Bekijk volle/desktop versie : Sturen jullie dit ook allemaal door dames?



31-05-2010, 09:40
Dit voorbeeldmailtje vond ik op de site stopdebezetting.nl
Ik hoop inchaallah, dat we allemaal deze mail kunnen versturen het is maar een kleine moeite dames en heren.

In de schappen van de Albert Heijn verschijnen steeds meer Israëlische producten
door Robert Jansen

13-4-2010
Beste leden,
Ik stuur niet graag een groepsmail, maar opnieuw zie ik kans om als burger mijn ongenoegen te kunnen uiten en bij te kunnen dragen aan vrede. Lees onderstaande mail alsjeblieft en neem die ene minuut de tijd om mee te helpen. Het is belangrijk om iets te doen aan de onhoudbare situatie.
In de schappen van de Albert Heijn verschijnen steeds meer Israëlische producten, terwijl de weg naar vrede verder dan ooit lijkt. Israël heeft al tientallen VN-resoluties naast zich neergelegd en gaat verder met de uitbreiding van illegale nederzettingen in Palestijns gebeid. In 2004 is al een uitspraak gedaan door het internationaal hooggerechtshof dat Israël hiermee moet stoppen, de vluchtelingen moet compenseren en de afscheidingsmuur moet afbreken. Tot op heden is dit niet gebeurd en staan er geen sancties tegenover. Dit terwijl de gehele Palestijnse bevolking internationaal geboycot wordt vanwege de verkiezingsoverwinning van de Hamas, die internationaal gezien wordt als een terroristische groepering. Ik zou zeggen: gelijke monniken, gelijke kappen. Als Israël de mensenrechten zo grof blijft schenden, zal het ook eerlijk zijn om haar ons bezwaar te laten merken via een internationale boycot. Met een internationale financiële druk kunnen wij laten merken dat er echt iets moet gebeuren.
Een supermarkt al Albert Heijn zou hierin kunnen bijdragen. Zij zijn op het moment zeer actief om de schappen met duurzame producten te vullen. Hoe meer zij te horen krijgt van haar klanten dat deze bewustwording verder gaat dan alleen milieubewust zijn, kan er misschien verandering ontstaan. Ik geloof erin dat wij dit kunnen bereiken door allemaal als 1 stem naar buiten te treden.
Stuur dus alsjeblieft een klacht naar de Albert Heijn om je ongenoegen te laten merken.
Zij moeten als bedrijf elke klacht serieus nemen.

We doen al veel te lang niets. Samen staan we sterk.

Je kunt gebruik maken van de geprepareerde brief die onderaan staat en deze copy-pasten en met je eigen naam ondertekenen op:

http://www.ah.nl/klantenservice/veelgesteldevragen/albertheijn/article.jsp?trg=klantenservice/veelgesteldevragen/albertheijn/article.contactoverah.ah20

Ook kun je ervoor kiezen om een klacht in te dienen via sites als deze:
http://www.klachtenoplossing.nl/albert-heijn/

Het is zo gebeurd.

Stuur dit bericht alsjeblieft door naar zoveel mogelijk mensen om de continuiteit van klachten door te zetten totdat er iets gebeurt.
Alvast bedankt.
Voorbeeldbrief:


Geachte heer/mevrouw,

Ik vind het goed dat de Albert Heijn steeds meer milieubewuste producten in de schappen heeft. Er is een steeds ruimer aanbod aan biologisch vlees en duurzame vis.
Zelfs de paling zal uit uw schappen verdwijnen.
In deze tijden van bewustwording, stoort het mij echter zeer dat ik steeds meer producten uit Israël in de schappen zie verschijnen. Dit terwijl zij al tientallen VN-resoluties naast zich neer heeft gelegd en door blijft gaan met de uitbreiding van illegale nederzettingen in de Palestijnse gebieden, waardoor een mogelijkheid tot vrede verder dan ooit lijkt.
Ik vond het al vervelend om na lange tijd te ontdekken dat de ruime keuze aan vegetarische producten van jullie huismerk, eigenlijk van het Israëliche merk Tivall afkomstig waren en vervolgens dat ook de Humus en andere vegetarische producten van Sabra uit Israël afkomstig waren. Dit was echter nog te overzien en ik kocht mijn vegetarische producten elders.
Vlak na de hevige bombardementen in Gaza, die door vele onafhankelijke organisaties zijn bestempeld als oorlogsmisdaden, verschenen plotseling de sinaasappelen van Jaffa weer in de schappen. En langzaam maar zeker werden dit steeds meer producten.
Op het moment moet ik steeds beter opletten wat er bij de Albert Heijn in de schappen ligt, en wordt het moeilijker om Israëlische producten te omzeilen. De rucola,, oranje, rode en gele paprika?s, de tomaten, cherrytomaten, sinaasappels, grapefruits, kakivruchten (ook bekend als sharonvruchten) en nog vele andere producten moest ik laten liggen vanwege hun afkomst. Bij de vruchtensappen van het Albert Heijn huismerk staat ook niet vermeld waar de vruchten vandaan komen, dus ook daar durf ik mij niet meer aan te wagen.
Ik hoop dat u begrijpt waarom ik mij hierover opwind. De gehele Palestijnse bevolking wordt sinds 2006 internationaal geboycot, terwijl Israël de internationale mensenrechten grover schendt dan ooit en hiervoor niet financieel wordt aangepakt. Als consument wil ik niet bijdragen aan een eenzijdige en oneerlijke politiek. Daarom hoop ik dat er snel verandering zal komen in uw assortiment. Ik vind het niet prettig dat ik steeds vaker niet de boodschappen kan meenemen waarvoor ik naar uw supermarkt kwam. Als hier niets aan verandert, zal ik me helaas genoodzaakt voelen naar een andere supermarkt uit te wijken.
Duurzaamheid gaat verder dan de bio-industrie.

Met vriendelijke groet,

31-05-2010, 09:44


Alsof dit helpt. De AH zijn zelf joden. Bespaar je de moeite. Als je echt iets wil doen doe dan iets waar het Palestijnse volk wel iets aan heeft.

31-05-2010, 09:47

Citaat door 3eWonder:
Alsof dit helpt. De AH zijn zelf joden. Bespaar je de moeite. Als je echt iets wil doen doe dan iets waar het Palestijnse volk wel iets aan heeft.


als het niet helpt jammer, maar het is zo een kleine moeite dat ik toch de kans neem en wie weet helpt het wel, als iedereen er zo over denkt kom je zowieso niet verder
Zoals??? wie zegt dat ik dat al niet doe ??

31-05-2010, 09:52

Citaat door HappyMom84:
als het niet helpt jammer, maar het is zo een kleine moeite dat ik toch de kans neem en wie weet helpt het wel, als iedereen er zo over denkt kom je zowieso niet verder
Zoals??? wie zegt dat ik dat al niet doe ??


Toen der tijd van die grote aanval op de Palestijnen heeft de Ah geld aan Israël gedoneerd. Echte broederliefde. Daar komt dat briefje van jou echt niet tussen.
Heb ik gezegd dat je het niet doet dan. Niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn, ieder zijn mening.

31-05-2010, 09:58



Citaat door 3eWonder:
Toen der tijd van die grote aanval op de Palestijnen heeft de Ah geld aan Israël gedoneerd. Echte broederliefde. Daar komt dat briefje van jou echt niet tussen.
Heb ik gezegd dat je het niet doet dan. Niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn, ieder zijn mening.


I know, maar dan nóg houd dat mij niet tegen om een mailtje te sturen.
Gelukkig dat we een andere mening delen.

UP!