Bekijk volle/desktop versie : Voor de getrouwde man: stel je voor een zuster...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

31-05-2010, 20:43
... Laat weten dat zij erg veel interesse heeft voor jou. Zij weet dat je getrouwd bent maar dat is voor haar geen reden aangezien je in principe meer vrouwen mag. Op de een of ander manier bevalt zij jou ook heel erg. Kan aan alles liggen, misschien omdat ze mooi is of jong of zuiver, lmohim zij heeft jouw aandacht. Maar je weet natuurlijk je bent getrouwd en alles. Maar dan kom je op het prachtige idee om eventueel een tweede vrouw te nemen.

De vraag is: hoe ga je dat richting je vrouw aanpakken. Je houdt heel erg veel van haar en je wilt haar voor geen goud met iemand ruilen. Dus je beraamt je op een actie richting haar om dat te vertellen. Hoe ga je dan tewerk?


Ene lmoestir was daar benieuwd naar.
Serieuze reacties graag en dames, als jullie iets kwijt willen, dan graag in de trant van: als mijn man dit en dat doet en zegt dan zou hij mijn tevredenheid krijgen... Of iets in die richting.

31-05-2010, 20:51


Deze getrouwde man heeft contact met een zuster?
Hij als getrouwde man heeft contact met vrouwen wat voor hem verboden is maar hij wil wel gebruik maken van zijn recht om meerdere vrouwen te huwen. het moet niet gekker worden.

31-05-2010, 20:54

Citaat door florida:
Deze getrouwde man heeft contact met een zuster?
Hij als getrouwde man heeft contact met vrouwen wat voor hem verboden is maar hij wil wel gebruik maken van zijn recht om meerdere vrouwen te huwen. het moet niet gekker worden.


Niet relevant of laat ik het anders stellen: de zuster is een vriendin van zijn zusje en zij heeft dat via zijn zusje kenbaar gemaakt. Zo, het lek is gedicht.

31-05-2010, 20:56
ik zou het nooit accepteren dat is 1


en mocht ik het wel accepteren zou ik absoluut niet aan haar laten weten dat je al contact met haar hebt dit is ten eerste haram en laat zien dat je totaal geen respect voor haar hebt je zult haar hier mee kwetsen..

beste aanpak is dit eerst met haar te bespreken zeg ook dat je niemand op het oog hebt maar dat je het eerst met haar wilt bespreken..

zo laat je zien dat je haar respecteerd en ook echt van haar houdt en met je hersens denkt en niet met wat anders.

moeilijk is het zeker voor een vrouw ook al staat ze er voor open dus breng het rustig en met verstand als ze er niet achter staat of twijfelt ga dan niet gelijk zeggen ik doe het toch of wat dan ook zeg dat je haar mening respecteerd en zeg ook dat ze hierover moet nadenken breng hierbij delen uit de koran waarbij staat waarom een man een 2e vrouw mag etc..

zo zal het allemaal makkelijker gaan ...

maar zomaar een 2e vrouw nemen omdat het je op dat moment goed uitkomt en het je wel leuk lijkt is belachelijk het is heel moeilijk en je moet hier echt serieus en man genoeg voor zijn want je hebt een enorme verantwoordelijkheid wat je moet dragen je moet nu 2 familie's als het ware onderhouden en daarnaast niet alleen het financele gedeelte ook liefde en geborgenheid etc.. een vrouw heeft aandacht en complimenten etc nodig op het begin is dat misschien leuk en aardig...

maar als je een 2e vrouw neemt heb je een enorme verantwoording op je genomen ook in de islaam dat is al met 1 vrouw laat staan 2

niet te snel dingen overaasten goed nadenken en het dan je vrouw brengen en dit ook niet overhaasten..


en dat een meid zomaar met een getrouwde man praat en hier niet mee zit zou ik mijn twijfels bij hebben maargoed good luck!

31-05-2010, 21:06


Ik ben niet getrouwd, maar snap niet dat je hoofdpijn wil, tijden zijn veranderd.

Zie het al voor me, twee dikke Marokkaanse vrouwen in kamisoen die vechten om de afstandbediening. Mijn advies is doe rustig aan, dit is Nederland.

31-05-2010, 21:12

Citaat door prototype01:
Ik ben niet getrouwd, maar snap niet dat je hoofdpijn wil, tijden zijn veranderd.

Zie het al voor me, twee dikke Marokkaanse vrouwen in kamisoen die vechten om de afstandbediening. Mijn advies is doe rustig aan, dit is Nederland.



zoals je al zei tijden zijn veranderd vrouwen willen niet meer in 1 huis wonen bijna alle vrouwen zullen op 1 voorwaarde ieder zn eigen huis en gelijk hebben ze.

dus gevecht om de afstandsbediening zou niet voorkomen aangezien ze beiden een afstandsbediening zullen hebben

31-05-2010, 21:36

Citaat door Moors:
ik zou het nooit accepteren dat is 1


en mocht ik het wel accepteren zou ik absoluut niet aan haar laten weten dat je al contact met haar hebt dit is ten eerste haram en laat zien dat je totaal geen respect voor haar hebt je zult haar hier mee kwetsen..

