Bekijk volle/desktop versie : Mannen Wat Zeggen Jullie Hiervan, Vrouwen Mogen Natuurlijk Ook Reageren



01-06-2010, 20:33
De situatie:

Meisje leert jongen via via kennen (vriendenkring).
(Jongen heeft wel een voorgeschiedenis namelijk:
Jongen is getrouwd geweest, gescheiden op z'n NL's, Marokkaanse is in werking en heeft een zoontje)

Afin, de 1ste date was heel leuk en gezellig, er was een klik.
Alleen de jongen gaf wel aan dat hij nog moeilijk vind om aan een relatie te beginnnen, maar wel openstaat voor betere kennismaking.
Voordat ikword aangevallen word, het gaat hier niet om een haramrelatie, er is geen eens spraken van een relatie. Er is alleen comunnicatie tussen de 2 personen, verder absoluut geen fysiek contact.

Ze blijven contact onderhouden met elkaar en er volgen een aantal date's.
Deze bestaan puur uit leuke nette gesprekken, met een dosis humor erin.
(nogmaals geen fysiek contact of dirty talk)
Alleen twijfelt het meisje aan de ene kant, waarom?:

Ze vraagt zich af in hoeverre hij serieus is.
A: aan de ene kant is en lijkt hij wel serieus want als een man wil dollen kan hij dat makkelijk overal doen, en niet met haar op date gaan en het netjes houden.
B: hij is ook gewoon voorzichtig aangezien hij nog bezig is met het officieel afsluiten van zijn vorige relatie, en kijkt daarom de kat ook een beetje uit de boom.

(hij is wel degene die haar elke x op date vroeg)

Alleen valt het haar op dat hij qua contact opnemen de laatste tijd
(bellen/smsen) veel minder doet dan voorheen.
Is dit doordat mannen gewoon zo zijn, begin veel tel en daarna minderen?
Is het omdat hij nog "zaakjes"aan zijn hoofd heeft? Die hij moet afronden.
Hij heeft ook een drukke baan, kan dit ook een rol spelen?

Meisje vraagt zich nu af of het de moeite waard is om dit een kans te geven of te laten gaan.
Dit i.v.m een andere persoon(man) die haar wil leren kennen voor een huwelijk. Deze man heeft geen bagage (voorgeschiedenis).
Meisje wil niet van 2 walletjes eten en eerlijk zijn, what to do?

Meisje denkt aan de ene kant ook dat jongen met voorgeschiedenis wel serieus is anders had hij haar nioet allerlei dingen verteld over ijn vorige relatie, dat doe je niet zo maar lijkt haar. Maar toch in haar achterhoofd is en blijft het een man ze weet maar nooit.

Dus mannen (dames mag ook wel) wat zeggen/denken jullie hierover.

01-06-2010, 20:55



Citaat:
Afin, de 1ste date was heel leuk en gezellig, er was een klik.
Alleen de jongen gaf wel aan dat hij nog moeilijk vind om aan een relatie te beginnnen, maar wel openstaat voor betere kennismaking.
Voordat ikword aangevallen word, het gaat hier niet om een haramrelatie, er is geen eens spraken van een relatie. Er is alleen comunnicatie tussen de 2 personen, verder absoluut geen fysiek contact.

Ze blijven contact onderhouden met elkaar en er volgen een aantal date's.
Deze bestaan puur uit leuke nette gesprekken, met een dosis humor erin.
(nogmaals geen fysiek contact of dirty talk)





01-06-2010, 21:03
Laat die 1e gaan. Jij bent zijn rebound-girl. Hou op met daten en hou op met telefonisch contact met hem hebben. Mensen die scheiden zijn (als het goed is) in een rouwfase, omdat ze iemand hebben verloren waarmee ze samenleefden. Jij bent dus zijn reboundmeisje. Het meisje dat hij nodig heeft om over zijn verdriet heen te komen.

Jij denkt witte bruidsjurk en honeymoon. Hij denkt, ook gelukkig ik krijg nog aandacht van vrouwen, dit is wel lekker zo. Daarom negeert hij je nu ook. Hij hoeft het niet.

Je stelt jezelf in een veel te kwetsbare positie zo. Als je geen relatie wilt (want dat lijk je jezelf wel wijs te maken), hou dan op met hem te zien zonder je ma7ram.

01-06-2010, 21:21

Citaat door Aboe_Qaboe:








@ Ts die contact is ook Haram! OOk sms-en en bellen en op date gaan al helemaal .

01-06-2010, 22:22


Woestijnroos heeft gesproken met haar letters...volg dat advies!~!!!

