Bekijk volle/desktop versie : slagroomtaart mislukt



Pagina's : [1] 2

02-06-2010, 22:59
salaam dames

ik heb deze slagroomtaart uitgeprobeerd maar die deeg bleef heel dun en kwam maar niet op hoog,het leek op een dunne pizza
kan iemand zeggen wat ik fout heb gedaan ik heb het volgens die dit recept gedaan?

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=80645211&postcount=167

02-06-2010, 23:18


niemand die reageerd

02-06-2010, 23:21
Hmm, heb je toevallig geen foto?

Heb je het daarna wel verwarmt? En ook echt omgewisseld met de garde en de mixer?

02-06-2010, 23:26

Citaat door Experience:
Hmm, heb je toevallig geen foto?

Heb je het daarna wel verwarmt? En ook echt omgewisseld met de garde en de mixer?

nee ik heb geen foto van gemaakt,ik heb het echt volgens die recept gedaan hoe zij het heeft vertelt,
ik heb 2keer gedaan en het was precies het zelfde,,,,

02-06-2010, 23:30


Dan weet ik het niet. Misschien moet je een ander recept proberen.

02-06-2010, 23:53
• 5 eieren
• 135 gr fijne suiker
• 70 gr bloem
• 55 gr maïzena
• 14 gr puddingpoeder (custard)
• 10 gr backin oetker

dit recept mislukt nooit.

Mix de eieren met de suiker schuimig. Minstens 10 min. Voeg de gezeefde bloem, maizena, pudding en bakpoeder erop.
Meng voorzichtig. ( niet te veel roeren).
Voorzie de bodem van een springvorm van bakpapier ( ev. Met behulp van een beetje boter), giet het beslag hierin en bak in een voorverwarmde oven van 170° ong. 35 min. Laat afkoelen en snij doormidden met een taartzaag. Smeer de onderste helft in met
aardbeiengelei / banketbakkersroom of vullling naar keuze. Leg de bovenste helft er terug op. Garneer naar smaak met slagroom met fruit of fondant of marsepein, chocolade,......

Succes!!

03-06-2010, 09:09
die recept van Fritje moet je niet gebruiken, ze zeggen dat die niet mislukt maar dat is bulsshit 1 op de 10 kan het alleen voorkomen dat die niet mislukt. koop gewoon kant en klaar biscuitmix bij deleukstetaartenshop ik kan je garanderen dat je biscuitcake nooit mislukt.

succes.

03-06-2010, 10:53

Citaat door 112233moh:
die recept van Fritje moet je niet gebruiken, ze zeggen dat die niet mislukt maar dat is bulsshit 1 op de 10 kan het alleen voorkomen dat die niet mislukt. koop gewoon kant en klaar biscuitmix bij deleukstetaartenshop ik kan je garanderen dat je biscuitcake nooit mislukt.

succes.


nee echt waar hoor. Dit is een recept van de site http://www.kanaal50.nl ( dacht ik, je moet maar effe googlen) Ze laten je zien hoe je dat precies stap per stap moet doen in een filmpje. En heb hem al veel keer gepbrobeert, en is ook heerlijk van smaak.

MAar inderdaad je kan ook de mix nemen uit de webshop.

p.s. wat ook belangrijk is : ik denk er juist aan, dat je het beslag niet mag laten liggen. Na het mengen direkt in de oven zodat de lucht er allemaal in blijft zodat die mooi rijst.

03-06-2010, 16:10

Citaat door fritje:
nee echt waar hoor. Dit is een recept van de site http://www.kanaal50.nl ( dacht ik, je moet maar effe googlen) Ze laten je zien hoe je dat precies stap per stap moet doen in een filmpje. En heb hem al veel keer gepbrobeert, en is ook heerlijk van smaak.

MAar inderdaad je kan ook de mix nemen uit de webshop.

p.s. wat ook belangrijk is : ik denk er juist aan, dat je het beslag niet mag laten liggen. Na het mengen direkt in de oven zodat de lucht er allemaal in blijft zodat die mooi rijst.


Ik heb dit recept ook al vaker gebruikt.
En tot op heden altijd gelukt alhamdulilah.

TS gewoon blijven proberen of anders de biscuitmix kopen.

veel succes inshallah

03-06-2010, 18:34

Citaat door fritje:
nee echt waar hoor. Dit is een recept van de site http://www.kanaal50.nl ( dacht ik, je moet maar effe googlen) Ze laten je zien hoe je dat precies stap per stap moet doen in een filmpje. En heb hem al veel keer gepbrobeert, en is ook heerlijk van smaak.

MAar inderdaad je kan ook de mix nemen uit de webshop.

p.s. wat ook belangrijk is : ik denk er juist aan, dat je het beslag niet mag laten liggen. Na het mengen direkt in de oven zodat de lucht er allemaal in blijft zodat die mooi rijst.


Ja die heb ik ook gezien, maar hun pakken stiekem die andere kant en klaar biscuit mix tijdens het maken, doen ze gelijk die andere in de oven. en dan lijkt het alsof ze het met losse ingredienten gemaakt hebben.

En die biscuitcake van taartenshop vind ik toch lekkerder, gezien er een smaakje in zit. maar ieder z´n smaak

succes allemaal

03-06-2010, 18:41
hey moh112233, probeer em nu een keertje. Je zult echt verbaast zijn hoe lekker dat die is. En je hoeft niets specifieks te gaan kopen daarvoor. Toch wel handig als je dat onder de knie hebt, in geval dat je een keertje zonder mix zit.

03-06-2010, 18:51

Citaat door fritje:
hey moh112233, probeer em nu een keertje. Je zult echt verbaast zijn hoe lekker dat die is. En je hoeft niets specifieks te gaan kopen daarvoor. Toch wel handig als je dat onder de knie hebt, in geval dat je een keertje zonder mix zit.



Ja zovaak ga ik ook geen taart maken, weet je ik vind het zonde voor de tijd als die mislukt. daarom vind ik het verstandiger om gewoon die kant en klaar mix te gebruiken.

03-06-2010, 22:30


tja als je t zo bekijkt......

04-06-2010, 02:18

Citaat door fritje:
tja als je t zo bekijkt......


Nou ja zeg ik voel me hierdoor wel beledigd hoor

04-06-2010, 09:00

Citaat door 112233moh:
Nou ja zeg ik voel me hierdoor wel beledigd hoor



maar nee joh, ik vind het fantastisch dat jij dan al taart maakt, ook al is het maar "een keertje". Meeste mannen kunnen nog geen ei bakken!!
Wou dat ik een man had die iets meer in de keuken deed.


Gewoon blijven doen jong. Sorry dat ik je beledigd heb, is niet de bedoeling hoor.

Pagina's : [1] 2