beste aanpak is dit eerst met haar te bespreken zeg ook dat je niemand op het oog hebt maar dat je het eerst met haar wilt bespreken..

zo laat je zien dat je haar respecteerd en ook echt van haar houdt en met je hersens denkt en niet met wat anders.

moeilijk is het zeker voor een vrouw ook al staat ze er voor open dus breng het rustig en met verstand als ze er niet achter staat of twijfelt ga dan niet gelijk zeggen ik doe het toch of wat dan ook zeg dat je haar mening respecteerd en zeg ook dat ze hierover moet nadenken breng hierbij delen uit de koran waarbij staat waarom een man een 2e vrouw mag etc..

zo zal het allemaal makkelijker gaan ...

maar zomaar een 2e vrouw nemen omdat het je op dat moment goed uitkomt en het je wel leuk lijkt is belachelijk het is heel moeilijk en je moet hier echt serieus en man genoeg voor zijn want je hebt een enorme verantwoordelijkheid wat je moet dragen je moet nu 2 familie's als het ware onderhouden en daarnaast niet alleen het financele gedeelte ook liefde en geborgenheid etc.. een vrouw heeft aandacht en complimenten etc nodig op het begin is dat misschien leuk en aardig...

maar als je een 2e vrouw neemt heb je een enorme verantwoording op je genomen ook in de islaam dat is al met 1 vrouw laat staan 2

niet te snel dingen overaasten goed nadenken en het dan je vrouw brengen en dit ook niet overhaasten..


en dat een meid zomaar met een getrouwde man praat en hier niet mee zit zou ik mijn twijfels bij hebben maargoed good luck!


Barakallaaho fieki ya zuster, dat is echt informatie van onschatbare waarde. je hebt zeker gelijk hierin, en de aanpak is zeker de beste aanpak. shoekran bezaaf. ik ga het snel opslaan voordat deze topic verwijderd wordt vanwege deze waardevolle informatie.

overigens, dat het meisje zomaar met de getrouwde broeder praat, dat is eigenlijk niet relevant, was alleen nodig om de situatie een beetje te simuleren. Het was enkel een senario.

31-05-2010, 21:37

Citaat door prototype01:
Ik ben niet getrouwd, maar snap niet dat je hoofdpijn wil, tijden zijn veranderd.

Zie het al voor me, twee dikke Marokkaanse vrouwen in kamisoen die vechten om de afstandbediening. Mijn advies is doe rustig aan, dit is Nederland.


a broeder, als jij je in de posities van die lmoestir bevond dan had je bijna geen andere keus gehad dan dat je wellicht hier steun komt vragen. De zusters hier zijn altijd bereid goed advies te geven vooral als het hierover gaat.

31-05-2010, 22:05
Zijde gij nog altijd aan het dromen over een 2de vrouw

31-05-2010, 22:06

Citaat door prototype01:
Ik ben niet getrouwd, maar snap niet dat je hoofdpijn wil, tijden zijn veranderd.

[B]Zie het al voor me, twee dikke Marokkaanse vrouwen in kamisoen die vechten om de afstandbediening.[/B] Mijn advies is doe rustig aan, dit is Nederland.


31-05-2010, 22:08

Citaat door Boezied:
Barakallaaho fieki ya zuster, dat is echt informatie van onschatbare waarde. je hebt zeker gelijk hierin, en de aanpak is zeker de beste aanpak. shoekran bezaaf. ik ga het snel opslaan voordat deze topic verwijderd wordt vanwege deze waardevolle informatie.

overigens, dat het meisje zomaar met de getrouwde broeder praat, dat is eigenlijk niet relevant, was alleen nodig om de situatie een beetje te simuleren. Het was enkel een senario.



wa iyaaki


veel mannen gaan de fout in om achter de rug om van de vrouw in contact te komen met een andere vrouw en zodra ze gaan trouwen het nieuws te brengen ... dan kun je je wel voorstellen dat een vrouw helemaal van slag raakt en dat het geheid mis gaat het leukste van alles is dat een man dan roept jij bent een vrouw dit is het recht van de man en dat moet je maar accepteren.. zo zal de vrouw haar respect en liefde voor haar man verliezen en haat gevoelens beginnen te krijgen ..

je moet een vrouw altijd laten merken dat ze belangrijk voor je is en dat je haar nodig hebt in je leven.. kijk alleen al hoe Allah swt zegt hoe een man met zn vrouw om moet gaan dit omdat niemand beter dan Allah een vrouw kent en wat haar gevoelens en verlangens zijn in een huwelijk..

deze man houdt blijkbaar van zn vrouw maar denkt eraan een 2e te nemen dit is mogelijk maar zorg ook dat dit goed overgebracht wordt zodat beide partijen gelukkig achter blijven..

dit vind ik een hele mooie tekst en eigelijk zou iedere man dit uit zn hoofd moeten leren:

De vrouw is gemaakt uit de rib van de man
niet van het been om onderdanig te moeten zijn
niet van het hoofd om hoger te moeten staan
maar van de zij om gelijk te blijven
onder de arm om veiligheid te voelen
en naast het hart om gelliefd te worden

31-05-2010, 23:14

Citaat door Boezied:
a broeder, als jij je in de posities van die lmoestir bevond dan had je bijna geen andere keus gehad dan dat je wellicht hier steun komt vragen. De zusters hier zijn altijd bereid goed advies te geven vooral als het hierover gaat.