02-06-2010, 00:51
reboundgirl okee nog nooit van gehoord, maar ik ga Woestijnroos ook gelijk moeten geven. Ik denk voornamelijk dat die bang is om alleen te zijn en jou er een beetje op na houd, ik ga vrezen zodra die zn routine terug heeft en alles achter de rug is dat die van zn vrijheid gaat genieten, daar ga ik voor vrezen en dat jij dan het dichste bij hem staat en je al zo kwetsbaar opstelt zou je weleens in zn val kunnen trappen.

Is die seriues met jou dan weet je de procedure

02-06-2010, 01:31

Citaat door Woestijnroos:
Laat die 1e gaan. Jij bent zijn rebound-girl. Hou op met daten en hou op met telefonisch contact met hem hebben. Mensen die scheiden zijn (als het goed is) in een rouwfase, omdat ze iemand hebben verloren waarmee ze samenleefden. Jij bent dus zijn reboundmeisje. Het meisje dat hij nodig heeft om over zijn verdriet heen te komen.

Jij denkt witte bruidsjurk en honeymoon. Hij denkt, ook gelukkig ik krijg nog aandacht van vrouwen, dit is wel lekker zo. Daarom negeert hij je nu ook. Hij hoeft het niet.

Je stelt jezelf in een veel te kwetsbare positie zo. Als je geen relatie wilt (want dat lijk je jezelf wel wijs te maken), hou dan op met hem te zien zonder je ma7ram.



02-06-2010, 10:28
ik sluit me aan bij woestijnroos,

02-06-2010, 10:38

Citaat door Woestijnroos:
Laat die 1e gaan. Jij bent zijn rebound-girl. Hou op met daten en hou op met telefonisch contact met hem hebben. Mensen die scheiden zijn (als het goed is) in een rouwfase, omdat ze iemand hebben verloren waarmee ze samenleefden. Jij bent dus zijn reboundmeisje. Het meisje dat hij nodig heeft om over zijn verdriet heen te komen.

Jij denkt witte bruidsjurk en honeymoon. Hij denkt, ook gelukkig ik krijg nog aandacht van vrouwen, dit is wel lekker zo. Daarom negeert hij je nu ook. Hij hoeft het niet.

Je stelt jezelf in een veel te kwetsbare positie zo. Als je geen relatie wilt (want dat lijk je jezelf wel wijs te maken), hou dan op met hem te zien zonder je ma7ram.


je bent zeker zijn rebound girl, ben het helemaal eens wat hierboven staat
en er zullen na jou zeker nog een paar meiden de rebound zijn, omdat hij weer aandacht heeft geproefd en kan dan ff niet zonder.
Elk verhaal heeft 2 kanten, dus hij zou zijn verleden omdraaien zodat het lijkt dat het niet zijn schuld is, dus zou niet alles geloven

succes

02-06-2010, 11:12
.[/QUOTE]


Wat zijn jullie naief zeg. Ten eerste elke boerenlul kan je verhaaltjes vertellen over zijn relatie. Dat betekent niet dat je belangrijk bent voor iemand. Het betekent gewoon dat iemand stoom moet afblazen. Ik heb zelfs soms vreemden tegenover mij in de trein zitten met wie ik aan de praat raak en die mij hun hele geschiedenis vertellen, ben ik nu ook belangrijk voor diegene?

Ten tweede hij komt net uit een huwelijk gerold. Je kan wel vergeten dat hij meteen hertrouwt. Deze kennismaking gaat nog heeeeeeel lang duren. Noem het hoe je het noemen wil, maar het lijkt toch we nu al een beetje op een relatie...

Ten derde, waarom haalt ze zich een man met een kind op de hals? Hebben jullie niet gezien wat voor ellende daar van komt? Hebben jullie hier niet genoeg topics gelezen over exvrouwen die zich opeens realiseren dat ze hun exman terug willen?

Ten vierde, indien een man zijn interesse verliest, belt hij minder. Dat is de enige reden, en niet omdat dit zogenaamd omdat mannen in het begin veel bellen en daarna minderen. Neen, indien hij werkelijk jouw vriendin als vrouw zou willen, zou hij haar plat bellen... Maar vraag maar aan elke man, minder bellen= afname interesse.

Ten vijfde, hij heeft een kind. Hij zal altijd met zijn ex moeten afspreken. Verjaardagen vieren, als het kind ziek is samen naar ziekenhuis, vader komt bij ex over de vloer om kind te halen dat soort dingen kun je gewoon verwachten. Welke man gaat buiten staan als zijn kind roept, papaa kom ik heb iets voor je gemaakt, het is binnen!!!!! Of papa kom alsjeblieft binnen, aaah pleaseeee.... Is dat wat ze wil?


Laat je vriendin een jongemanzoeken die nooit getrouwd is. Dat zou beter voor haar zijn dan meteen in een huwelijk terechtkomen met de zorg van een kind plus eventuele ruzies en hoofdpijnen met de ex.

