Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Het loopt helemaal uit de hand bij mij



06-06-2010, 20:03
Begin dit schooljaar schommelde mijn gewicht tussen de 58 en 61.. later in het jaar bleef het rond de 62/63 steken.. en ik schrok me net dood toen ik op de weegschaal ging staan.. ik weeg 67 kg.. en dit sinds een maand ongeveer.. ben ruim 4/5 kg aangekomen in zo een korte tijd. Normaal gesproken ben ik altijd degene geweest die wel wist wat ze moest doen als ze wilde afvallen.. dan ging ik ieder dag een half uur tot een uur hardlopen en alleen maar gezond eten met kleine porties. Maar nu zit ik met een dilemma.. ik wil mijn lichaam niet aftakelen.. ik wil op een gezonde manier afvallen door precies te eten wat mijn lichaam nodig heeft.. ze zeggen dat gevarieerd eten daarbij helpt.. daar heb ik moeite mee. Ben geen chefkok..

wat eten jullie zoal als het gaat om warme maaltijden?

06-06-2010, 23:28


Geen kapsalon of hassalon of hoe het ook heet :P ;-).
hah grapje natuurlijk

07-06-2010, 00:32

Citaat door Muslim_NL:
Geen kapsalon of hassalon of hoe het ook heet :P ;-).
hah grapje natuurlijk


het is niet grappig.. er is weinig over van ik.. de eens zo leuke slanke meisje is nu een vetzak

07-06-2010, 00:44
Hola studente88

Hoe lang ben je? Als je namelijk boven de 170 bent dan valt die 67 reuze mee.

Gevarieerd eten is op zich niet de truc. Gezond en gevarieerd wel.

Je avondmaaltijd bestaat voor de helft uir groente. Dat is het uitgangspunt. verder niet meer dan 100 tot 125 gram vlees en 100 koolhydraten (aardappelen, rijst, pasta, brood, tarly etc).

Je kan dan eindeloos varieren!

Voorbeeld:
gegrilde tonijnsteak (maar even grillen anders wordt ie droog), groente roerbakken (tauge, champignons en paksoi) en zilvervliesrijst erbij koken. Eventueel je groente opleuken met een oosters woksausje (ketjap, gember, knofloof en koriander)

07-06-2010, 00:46


je mag zoveel groentes op als je wil .. daar kom je nooit van aan!

07-06-2010, 21:45

Citaat door studente88:
het is niet grappig.. er is weinig over van ik.. de eens zo leuke slanke meisje is nu een vetzak


Kan ook heel sexy zijn hoor.

07-06-2010, 21:52
Studenten, mijn manier van doen is als volgt: mijn ochtenden begin ik met fruit en Yakult. Mijn middagen vul ik met fruit en Vifit. Avondmaaltijd hou ik bescheiden door weinig te eten en met name gezond. Na acht uur eet ik niets meer en ook m'n thee/koffie drink ik zonder suiker.