Bekijk volle/desktop versie : Goed downloadprogramma voor muziek?!



03-06-2010, 15:15
Beste dames en heren,

Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt.

Assalaam aleikoum

03-06-2010, 15:27


ik prefeer zelf zoeken naar muziek zonder die programma's.

Vele zitten bij wijze van vol met trojans virussen, zijn maar een paar weken geldig en dat moet je ze kopen, er zijn ook die ipv muziek virussen binnenhalen.

Op youtube kan je veel liedjes vinden en dan kan je het met een youtubedownloader erafhalen en vervolgens converteren naar iedere formaat. plus je hebt nog andere methodes die je kunt gebruiken om muziek van het web af te halen van bijvoorbeeld, silaa7-mocro.nl Marrrokia.nl, mocromusic.eu en zoubida.nl.

Nog meer tips nodig?

03-06-2010, 15:29
Utorrent is de beste. Snel en installeert geen rotzooi op je computer. Ideaal voor hele albums, films en computerprogramma's, maar als je losse liedjes wil is iets anders misschien beter.

Je zoekt de gewenste files op torrentsites zoals Pirate Bay, en vandaar haal je een klein bestandje dat Utorrent zegt wat het moet downloaden.

@Mourri: Muziek uit een youtubefilmpje halen geeft slechte kwaliteit.

03-06-2010, 15:33

Citaat door daud:
Utorrent is de beste. Snel en installeert geen rotzooi op je computer. Ideaal voor hele albums, films en computerprogramma's, maar als je losse liedjes wil is iets anders misschien beter.

Je zoekt de gewenste files op torrentsites zoals Pirate Bay, en vandaar haal je een klein bestandje dat Utorrent zegt wat het moet downloaden.

@Mourri: Muziek uit een youtubefilmpje halen geeft slechte kwaliteit.


Dat is niet zo, volgens mij. Ik haal kwalitatief goede liedjes eruit en ook HQ muziek.

03-06-2010, 15:34



Citaat door Mourri:
ik prefeer zelf zoeken naar muziek zonder die programma's.

Vele zitten bij wijze van vol met trojans virussen, zijn maar een paar weken geldig en dat moet je ze kopen, er zijn ook die ipv muziek virussen binnenhalen.

Op youtube kan je veel liedjes vinden en dan kan je het met een youtubedownloader erafhalen en vervolgens converteren naar iedere formaat. plus je hebt nog andere methodes die je kunt gebruiken om muziek van het web af te halen van bijvoorbeeld, silaa7-mocro.nl Marrrokia.nl, mocromusic.eu en zoubida.nl.

Nog meer tips nodig?


Dat wil ik dus voorkomen, heb net een nieuwe laptop en wil hem clean houden. Maar is het niet heel omslachtig alles via youtube te halen en dan te converteren. Verder kan ik hetzelfde beamen als meneer Daud, dat er niet veel van de kwaliteit overblijft.

Ken je nog andere downloadprogramma's die betrouwbaar zijn qua minimale virussen die je binnensleept?




Citaat door daud:
Utorrent is de beste. Snel en installeert geen rotzooi op je computer. Ideaal voor hele albums, films en computerprogramma's, maar als je losse liedjes wil is iets anders misschien beter.

Je zoekt de gewenste files op torrentsites zoals Pirate Bay, en vandaar haal je een klein bestandje dat Utorrent zegt wat het moet downloaden.

@Mourri: Muziek uit een youtubefilmpje halen geeft slechte kwaliteit.


Vroeger was downloaden zo gemakkelijk. Het lijkt alsof het steeds moeilijker wordt om aan illegale downloads te komen..

Wat zou je voor losse liedjes aanraden?

En allebei bedankt voor de moeite...

03-06-2010, 15:40

Citaat door daud:
Utorrent is de beste. Snel en installeert geen rotzooi op je computer. Ideaal voor hele albums, films en computerprogramma's, maar als je losse liedjes wil is iets anders misschien beter.

Je zoekt de gewenste files op torrentsites zoals Pirate Bay, en vandaar haal je een klein bestandje dat Utorrent zegt wat het moet downloaden.

@Mourri: Muziek uit een youtubefilmpje halen geeft slechte kwaliteit.


