Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje,



02-06-2010, 20:48
Salem mo3alaikom,

ik zit met een probleem, ik ben al 9 dagen ongesteld. Ik ben sinds vandaag de weer begonnen met bidden, want na je 9e dag mag je weer bidden. Probleem is, ik ben nog steeds ongesteld! Het bloed stroomt nu nog steeds door.. ik heb net rhasa gebid, ging het wel even goed. Nu wil ik salaat el maghreb zo gaan bidden, alleen ben ik nog steeds ongesteld. Dat gaat toch niet?

02-06-2010, 21:01


hoe kom je er nou bij dat je na je 9e dag moet bidden?

Citaat:

If the bleeding lasts for more than 15 days is it still regarded as menstruation, and can she fast?
I jst want to know that i have menhorrehia and my periods are irregular if i go over 10 or 15 days am i allowed to pray or not?.


Praise be to Allaah.

There is no definitive evidence in sharee’ah to prove the minimum or maximum length of menses. Shaykh Ibn ‘Uthaymeen was asked: Is there a definitive number of days for the minimum or maximum length of menses?

He replied:

There is no definitive number of days for the minimum or maximum length of menses, because Allaah says (interpretation of the meaning):

“They ask you concerning menstruation. Say: that is an Adha (a harmful thing for a husband to have a sexual intercourse with his wife while she is having her menses), therefore, keep away from women during menses and go not unto them till they are purified (from menses and have taken a bath)”

[al-Baqarah 2:222]

So Allaah did not make the period of abstention a certain number of days, rather He stated that the period of abstention ends when the woman becomes pure. This indicates that the reason for the ruling is menstruation, and whether it is present or not. When menstruation is present, the ruling applies, and when the period ends the attendant rulings no longer apply. Moreover there is no evidence for putting a time limit on menses, even though there was a need (at the time of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him)) to explain the definition if any such definition had existed. If there was such a definition, it would have been explained in the Book of Allaah or the Sunnah of His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him). Based on this, every time a woman sees the kind of blood which is known to women as being menstrual blood, then it is menstrual blood without that being restricted to a certain time, unless the bleeding is continuous and never stops, or it stops only for a short time such as one or two days in the month, in which case it is istihaadah (non-menstrual vaginal bleeding).

Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 11/271

Based on this, it is not permissible for you to pray except after the period has ended and you have done ghusl (full ablution). The ending of menstruation may be known from one of two signs: either the emission of a white discharge which comes at the end of the period, or by total cessation of bleeding.

For more information, see the answer to question no. 5595, where the matter is discussed in more detail.

And Allaah knows best.

Islam Q&A
http://www.islam-qa.com/en/ref/65570/menstruating

02-06-2010, 21:02
of je moet dit hebben.. http://www.islam-qa.com/en/ref/68818/istihaadah

lees het even door incha'Allah.

02-06-2010, 21:04

Citaat door Al-Ghurabaa:
hoe kom je er nou bij dat je na je 9e dag moet bidden?



Dat had ik van een vriendin, en die had het van een imaam. Mijn engels is niet zo goed kan je een samenvattting geven?

Zoniet, wil ik je als nog bedanken voor het reageren.

02-06-2010, 21:09


Heb het in google translater gegooid haha.


Citaat:
Er is geen definitief bewijs in de shari'ah aan de minimale of maximale duur van de menstruatie te bewijzen. Shaykh Ibn 'Uthaymeen werd gevraagd: Is er een definitieve aantal dagen voor de minimale of maximale lengte van de menstruatie?

Hij antwoordde:

Er is geen definitief aantal dagen voor de minimale of maximale lengte van de menstruatie, want Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

222. En zij vragen u omtrent de menstruatie. Zeg (hun): "Het is iets schadelijks, blijft dus gedurende de menstruatie van de vrouwen weg en gaat niet tot haar in, voordat zij hersteld zijn. Maar wanneer zij zich hebben gereinigd, gaat tot haar in, zoals Allah het u heeft bevolen. Allah bemint hen, die zich tot Hem wenden en zich rein houden.

