Bekijk volle/desktop versie : graag tips



01-06-2010, 21:39
salaam dames,

Een kennis van ons, haar ouders zijn vanuit marokko overgekomen voor 3 maanden, haar vader gaat er morgen op uit en ze belden ons of we langskomen om haar moeder te zien..
ik vraag me af wat ik mee moet nemen, me moeder zegt gewoon gelod in een envelop doen en dan kan ze zelf wat leuks kopen...

wat vinden jullie?

bedankt alvast

01-06-2010, 21:50


Geld?? voor een kennis die je voor het eerst in je leven gaat zien.. zou ik persoonlijk niet doen, en sommige mensen kunnen dit als een belediging opvatten..ik zou eerder een leuke mandje vullen met parfum, handdoek, sjaal of hoofddoek of wat bad spullen of een leuke stof voor een kaftaan te laten maken..en iets lekkers mee nemen een taart ofzo. ik zou geen geld geven je weet immers nooit hoe iemand hier op reageert en al helemaal de eerste x.

01-06-2010, 21:54
Ik zou lekkere dingen mee nemen. aangezien ze hier voor 3 maanden is, kan je altijd een keertje terug gaan en een leuke cadeau geven als ze bijna weer teruggaan bijvoorbeeld.

01-06-2010, 23:22
dank dames upupup

01-06-2010, 23:47



Citaat door safiya2010:
salaam dames,

Een kennis van ons, haar ouders zijn vanuit marokko overgekomen voor 3 maanden, haar vader gaat er morgen op uit en ze belden ons of we langskomen om haar moeder te zien..
ik vraag me af wat ik mee moet nemen, me moeder zegt gewoon gelod in een envelop doen en dan kan ze zelf wat leuks kopen...

wat vinden jullie?

bedankt alvast



Waarom moet je die vrouw geld of een cadeau geven? Die kennis wil blijkbaar haar moeder graag laten zien, nou dan ga je even koffie drinken en weg. Ik snap dat idee van een cadeau niet, want dat geef je alleen op een feest, sebe3, bruiloft, verjaardag, niet als iemand hier op vakantie is. Ik krijg nooit een cadeau als ik in Maghreb op vakantie ben... Zij doen daar toch ook niet aan? Maar blijkbaar zijn shab elgariez altijd de pineut. ALs ze op vakantie gaan nemen ze cadeaus mee en als iemand hier komt, geven ze ook cadeaus...

05-06-2010, 23:11

Citaat door Vlampje:
Waarom moet je die vrouw geld of een cadeau geven? Die kennis wil blijkbaar haar moeder graag laten zien, nou dan ga je even koffie drinken en weg. Ik snap dat idee van een cadeau niet, want dat geef je alleen op een feest, sebe3, bruiloft, verjaardag, niet als iemand hier op vakantie is. Ik krijg nooit een cadeau als ik in Maghreb op vakantie ben... Zij doen daar toch ook niet aan? Maar blijkbaar zijn shab elgariez altijd de pineut. ALs ze op vakantie gaan nemen ze cadeaus mee en als iemand hier komt, geven ze ook cadeaus...



Juist!

05-06-2010, 23:15
ik zou het ook raar vinden om iets mee te nemen, zou eerder een cake of iets lkkr meenemen voor bij de koffie.

je kan altijd nog wat geven als ze weggaat ofzo.

05-06-2010, 23:36
Een kado geven is bij ons (in de fmillie dus) ook vaak een welkomstgebaar.
Wij hebben in dit soort gevallen ook vaak kadootjes gegeven. Lekkere badspullen, hoofddoeken met stof enzo.

Eten meenemen op bezoek (dus cake, koekjes of taart) spreekt voor zich bij ons. Je gaat nooit met lege handen