wilt ook de bruiloft helemaal islamitische en zij helemaal niet zij weet niet hoe ze daarmee moet omgaan en weet nu niet of ze voor hem moet gaan ja of nee...

Nou dames als jullie in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten en je kunt dit meisje goed advies gevenn laat maar weten

Heel liefss...

07-06-2010, 10:58


Salaam oeraylaikoem waragmatuallah,

Jouw vriendin mag zich gelukkig prijzen dat zij de kans krijgt om haar bruiloft op de juiste manier te geven. Ik zou er alles voor over hebben om het opnieuw te mogen doen, Ghair Inchallah.

Ik ben later echt gaan praktiseren en mijn man elhemdullilah ook. Mijn broertje gaat in oktober trouwen en gaat ook een Islamitische bruiloft geven. Het is de meest mooie en gezegende manier om dat te doen.
Een trouwfeest is geen rouwfeest ook niet voor de praktiserende mensen. Je doet een leuke anasheedbang met de duff, een mooie koranrecitatie en een dua aan het eind.

Ik zou zeggen stimuleer je vriendin hierin want er zit niks meer dan goeds in.

warlaikoem a selam waragmatuallah iewabarakatooehoe

07-06-2010, 11:04

Citaat door rayannetje:
Salaam oeraylaikoem waragmatuallah,

Jouw vriendin mag zich gelukkig prijzen dat zij de kans krijgt om haar bruiloft op de juiste manier te geven. Ik zou er alles voor over hebben om het opnieuw te mogen doen, Ghair Inchallah.

Ik ben later echt gaan praktiseren en mijn man elhemdullilah ook. Mijn broertje gaat in oktober trouwen en gaat ook een Islamitische bruiloft geven. Het is de meest mooie en gezegende manier om dat te doen.
Een trouwfeest is geen rouwfeest ook niet voor de praktiserende mensen. Je doet een leuke anasheedbang met de duff, een mooie koranrecitatie en een dua aan het eind.

Ik zou zeggen stimuleer je vriendin hierin want er zit niks meer dan goeds in.

warlaikoem a selam waragmatuallah iewabarakatooehoe


Alikoem salam hbibaa...

Jaa weetje wat het punt bij haar is ze hebben elkaar anders leren kennen toen was hij nog niet zoo goed bezig met het geloof en hij accepteerde haar maar nu die zich meer is gaan verdiepen ziet hij dat het anders moet en vraagt hij of ze zich anders wilt kleden en of ze haar make-up niet meer wilt dragen buitenhuis en dat is waar zij een beetje mee zit zij is nog niet zover

07-06-2010, 11:12

Citaat door MEVR-TABDARST:
Alikoem salam hbibaa...

Jaa weetje wat het punt bij haar is ze hebben elkaar anders leren kennen toen was hij nog niet zoo goed bezig met het geloof en hij accepteerde haar maar nu die zich meer is gaan verdiepen ziet hij dat het anders moet en vraagt hij of ze zich anders wilt kleden en of ze haar make-up niet meer wilt dragen buitenhuis en dat is waar zij een beetje mee zit zij is nog niet zover


Salaam oeraylaikoem,

Ik kan je vriendin wel begrijpen dat alles te snel op haar afkomt en dat ze daarvoor terugdeinst. Het beste is dat ze zelf gaat lezen en op zoek gaat naar kennis zodat het voor haar goed aanvoelt. Dus hetgeen hij tegen haar zegt die zaken moet ze zich zelf in gaan verdiepen en kennis gaan vergaren opdat zij beter gaat begrijpen. Want alleen dan kan ze het gaan accepteren en er zich goed bij gaan voelen, als het je wordt opgelegd dan kan dat angst en onzekerheid met zich mee gaan brengen.
Ik wens je vriendin verder veel succes, als zij vragen heeft kan ze mij altijd pmen...

Warlaikoem a selam waragmatuallah

07-06-2010, 11:12


Dit is een mooi moment voor jouw vriendin om samen met haar 'verloofde' de mooie dingen van ons geloof te praktiseren. Zij mag van geluk spreken dat zij zo iemand ontmoet heeft die haar hierin kan meenemen....
Insha Allah zal zij dat ook gaan inzien.

07-06-2010, 11:14

Citaat door rayannetje:
Salaam oeraylaikoem,

Ik kan je vriendin wel begrijpen dat alles te snel op haar afkomt en dat ze daarvoor terugdeinst. Het beste is dat ze zelf gaat lezen en op zoek gaat naar kennis zodat het voor haar goed aanvoelt. Dus hetgeen hij tegen haar zegt die zaken moet ze zich zelf in gaan verdiepen en kennis gaan vergaren opdat zij beter gaat begrijpen. Want alleen dan kan ze het gaan accepteren en er zich goed bij gaan voelen, als het je wordt opgelegd dan kan dat angst en onzekerheid met zich mee gaan brengen.
Ik wens je vriendin verder veel succes, als zij vragen heeft kan ze mij altijd pmen...

Warlaikoem a selam waragmatuallah



Jaaa preciess en ik denk dat ze ook een beetje bang is omdat hij nu zegt van ik wil dat je je kleding verandert en geen make-up ze zegt strakss zegt ie je mag niet meer naar buitenn dus ik denk dat ze ook een beetje angstig is

07-06-2010, 11:15

Citaat door Koekjes_mens:
Dit is een mooi moment voor jouw vriendin om samen met haar 'verloofde' de mooie dingen van ons geloof te praktiseren. Zij mag van geluk spreken dat zij zo iemand ontmoet heeft die haar hierin kan meenemen....
Insha Allah zal zij dat ook gaan inzien.