[Al-Baqarah 2:222]

Dus Allah heeft niet de periode van onthouding een bepaald aantal dagen, in plaats van Hij stelde dat de periode van onthouding eindigt wanneer de vrouw rein wordt. Dit geeft aan dat de reden voor de beslissing is de menstruatie, en of het aanwezig is of niet. Wanneer de menstruatie aanwezig is, de uitspraak van toepassing is, en wanneer de termijn eindigt de daarmee gepaard gaande uitspraken niet langer van toepassing. Bovendien is er geen bewijs voor het aanbrengen van een termijn op de menstruatie, ook al was er de noodzaak (ten tijde van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem)) om de definitie te verklaren indien een dergelijke definitie bestond. Als er een dergelijke definitie zou het moeten worden beschreven in het Boek van Allah of de Soennah van Zijn boodschapper (vrede en zegeningen van Allah zij met hem). Op basis van deze, elke keer dat een vrouw het soort bloed dat is voor vrouwen bekend staat als menstruatiebloed ziet, dan is het menstruatiebloed zonder dat zij beperkt zijn tot een bepaalde tijd, tenzij het bloeden is continu en nooit stopt, of het stopt alleen voor een korte tijd, zoals een of twee dagen in de maand, in welk geval is het istihaadah (niet-menstruele vaginale bloeden).

Majmoo 'Fataawa al-Shaykh Ibn' Uthaymeen, 11/271

Op basis van deze, is het niet toegestaan om te bidden voor u, behalve na de periode is afgelopen en u hebt gedaan ghusl (rituele wassing volledige). Het einde van de menstruatie ook bekend mag zijn uit een van de twee tekens: ofwel de emissie van een witte afscheiding die komt op het einde van de periode, of door de totale stopzetting van bloeden.

02-06-2010, 21:16
In geval van het dikgedrukte dus als je bijna de hele maand bloed verliest:

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said to Faatimah bint Abi Hubaysh: “When it is menstrual blood it is dark and recognizable, so when it is like that, then stop praying, and when it is otherwise, do wudoo’ and pray, for that is from a vein.” Narrated by Abu Dawood and al-Nasaa’i; classed as saheeh by Ibn Hibbaan and al-Haakim

De Profeet vrede zij met hem zei tegen Fatima bint abi Hubaysh. Wanneer het menstruatie bloed is ,is het donker en herkenbaar dus wanneer het dat is dan stop met bidden, en als het anders is doe wudoo and bid want het is van een ader.

02-06-2010, 21:17

Citaat door Al-Ghurabaa:
Heb het in google translater gegooid haha.



Dankje wel meid, moge Allah je voor je hulp belonen. Ik wou gaan bidden, maar dat mag dus niet. Vele meiden zeggen dat je zelfs na je 7e dag moet bidden, omdat we maar een bepaalde tijd hebben.

02-06-2010, 21:22
Ja klopt dat werd ook wel eens tegen mij gezegd haha.

Er is wel een Shaykh , Shaykh Munajid die zegt dus dat het maximale 15 dagen is. Persoonlijk houd ik liever de mening van Shaykh Utaymeen aan.

Fatwa van Shaykh Munajid http://www.islam-qa.com/en/ref/57/menstruating%2015%20days (helaas ook in het engels)

Graag gedaan zuster, ameen wa iyaakie..

02-06-2010, 21:28

Citaat door Al-Ghurabaa:
Ja klopt dat werd ook wel eens tegen mij gezegd haha.

Er is wel een Shaykh , Shaykh Munajid die zegt dus dat het maximale 15 dagen is. Persoonlijk houd ik liever de mening van Shaykh Utaymeen aan.

Fatwa van Shaykh Munajid http://www.islam-qa.com/en/ref/57/menstruating%2015%20days (helaas ook in het engels)

Graag gedaan zuster, ameen wa iyaakie..



De 1 zegt 15 dagen, een andere imaam zegt 9 dagen. Soms weet je niet wat je moet geloven. Ik blijf dat raar vinden. Moge Allah ons vergeven voor onze fouten.