Heb het in google translater gegooid haha.
Citaat:
Er is geen definitief bewijs in de shari'ah aan de minimale of maximale duur van de menstruatie te bewijzen. Shaykh Ibn 'Uthaymeen werd gevraagd: Is er een definitieve aantal dagen voor de minimale of maximale lengte van de menstruatie?
Hij antwoordde:
Er is geen definitief aantal dagen voor de minimale of maximale lengte van de menstruatie, want Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
222. En zij vragen u omtrent de menstruatie. Zeg (hun): "Het is iets schadelijks, blijft dus gedurende de menstruatie van de vrouwen weg en gaat niet tot haar in, voordat zij hersteld zijn. Maar wanneer zij zich hebben gereinigd, gaat tot haar in, zoals Allah het u heeft bevolen. Allah bemint hen, die zich tot Hem wenden en zich rein houden.
[Al-Baqarah 2:222]
Dus Allah heeft niet de periode van onthouding een bepaald aantal dagen, in plaats van Hij stelde dat de periode van onthouding eindigt wanneer de vrouw rein wordt. Dit geeft aan dat de reden voor de beslissing is de menstruatie, en of het aanwezig is of niet. Wanneer de menstruatie aanwezig is, de uitspraak van toepassing is, en wanneer de termijn eindigt de daarmee gepaard gaande uitspraken niet langer van toepassing. Bovendien is er geen bewijs voor het aanbrengen van een termijn op de menstruatie, ook al was er de noodzaak (ten tijde van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem)) om de definitie te verklaren indien een dergelijke definitie bestond. Als er een dergelijke definitie zou het moeten worden beschreven in het Boek van Allah of de Soennah van Zijn boodschapper (vrede en zegeningen van Allah zij met hem). Op basis van deze, elke keer dat een vrouw het soort bloed dat is voor vrouwen bekend staat als menstruatiebloed ziet, dan is het menstruatiebloed zonder dat zij beperkt zijn tot een bepaalde tijd, tenzij het bloeden is continu en nooit stopt, of het stopt alleen voor een korte tijd, zoals een of twee dagen in de maand, in welk geval is het istihaadah (niet-menstruele vaginale bloeden).
Majmoo 'Fataawa al-Shaykh Ibn' Uthaymeen, 11/271
Op basis van deze, is het niet toegestaan om te bidden voor u, behalve na de periode is afgelopen en u hebt gedaan ghusl (rituele wassing volledige). Het einde van de menstruatie ook bekend mag zijn uit een van de twee tekens: ofwel de emissie van een witte afscheiding die komt op het einde van de periode, of door de totale stopzetting van bloeden.