Jaa in principe wel en ik hoop ook voor haar dat ze dat gaat inzien

maar aan de ene kant kan ik haar heeel geod begrijpenn maar ik weet niet wat ik haar moet adviseren

07-06-2010, 11:25

Citaat door MEVR-TABDARST:
Damess ik open deze topic aan de hand van mijn vriendin die een jongen een tijdje terug heeft leren kennen maar nu is de jongenman praktiserend geworden althans hij is veel meer bezig met zijn met zijn dien terwijl zij zelf wel bezig zij met het geloof maar niet zo heel intiem ... en hij wilt ook de bruiloft helemaal islamitische en zij helemaal niet zij weet niet hoe ze daarmee moet omgaan en weet nu niet of ze voor hem moet gaan ja of nee...

Nou dames als jullie in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten en je kunt dit meisje goed advies gevenn laat maar weten

Heel liefss...


Assalaam Alaikum,

Ik ga ook binnekort trouwen insha Allaah en mijn man praktiseerd ook walhamdullilaah. Hoe minder er aan een bruiloft zal worden uitgegeven hoe gezegender hij is. Als een man praktiserend is zal hij met haar om gaan volgens de Quraan en Sunnaah. Een man die Allaah vreest, zal rechtvaardig zijn, eerlijk, betrouwebaar en ga zo maar door. Alhamdulilaah, tegenwoordig in deze fitnah is het moeilijk iemand te vertrouwen.

Allaah zegt ook in de koraan:

"Dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt".
(Heilige Koran 30:21).

En misschien is je vriendin nog niet zo bezig met het geloof, maar zal hij haar motiveren om meer te doen. Moooier kan gwn niet (vind ik dan h&egrave

Zoals in de andere reactie's staat; "Ze kan van geluk spreken". ALhamdulilaah..

xx

07-06-2010, 11:30

Citaat door MEVR-TABDARST:
Jaa in principe wel en ik hoop ook voor haar dat ze dat gaat inzien

maar aan de ene kant kan ik haar heeel geod begrijpenn maar ik weet niet wat ik haar moet adviseren


uiteindelijk moet ze er zelf achter staan natuurijk. Deen (geloof), gaat niet gepaard met dwang. Als hij haar kan overtuigen, Alhamdoelillaah, maar als zij het alleen voor hem doet, dan is dat geen goed begin..
Ze moet goed nadenken, maar ze zal echt veel profijt hebben als ze mee zou gaan in het praktiseren.
Insha Allah gair

07-06-2010, 13:00

Citaat door god_child:
Assalaam Alaikum,

Ik ga ook binnekort trouwen insha Allaah en mijn man praktiseerd ook walhamdullilaah. Hoe minder er aan een bruiloft zal worden uitgegeven hoe gezegender hij is. Als een man praktiserend is zal hij met haar om gaan volgens de Quraan en Sunnaah. Een man die Allaah vreest, zal rechtvaardig zijn, eerlijk, betrouwebaar en ga zo maar door. Alhamdulilaah, tegenwoordig in deze fitnah is het moeilijk iemand te vertrouwen.

Allaah zegt ook in de koraan:

"Dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt".
(Heilige Koran 30:21).

En misschien is je vriendin nog niet zo bezig met het geloof, maar zal hij haar motiveren om meer te doen. Moooier kan gwn niet (vind ik dan h&egrave

Zoals in de andere reactie's staat; "Ze kan van geluk spreken". ALhamdulilaah..

xx



Allah ie kemel belgier lieverd...

jaa het is ook macha'allah en dat heb ik ook tegen haar en ik heb haar ook al duidelijk gemaakt dat ze van geluk mag spreken dat ze zo'n man is tegen gekomen maar weetje haar familie is totaal niet zo ingestelt en die zijn daarom ook een beetje tegen athans de ouderss en zeg zegt dan ook ik wil niet zonder zegen van me ouders weg gaan ik zie eigelijk dat ze een beetje angsitig is ook omdat haar ouders niet helemaal mee zijn in de besllising ze zeggen dan wel van jaa als jij wilt dan is het geodd maar geod

07-06-2010, 13:33

Citaat door MEVR-TABDARST:
Damess ik open deze topic aan de hand van mijn vriendin die een jongen een tijdje terug heeft leren kennen maar nu is de jongenman praktiserend geworden althans hij is veel meer bezig met zijn met zijn dien terwijl zij zelf wel bezig zij met het geloof maar niet zo heel intiem ... en hij wilt ook de bruiloft helemaal islamitische en zij helemaal niet zij weet niet hoe ze daarmee moet omgaan en weet nu niet of ze voor hem moet gaan ja of nee...

Nou dames als jullie in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten en je kunt dit meisje goed advies gevenn laat maar weten

Heel liefss...




Lieve meid,


Zeg tegen jou vriendin dat ze haar man mag koesteren en blij mag wezen dat hij praktiserend is. Hij kan haar daardoor ook stimuleren om het ook te zijn. Hamdoelillah dat er nog zo'n mannen zijn. Geloof me meid, heel veel meisjes staan te springen voor zo'n praktiserende man wat tegenwoordig heel schaars is. Mijn advies is dus, doorgaan met dit huwelijk insha'allah en dank Allah swt dat hij haar deze man heeft bezorgt. Weet goede mannen zijn er voor goede vrouwen en omgekeerd.

3air insha'allah.

Ik wens hun beide insha'allah veel geluk in het huwelijksleven.


Groetjes,


Zara-Decoration