Ik heb dat programma gedownload, maar ik snap nu niet hoe ik die albums kan zoeken en ze vervolgens kan downloaden? Gr.

03-06-2010, 15:49
Ik gebruik zelf alleen Utorrent, maar deze programma's zijn opensource (dat wil zeggen dat alle code van de programma's openbaar is) en gaan je computer niet vervuilen.

Ares Galaxy
http://sourceforge.net/projects/aresgalaxy/

DC++
http://dcplusplus.sourceforge.net/

Frostwore (is een opensource versie van Limewire en gebruikt hetzelfde netwerk)
http://www.frostwire.com/

Deze progs zijn sowieso betrouwbaar maar ik weet niet met welke je het meeste vindt.

O ja, als je alleen losse mp3 downloadt kan je nooit een virus binnenhalen, want die kunnen niet in een mp3 zitten. Ik denk dat er wel kunnen zitten in aac, mp4 en wma.

03-06-2010, 15:54
Aha je hebt Utorrent gedownload goeie keuze

Ik zal een voorbeeld geven, stel dat je het nieuwste album van MGMT wilt, dan ga je naar http://www.thepiratebay.org in je browser en je zoekt MGMT. Dan kom je hier terecht.

Dan vind je wat je zoekt bij de resultaten. Je kiest best een resultaat met veel "seeds", dat wil zeggen dat je van veel mensen tegelijk downloadt en dat gaat natuurlijk sneller. Als je een goeie gevonden hebt klik je op het de groene driehoekjes onder dat resultaat.

Dan gaat Utorrent open en vraagt je bevestiging. Als je ok drukt begint hij

03-06-2010, 16:49

Citaat door daud:
Aha je hebt Utorrent gedownload goeie keuze

Ik zal een voorbeeld geven, stel dat je het nieuwste album van MGMT wilt, dan ga je naar http://www.thepiratebay.org in je browser en je zoekt MGMT. Dan kom je hier terecht.

Dan vind je wat je zoekt bij de resultaten. Je kiest best een resultaat met veel "seeds", dat wil zeggen dat je van veel mensen tegelijk downloadt en dat gaat natuurlijk sneller. Als je een goeie gevonden hebt klik je op het de groene driehoekjes onder dat resultaat.

Dan gaat Utorrent open en vraagt je bevestiging. Als je ok drukt begint hij


Super! Bedankt voor de duidelijke uitleg!!!

03-06-2010, 16:56
Tafaddali

03-06-2010, 17:56
Torrents zijn grote schijtdingen.
Té traag en te slecht.
En...waarom torrent als er mensen zijn die het uploaden
op download sites Megaupload, hotfile, Storage en Mediafire.

Als je muziek wilt downloaden, download en installeer
FreeYoutubeToMP3.
Je kan m vaak gebruiken en is gebruiksvriendlijk.
http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-to-MP3-Converter.htm

En probeer ook beemp3.com

Succes

03-06-2010, 18:11
Torrents zijn ook te omslachtig en het duurt lang.

03-06-2010, 18:13



Citaat door NadorinoCrysis:
Torrents zijn grote schijtdingen.
Té traag en te slecht.
Zijn torrents schijtdingen dan?? Wauw, bedankt om dit te delen, ik gebruik ze al lang maar ik heb nooit geweten dat het schijtdingen zijn


Citaat door NadorinoCrysis:

En...waarom torrent als er mensen zijn die het uploaden
op download sites Megaupload, hotfile, Storage en Mediafire.
Die dingen zijn vragen om virussen, als je de link niet van een betrouwbare plaats krijgt. Als een torrent niet is wat hij belooft dan gaat niemand hem nog seeden en sterft hij uit. Maar een link blijft staan, ook al is het bagger. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze allemaal bagger zijn, vooral Mediafire vind ik ook wel handig.


Citaat door NadorinoCrysis:
Als je muziek wilt downloaden, download en installeer
FreeYoutubeToMP3.
Je kan m vaak gebruiken en is gebruiksvriendlijk.
http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-to-MP3-Converter.htm
Daar hadden we het al over. Maar als jij een van die gasten bent die de hele bus een feestje trakteert hoor je misschien het verschil niet meer.