Bekijk volle/desktop versie : Biscuitcake



02-06-2010, 20:08
Salaam alaikoem allemaal,

Ik heb vandaag voor de tweede keer een fondanttaart gemaakt, maaaaaarrr mijn biscuitcake mislukt ALTIJD..

Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Ik gebruik warme eieren, ik doe er een klein beetje maizena in, nadat ik de eieren en suiker heb gemixt spatel ik de bloem erdoor dus niet mixen, maar het mag niet baten. Oja ik laat de temperatuur langzaam omlopen.

WAT DOE IK VERKEEERRRDDDDDDDDD!!!!!

Wie kan me helpen.

03-06-2010, 00:00


• 5 eieren
• 135 gr fijne suiker
• 70 gr bloem
• 55 gr maïzena
• 14 gr puddingpoeder (custard)
• 10 gr backin oetker

dit recept mislukt nooit.

Mix de eieren met de suiker schuimig. Minstens 10 min. Voeg de gezeefde bloem, maizena, pudding en bakpoeder erop.
Meng voorzichtig. ( niet te veel roeren).
Voorzie de bodem van een springvorm van bakpapier ( ev. Met behulp van een beetje boter), giet het beslag hierin en bak in een voorverwarmde oven van 170° ong. 35 min. Laat afkoelen en snij doormidden met een taartzaag. Smeer de onderste helft in met
aardbeiengelei / banketbakkersroom of vullling naar keuze. Leg de bovenste helft er terug op. Garneer naar smaak met slagroom met fruit of fondant of marsepein, chocolade,......

03-06-2010, 12:21

Citaat door fritje:
• 5 eieren
• 135 gr fijne suiker
• 70 gr bloem
• 55 gr maïzena
• 14 gr puddingpoeder (custard)
• 10 gr backin oetker

dit recept mislukt nooit.

Mix de eieren met de suiker schuimig. Minstens 10 min. Voeg de gezeefde bloem, maizena, pudding en bakpoeder erop.
Meng voorzichtig. ( niet te veel roeren).
Voorzie de bodem van een springvorm van bakpapier ( ev. Met behulp van een beetje boter), giet het beslag hierin en bak in een voorverwarmde oven van 170° ong. 35 min. Laat afkoelen en snij doormidden met een taartzaag. Smeer de onderste helft in met
aardbeiengelei / banketbakkersroom of vullling naar keuze. Leg de bovenste helft er terug op. Garneer naar smaak met slagroom met fruit of fondant of marsepein, chocolade,......


Superlief dat je me dit recpet geeft. Ik ga het zeker proberen insa allah.
Nog een laatste vraagje he. Je zegt dat ik niet teveel mag roeren, maar ik roer tot alle bloem is opgenomen, maar dan zie ik dat de luchtigheid inderdaad is verdwenen. Maar ik spatel echt voorzichtig en wacht gewoon tot alle bloem is verdwenen.

Hoe spatel ik zo voorzichtig mogelijk??? Ik ben echt een groentje

03-06-2010, 12:28
Hoi Almumina,

Dit recept: http://www.kanaal50.be/Tv/Kanaal50_taart_biscuit_bakken_kooktips/Een_biscuit_maken/Bak-_en_kooktips/TV-catalogus/113 kan gewoon niet mislukken!

Ik heb m al 3x gemaakt. En als je m anders decoreert en andere fruit erin doet, lijkt het alsof je steeds een andere taart maakt .

Toelichting op het recept (omdat ze vlaamse woordjes gebruiken ):
cremepoeder: vanille puddingpoeder
de suiker die ze gebruiken --> gwn kristalsuiker

Volgens mij was dat het. Laat eens weten of deze is gelukt.

Succes

03-06-2010, 13:28



Citaat door Roomysje:
Hoi Almumina,

Dit recept: http://www.kanaal50.be/Tv/Kanaal50_taart_biscuit_bakken_kooktips/Een_biscuit_maken/Bak-_en_kooktips/TV-catalogus/113 kan gewoon niet mislukken!

Ik heb m al 3x gemaakt. En als je m anders decoreert en andere fruit erin doet, lijkt het alsof je steeds een andere taart maakt .

Toelichting op het recept (omdat ze vlaamse woordjes gebruiken ):
cremepoeder: vanille puddingpoeder
de suiker die ze gebruiken --> gwn kristalsuiker

Volgens mij was dat het. Laat eens weten of deze is gelukt.

Succes



Dank je wel schat.

03-06-2010, 13:54
dat was inderdaad ook het recept van kanaal50 dat ik daarop had gezet.

ALs je stap voor stap het filmpje volgt kan het niet mislukken

03-06-2010, 13:56

Citaat door fritje:
dat was inderdaad ook het recept van kanaal50 dat ik daarop had gezet.

ALs je stap voor stap het filmpje volgt kan het niet mislukken


oh ja, indd dat klopt sorry