Bekijk volle/desktop versie : emigreren marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

02-06-2010, 08:26
we zouden pas volgend jaar gaan, dan is mijn oudste zoontje 6 jr, dan kan hij meteen met de basisschool daar beginnen, Nu we bij verschillende prive scholen hebben geinformeerd raden ze ons aan om dit jaar al te beginnen, zodat hij een voorsprong heeft, als hij nar de basisschool gaat. Zij hebben daar net als hier voorschool/peuterspeelzaal.

Dus nu hebben we besloten na de zomervakantie niet terug te keren, ik sta achter deze beslissing, maar toch sta ik te trillen op mijn benen. Hoe moet ik dit aan mijn familie vertellen, sommige weten niet eens dat ik plannen heb om te gaan emigreren.

aaaaaaaaaaaaaah, dit is gewoon zo moeilijk,

02-06-2010, 08:28


Waarom weten sommige familie leden dit niet dan? En het is toch jouw leven en jouw keuzes die jij maakt. Lijkt mij dat de rest jou alleen maar het beste moet wensen en meer niet.

Je moet doen wat goed is voor jou en je gezinnetje en alles komt goed incha' allah.

02-06-2010, 08:39

Citaat door HoneyBee:
Waarom weten sommige familie leden dit niet dan? En het is toch jouw leven en jouw keuzes die jij maakt. Lijkt mij dat de rest jou alleen maar het beste moet wensen en meer niet.Je moet doen wat goed is voor jou en je gezinnetje en alles komt goed incha' allah.
ze weten het niet, omdat ik weet dat ze een hele preek gaan opzetten, dat het niet goed is als je, je kinderen naar maroc emigreert. Dus ik dacht heb nog een lang de tijd voor ik ga, ik vertel het later. Ik ga het ze maar vertellen, en ze moeten er maar vrede mee hebben. Mij tegen houden kunnen ze toch niet.



Citaat door Mysticalia:
Succes!


Dank je wel schat, ik heb er echt onzettende zin in, het enige wat me dwars zit, is hoe ze zullen reageren.

02-06-2010, 08:41
Familie bijeenkomst organiseren een paar weken voor jullie gaan en dan aan iedereen het vertellen.

02-06-2010, 08:43


mag ik vragen of je man daar gaat werken,of blijft hij hier? zehma hoe gaan jullie daar leven??
lijkt me spannend!succes

02-06-2010, 08:44
Jouw ouders hebben moeite gedaan om je hier naar NL te krijgen. Wat doe jij, jij gooit alles weg waar ze voor gewerkt hebben . Vind je het gek dat ze een preek gaan houden..

02-06-2010, 08:48
Als je daar inkomsten hebt, en je vind het leuk zou ik zeggen ga er voor
persoonlijk ik kan niet zonder de AH

02-06-2010, 08:48

Citaat door ..Lina..:
Jouw ouders hebben moeite gedaan om je hier naar NL te krijgen. Wat doe jij, jij gooit alles weg waar ze voor gewerkt hebben . Vind je het gek dat ze een preek gaan houden..

!
In Marokko kan je het ook goed hebben.

02-06-2010, 08:54

Citaat door Ramsis:
!
In Marokko kan je het ook goed hebben.


Wat doe je hier dan nog

02-06-2010, 08:55

Citaat door roudania84:
mag ik vragen of je man daar gaat werken,of blijft hij hier? zehma hoe gaan jullie daar leven??
lijkt me spannend!succes


hij blijft nog nog een jaar of twee hier, tot ons huisje in marokko klaar is, Ik ga bij mijn schoonouders wonen, (het zijn echte lieverds), dus daarmee heb ik geboft wellah. Nu hebben we het salaris van mijn man, en hij verdient elhamdoelilah genoeg, en als ons huisje klaar is, dan hoeven we alleen de garages te verhuren, en daar kun je luxe van leven. Ik ga trouwens naar tanger emigreren. En mijn man gaat natuurlijk ook werken in marokko.

Dus finansieel is het wel in orde, ik ben vaker in het jaar naar marokko gegaan, om te testen hoe ik het daar vind, en echt ik vond het geweldig, zijn ouders en zusje en broers zijn echte schatten, het is daar zo rustgevend, zo gezellig, het eten daar is heerlijk, het weeer ook. De zomers zijn niet te heet, en ik ben ind e winter gegaan, nou toen was het gemiddeld 15 graden, Moet je maar met nederland vergelijken -8 graden.

