Bekijk volle/desktop versie : Zoontje is bijna jarig



01-06-2010, 10:01
Ik wil t dus niet vieren,maar hoe kan ik t beste manier over brengen aan
zijn juf dat ik niet wil trakteren.Ik wil wel op suikerfeest
trakteren.

Hoe doen jullie dat?

01-06-2010, 10:04


gewoon zeggen dat je het niet viert en dat je wel wil trakteren met suikerfeest makkelijker kan niet toch

01-06-2010, 10:06

Citaat door Moors:
gewoon zeggen dat je het niet viert en dat je wel wil trakteren met suikerfeest makkelijker kan niet toch

Gaan ze dan niet moeilijk doen.

01-06-2010, 10:09
het is toch dacht ik jou leven en dat van je zoon toch zeker niet van de school of van de juf wie zijn zij om te bepalen om verjaardag van zoon door geloofsovertuigingen niet te vieren kom zeg...

gewoon zeggen meid.

01-06-2010, 10:11


Hoezo moeilijk doen?

Het is toch niet verplicht om te trakteren? Dus gewoon doen wat jij wilt

01-06-2010, 10:11
vroeger deed mijn ma wel trakteren en thuis klein taartje voor ons , we waren te jong om het te begrijpen!we zien andere kinderen dat doen dus wouden wij dat ook,ma toen we oud genoeg waren niet meer!

zeg gewoon dat je trakteer met de suikerfeest osafie!! waarom moet zij moeilijk doen!!! als zij dat doet dan trakteer je helemaal niet meer

01-06-2010, 10:43
Wesh verwacht je dat ze je gaat dwingen te trakteren wella?

01-06-2010, 11:43
Toen mijn broertje (toen 9 of 10 jaar) jarig was, bracht hij niets mee voor zijn klasgenoten. Hierop kreeg hij een een 'nota' in zijn agenda: 'Als iemand jarig is, mag hij gerust zijn klasgenoten trakteren.'

Mijn pa schonk hier geen aandacht aan, omdat wij hier nooit aan hebben mee gedaan.

Gedurende 3 maanden kreeg mijn broertje te horen van zijn leerkracht dat hij een profiteur was omdat hij van andere leerlingen wel iets aan nam toen zij verjaarden en zelf niets meebracht toen hij verjaarde. De leerkracht bleef dus nog wachten op zijn traktatie.
[En ondertussen nam hij ook niets meer aan van zijn klasgenoten.]

Na die 3 maanden werd hij het beu om telkens aan de leerkracht te zeggen dat hij niet aan verjaardag vieren mee doet, en vertelde dan pas aan ons dat zij nog altijd op zijn traktatie wachtte.

Toen besloot papa eens naar school te gaan.



@TS: Je hoeft eigenlijk niet te zeggen dat je er niet aan mee doet omdat een traktatie niet verplicht is.
Maar mocht je dat toch zeggen, dan zou ik niet vermelden dat je zal trakteren als het suikerfeest is.

01-06-2010, 12:00
Als je niks zegt tegen de leerkracht gaat ze denken dat je alleen maar gierig bent of geen interesse toont voor je zoon (verwaarlozing).

Er zijn ook kinderen met ander geloof die niet aan verjaardagen doen, zoals Jehova's getuige etc. Die doen ook niet aan Sinterklaas, maar de ouders vertellen de leerkracht gewoon hierover en dan is het opgelost.

Als je niet wil meedoen aan de tracteertraditie op verjaardagen dan moet je denk ik wel even tegen de leerkracht zeggen dat je bewust niet meedoet. en een compensatie zoals jij geeft, bvb met suikerfeest vind ik een erg mooi initiatief!

Anders hoor je weer, kijk hoe gierig die marokkaanse ouders zijn

01-06-2010, 14:32
Bedankt dames.