Ik denk dat het heel moeilijk is voor het gros van de mensen in deze tijd. Het zou heel knap zijn als het goed gaat. Als ze elkaar niet in de haren vliegen en je geduld en portemonnee het ook aankunnen, dan is het mooi.

Weet niet wat je met lmoestir bedoelt, is dat berbers?

31-05-2010, 23:53



Citaat:
Polygamie
In de islam heeft de man het recht om in totaal vier vrouwen te huwen. Hiervoor zijn er verschillende redenen.

Polygamie en oorlog
In veel landen over de hele wereld is het aantal vrouwen hoger dan het aantal mannen. Dit komt vooral voor in landen in oorlog. Als we terug kijken in de geschiedenis, zien we dat er nauwelijks een dag voorbij is gegaan zonder dat er ergens in de wereld oorlog heerste. En kijk naar onze wereld nu. Elke dag horen we over de dood van honderden mannen die hier en daar sterven bij militaire conflicten. Omdat dit de realiteit is, is het voor een meisje beter om een halve echtgenoot te hebben dan helemaal geen echtgenoot.

Polygamie en de weduwen
De dood van manen tijdens de oorlog maakt duizenden vrouwen weduwe en nog meer kinderen vaderloos. Het natuurlijke leven voor deze weduwen en vaderloze kinderen is toch het familieleven en dat is zeker beter dan dat ze sociaal niet meer meetellen. In deze gevallen is polygamie gerechtvaardigd.

Polygamie en mannen met sterke lustgevoelens
Er zijn gevallen van mannnen die sterke lustgevoelens hebben. Het is beter voor de maatschappij om deze mannen het recht te geven om nog een vrouw te huwen, beter dan dat zij zich gedwongen voelen om overspel te plegen. Dit is een derde rechtvaardiging van polygamie

Polygamie en een zieke echtgenote
Het gebeurt soms dat een man een chronisch zieke vrouw heeft. Het is beter dat deze man het recht heeft om een andere vrouw te trouwen dan dat hij gedwongen wordt om van zijn eerste vrouw te scheiden, opdat hij een andere vrouw kan trouwen.

Polygamie en de dood van mannen
Zelfs in vredestijd overlijden er vaker mannen tijdens ongelukken dan vrouwen. Dit komt meestal door de werkomstandigheden van de man. Zo zal het aantal vrouwen het aantal van de mannen overtreffen. Ook hier biedt polygamie een oplossing.

Polygamie en mogelijke omstandigheden
De islam als godsdienst voor alle tijden, plaatsen en volken, heeft een wetgeving die rekening houdt met alle mogelijke omstandigheden. Hoe kan een land zonder polygamie het probleem oplossen wanneer er twee miljoen mannen in de oorlog stierven en dus twee miljoen vrouwen geen kans hebben op echtgenoten? De islam legt een sterke nadruk op het gezinsleven en ziet het als de gezondste manier van leven.

Polygamie en een eerlijke behandeling van de vrouwen
De islam stelt een voorwaarde aan polygamie: de man moet de vrouwen eerlijk en gelijk behandelen wat betreft behuizing, uitgaven, kleding, voedsel en zijn manier van samenleven met hen.

Polygamie en de keuze van de vrouw
De islam waarborgt het recht van de vrouw, door haar het recht te geven om in het huwelijkscontract te laten vastleggen dat zij kan scheiden wanneer haar man een andere vrouw zou trouwen. De tweede vrouw hoort te weten dat hij getrouwd is en ze kan een vrije keus maken om met hem te trouwen als tweede vrouw. Dit betekent dat polygamie plaatsvindt met de instemming van alle betreffende personen, te weten de echtgenoot, de nieuwe vrouw en in sommige gevallen ook de eerste vrouw.
Sommige mannen denken altijd heel snel , oh ja , volgens de islam mag ik 4 vrouwen huwen maar vergeten de essentie. Leef jij in een tijd van oorlog en zijn r zoveel mannen gesneuveld dat er een overschot is aan vrouwen? Zijn er weduwen die jij moet opvangen en in hun levensonderhoud moet voorzien? Heb je een zieke vrouw die jou niet meer kan behagen? Kan je vrouw je geen kinderen geven en zijn er geen wezen meer die je op kan voeden? of is het alleen maar lust? pure lust? om te bezitten en niet om te geven? Om te pronken in het aardse leven? Kun jij bij meerdere vrouwen hun hetzelfde bieden? Ook emotioneel? Want zelfs daar mag geen onderscheid in zijn!!!!!

01-06-2010, 00:28
niet zeggen + niet doen = geen problemen.

01-06-2010, 01:26

Citaat door leilabeauty:
Zijde gij nog altijd aan het dromen over een 2de vrouw


Aber natürlich, ich bin ein Mann

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38