02-06-2010, 08:58

Citaat door ..Lina..:
Jouw ouders hebben moeite gedaan om je hier naar NL te krijgen. Wat doe jij, jij gooit alles weg waar ze voor gewerkt hebben . Vind je het gek dat ze een preek gaan houden..


Ik hou wel mijn nederlandse nationaliteit, dus als ik of mijn kinderen weer terug willen dan kan het altijd, maar ik heb marokko zo geweldig ervaren, ik ga er nu al 4 jaar geregeld naar toe, en elke keer was het feest, En het belangrijkste is dat ik daar onzettende rust vind.

02-06-2010, 09:00

Citaat door ..Lina..:
Wat doe je hier dan nog

Ik ben hier geboren en opgegroeid.
Ik ben niks anders gewend.

Waarom van de hak op de tak springen?

02-06-2010, 09:03



Citaat door fausje:
hij blijft nog nog een jaar of twee hier, tot ons huisje in marokko klaar is, Ik ga bij mijn schoonouders wonen, (het zijn echte lieverds), dus daarmee heb ik geboft wellah. Nu hebben we het salaris van mijn man, en hij verdient elhamdoelilah genoeg, en als ons huisje klaar is, dan hoeven we alleen de garages te verhuren, en daar kun je luxe van leven. Ik ga trouwens naar tanger emigreren. En mijn man gaat natuurlijk ook werken in marokko.

Dus finansieel is het wel in orde, ik ben vaker in het jaar naar marokko gegaan, om te testen hoe ik het daar vind, en echt ik vond het geweldig, zijn ouders en zusje en broers zijn echte schatten, het is daar zo rustgevend, zo gezellig, het eten daar is heerlijk, het weeer ook. De zomers zijn niet te heet, en ik ben ind e winter gegaan, nou toen was het gemiddeld 15 graden, Moet je maar met nederland vergelijken -8 graden.


Persoonlijk zou ik het dan niet doen. Je gaat bij je schoonouders wonen en je man blijft nog een jaar of twee hier. Dat gescheiden van elkaar leven kan altijd problemen met zich meebrengen. En dat het altijd feest was bij je schoonouders kwam omdat je er tijdelijk was. Op het moment dat je je gaat vestigen bij iemand word het minder leuk.
En wat betreft leven van garages, staar je daar niet blind op. Het is wereldwijd crisis en in Marokko vast ook wel.

Hoeft natuurlijk allemaal niet zo te zijn, maar het kan, dus hou dat in je achterhoofd. Maar natuurlijk wens ik jou het allerbeste en hoop ik dat het allemaal goed gaat komen incha' allah.

02-06-2010, 09:06

Citaat door HoneyBee:
Persoonlijk zou ik het dan niet doen. Je gaat bij je schoonouders wonen en je man blijft nog een jaar of twee hier. Dat gescheiden van elkaar leven kan altijd problemen met zich meebrengen. En dat het altijd feest was bij je schoonouders kwam omdat je er tijdelijk was. Op het moment dat je je gaat vestigen bij iemand word het minder leuk.
En wat betreft leven van garages, staar je daar niet blind op. Het is wereldwijd crisis en in Marokko vast ook wel.

Hoeft natuurlijk allemaal niet zo te zijn, maar het kan, dus hou dat in je achterhoofd. Maar natuurlijk wens ik jou het allerbeste en hoop ik dat het allemaal goed gaat komen incha' allah.


mijn man wou voor me een huis huren, ik heb er voor gekozen om bij zijn ouders te gaan inwonen, qua financien, ja dat komt wel goed, rabie ktab lek rzak waar je ook bent.

02-06-2010, 09:09
Nou dames bedankt voor jullie steun, ik had het pas gister gehoord, dus het nieuws was nog pril, nu het een beetje ingezonken is, heb ik weer moed om het te vertellen, insha allah,

Of mijn familie het leuk vind of niet, het is mijn leven, en die wil ik zo leiden, Als is het een foute keuze, maar het is wel mijn keuze. Ze moeten het maar accepteren punt.

en misschien zit ik er wel een hele grote punt van te maken, en als ik het ze verteld dat ze het leuk voor me vinden. oe allah oe a3lam

hoe dan ook, dit ga ik doen, en insha allah dat allah mij daarbij helpt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11