02-06-2010, 17:50
De vrouw in kwestie is de zoveelste naieveling in de wereld. Terwijl ze duidelijk is gemaakt dat men niet toe is aan een relatie, is ze toch zogenaamd hoopvol.

Les nummer 1 die je leert in deze wereld is dat je nooit een jongeman serieus moet nemen als hij niet bereid is om een serieuze huwelijk aan te gaan. Als hij niet bereid is om je hand te vragen bij je ouders moet je hem meteen dumpen.

Les nummer 2 is dat je nooit zomaar afspreekt alleen omdat zowel de man als de vrouw zich anders zal voordoen. Je wilt beiden immers een beetje afleiding en je zult extra aardig doen dan wanneer je 24 uur samen met elkaar zit.

Les nummer 3 is om meteen serieuze vragen te stellen over het huwelijk, over wederzijdse verwachtingen en de belangrijke aspecten van het leven. Zoals bijv. kijken of je dezelfde interpretatie van het geloof erop nahoudt, hoe strikt wil je dat je kinderen opgevoed worden, bepaalde eigenschappen die je liever niet ziet in je partner en wat je wel ziet etc. Daarvoor heb je geen dates nodig!

Kortom, leer eerst wat de manieren zijn om naar een partner te zoeken.

02-06-2010, 22:37
salaam,

ik heb jullie reactie' s gelezen, en ik moet zeggen jullie hebben gelijk.
ik heb er goed over nagedacht en heb zijn nummer gewist.
ik heb hem ook verteld dat ik ' m goeie jongen vinde, wat dien betreft is het iemand die ook praktiserend is en serieus is.

de woorden van woestijroosje hebben mij om eerlijk gezegd wakker gemaakt, ik ga niet zitten hopen/wachten op gebakken lucht.
en hij is er zoals die zelf zei nog niet klaar voor, dus houd het op voordat ik mezelf een big teleurstelling bezorg.

maar zoals woestijnroosje zei reboundgirl, en dat is niet iets dat voor mij weggelegd is. ik pas daarvoor.
als allah het insh allah heeft voorbestemd dan zal het zo zijn, zo niet dan weet allah beter.

dus lieve mensen bedankt voor jullie advies.
oja en we mailden ook tijdens het werk, dat is nu ook finito..

soukran lakoum.

02-06-2010, 22:41


Moge allah het gemakkelijk voor je maken en jou iets beters op je pad brengen, ameen.

02-06-2010, 22:56
soukran hbiba...weet je is best moeilijk hoor tegenwoordig.
trouwen is zo gedaan zeg ik altijd, maar ja een persoon tegen komen die geschikt is.

en dan ben je hem tegen gekomen, denk je dan tenminste...heeft ie alleerlei issue' s brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

maar ja zoals jij zei of een andere lid kennelijk zit ie nog in een rouwperioden en ik heb daar geen tijd voor.

ik dacht eerst hij wil wel, maar durft nog niet door wat hij heeft meegemaakt enzo.

maar achteraf gezien denk ik als hij wil dan wil hij en laat hij dat merken/blijken en niet nog tralalala appelsap toestanden.

sorry hoor voor me lange tory, maar denk bij mezelf tfoe dat ik hem mijn kostbare tijd heb gegeven (ookal was het wat drinken en kletsen.
ik begrijp mannen echt niet......safi ik ga maar tien katten nemen want dat trouwen en kinderen krijgen zit er allah oulem niet in voor mij.

02-06-2010, 23:18

Citaat door winter:
soukran hbiba...weet je is best moeilijk hoor tegenwoordig.
trouwen is zo gedaan zeg ik altijd, maar ja een persoon tegen komen die geschikt is.

en dan ben je hem tegen gekomen, denk je dan tenminste...heeft ie alleerlei issue' s brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

maar ja zoals jij zei of een andere lid kennelijk zit ie nog in een rouwperioden en ik heb daar geen tijd voor.

ik dacht eerst hij wil wel, maar durft nog niet door wat hij heeft meegemaakt enzo.

maar achteraf gezien denk ik als hij wil dan wil hij en laat hij dat merken/blijken en niet nog tralalala appelsap toestanden.

sorry hoor voor me lange tory, maar denk bij mezelf tfoe dat ik hem mijn kostbare tijd heb gegeven (ookal was het wat drinken en kletsen.
ik begrijp mannen echt niet......safi ik ga maar tien katten nemen want dat trouwen en kinderen krijgen zit er allah oulem niet in voor mij.




Waarom zou je het huwelijk opgeven? Het is toch een goede zaak om je maatje te vinden? Het is alleen wel belangrijk dat je daarbij jezelf niet te kwetsbaar opstelt. Buiten afspreken met een man is gewoon een slechte zaak en geen goed begin.