Bekijk volle/desktop versie : tot op het nederige toe..



06-06-2010, 19:05
Ik lees vaak hier over dat je onvoorwaardelijke respect en gehoorzaamheid voor je ouders (in het bijzonder de moeder) moet hebben en dan wordt vaak het argument 'ze heeft je 9 maanden in haar buik gedragen' aangedragen.

Dan denk ik van: ja dus? Zij hebben er voor gekozen jou op aarde te zetten en moet je daarom je altijd nederig opstellen tov hun wensen en eisen?

Is niet gezond vind ik.. die navelstreng hoort gewoon doorgeknipt te worden!

06-06-2010, 19:07


Ze hebben ervoor gekozen je op deze wereld te zetten, dat is waar. Maar de rest van je leven (het grootste deel) hebben ze jou opgevoed, verzorgd, eten en kleren gegeven, een dak boven je hoofd.

En daarnaast is het onderdeel van ons geloof dat je goed moet zijn voor je ouders. Wie zijn wij om tegen Allahs woord in te gaan.

06-06-2010, 19:08
Hangt ook wel van je moeder af! Als je een "gestoorde"moeder hebt , Tja!
Maar als je een moeder hebt, met wel een eigen mening, maar ook een EIGEN leven en alleen het goede voor je wilt zonder je leven uit te stippen!

Mijn eigen moeder draag ik op handen en voeten en zelfs dat is nog te weinig voor haar! :echo:

06-06-2010, 19:08

Citaat door SweetCurls:
Ze hebben ervoor gekozen je op deze wereld te zetten, dat is waar. Maar de rest van je leven (het grootste deel) hebben ze jou opgevoed, verzorgd, eten en kleren gegeven, een dak boven je hoofd.

En daarnaast is het onderdeel van ons geloof dat je goed moet zijn voor je ouders. Wie zijn wij om tegen Allahs woord in te gaan.

Er bestaat zoiets als wederzijds respect. Ook de ouders moeten hun kinderen met respect behandelen.

06-06-2010, 19:12


Jouw reactie is niet gezond

06-06-2010, 19:13
Wacht maar tot wij (jij, ik en de rest) kinderen krijgen. Misschien dat wij het beter gaan begrijpen.

06-06-2010, 19:14
Helemaal mee eens. Helaas botst het vaak in deze tijd, tussen de gedachtegang van de moeder van de tweedegeratie, en de mentaliteit van de dochter van deze generatie.


06-06-2010, 19:22
ik denk dat wanneer je een gezonde relatie hebt met je ouders je het je niet kunt voorstellen dat je je ouders de rug toekeert

maar ik kan me in veel gevallen wel voorstellen dat men het contact verbreekt of op een afstandelijke manier omgaat met hun ouders...

06-06-2010, 19:27
@ts: un jij niet goed met je moeder overweg?

06-06-2010, 19:42
Ik zeg niet dat je hen hun rug moet toekeren zodra je volwassen bent maar waarom wil men koste wat kost hun ouders pleasen?
Citaat door SweetCurls:
Ze hebben ervoor gekozen je op deze wereld te zetten, dat is waar. Maar de rest van je leven (het grootste deel) hebben ze jou opgevoed, verzorgd, eten en kleren gegeven, een dak boven je hoofd.

En daarnaast is het onderdeel van ons geloof dat je goed moet zijn voor je ouders. Wie zijn wij om tegen Allahs woord in te gaan.