Bekijk volle/desktop versie : Groot verdriet door broer



Pagina's : [1] 2

30-05-2010, 23:45
Dames, mijn oudste broer is al jaren een slecht mens zeg maar. Hij doet alles wat verboden is en hij maakt het leven van mensen rondom tot een ware hel. Vroeger waren dat mijn ouders maar nu zijn gezin. Hij heeft 4 kinderen en zijn vrouw weet ook niet hoe met hem om te gaan. Toen hij haar wilde trouwen heeft mijn moeder en vader dat meisje gewaarschuwd dat hij niet normaal is en dat hij mensen heel veel pijn doet. Dat wilde ze niet geloven en is toch met hem doorgegaan. Hij zelf heeft best wel veel praatjes waardoor buitenstaanders dachten dat het aan ons lag. Nu vier kinderen verder weet iedereen wel beter. Zijn vrouw loopt vaak weg en komt dan toch terug. Hij bedreigt haar en zegt dat hij haar overal zal zoeken etc. Mijn ouders staan achter haar en adviseren haar om een geheim adres te nemen en ze willen zelfs alles bekostigen zodat de kinderen niets te kort komen. Toch trapt zij steeds terug in zijn praatjes en blijft het een vicieuze circel. Gisteren weer een dag van pijn. Zijn vrouw zegt dat ze zelfmoord wil plegen. Mijn ouders zijn er helemaal kapot van. De politie doen ook helemaal niets. Zij willen blijkbaar eerst doden zien.
Het is zo erg dat mijn eigen ouders hem soms de dood wensen. Je kan ook niet met hem praten wat hij gebruikt drugs etc...
Deze situatie heeft al jaren zo veel invloed op ons gezin. We kunnen van niets genieten. Altijd is hij het onderwerp. Nu is de zaak heel ingewikkeld omdat er 4 kinderen in het spel zijn(en deze zien hun vader als een held)

30-05-2010, 23:50


Jee wat erg

Moge Allah hem leiden. Ameen.

30-05-2010, 23:53
Pfff lijkt me echt moeilijk... is het niet mogelijk dat er een persoon gaat praten met hem die echt dicht bij hem staat waar hij een goede band mee heeft?

30-05-2010, 23:54
Dit is een hele moeilijke situatie waar wij Marokkanen moeilijk uit kunnen komen.
Je broer heeft waarschijnlijk het besef niet dat hij zijn omgeving enorm veel pijn doet. En dat zij keer op keer weer met hem in hun hoofd zitten.

Zodra er verslavingen aan te pas komen zoals; gok- drugs- en alcoholverslavingen is gedragsverandering moeilijk door te voeren. Hij heeft dan professionele hulp van buitenaf nodig. Maar hier staan verslaafde personen niet op te wachten. Misschien is het een optie om 'm verplicht op te geven voor een afkick kliniek?

30-05-2010, 23:56


SubhanAllaah wat erg

Echt super dat jouw ouders achter hun schoondochter staan.. super!!

Moge Allaah hem leiden.. En jouw ouders en jouw schoonzus belonen

30-05-2010, 23:58
Richt je tot Allah en insahAllah zal Allah hem helpen.

30-05-2010, 23:59

Citaat door designfreak:
Pfff lijkt me echt moeilijk... is het niet mogelijk dat er een persoon gaat praten met hem die echt dicht bij hem staat waar hij een goede band mee heeft?



Hij is nu 40 en hij heeft echt niemand die met hem wil praten. Iedereen heeft hem opgegeven zeg maar. Waarom? Omdat hij echt een heel grote manipulant is. Hij kan je bijvoorbeeld nu beweren dat hij inziet dat hij slecht is, dat hij zijn leven zo niet verder kan leven en enorm lief doen maar hij vervalt steeds in zijn slechtheid.
Hij heeft ook helemaal niets meer. Geen werk, geen geld niets. Alleen zijn kinderen en zijn vrouw. Daar is hij nu afhankelijk van.

31-05-2010, 00:04

Citaat door Hennabankje:
Dit is een hele moeilijke situatie waar wij Marokkanen moeilijk uit kunnen komen.
Je broer heeft waarschijnlijk het besef niet dat hij zijn omgeving enorm veel pijn doet. En dat zij keer op keer weer met hem in hun hoofd zitten.

Zodra er verslavingen aan te pas komen zoals; gok- drugs- en alcoholverslavingen is gedragsverandering moeilijk door te voeren. Hij heeft dan professionele hulp van buitenaf nodig. Maar hier staan verslaafde personen niet op te wachten. Misschien is het een optie om 'm verplicht op te geven voor een afkick kliniek?



Ja hij gebruikt drugs, gokt en drinkt als hij het geld heeft. Hij is echt ver heen. En we wilden hem laten opnemen maar hij heeft die mensen van die kliniek kunnen ompraten. Ik zei, hij is een meester in manipuleren. Voor mijn ouders is dat echt erg want ze voelen zich de hele tijd schuldig. Ik zou zelf gek worden met het besef zo een kind op de wereld hebben rondlopen. Verschrikkelijk.

31-05-2010, 00:07

Citaat door Vrouw_30:
Hij is nu 40 en hij heeft echt niemand die met hem wil praten. Iedereen heeft hem opgegeven zeg maar. Waarom? Omdat hij echt een heel grote manipulant is. Hij kan je bijvoorbeeld nu beweren dat hij inziet dat hij slecht is, dat hij zijn leven zo niet verder kan leven en enorm lief doen maar hij vervalt steeds in zijn slechtheid.
Hij heeft ook helemaal niets meer. Geen werk, geen geld niets. Alleen zijn kinderen en zijn vrouw. Daar is hij nu afhankelijk van.



Moeilijk moeilijk... Misschien is het een mogelijkheid dat ze vrouw tijdelijk bij hem weggaat zodat hij misschien inziet wat voor schade hij heeft aangericht en wat hij kwijt zal raken misschien dat hij dan tot inkeer komt en dat hij zich veel dingen gaat realiseren. Want zulke mensen moeten heeeeel goed wakker geschudt worden.

31-05-2010, 00:44
Salaam meid,

Wat naar dat je broer zo moeilijk is. Wil toch even kwijt dat ik het echt super vind dat jullie ondanks alles je broer willen helpen.
TbarkAllah 3la je ouders msakin, dat ze hun schoondochter zo goed bijstaan.

Trap niet in zijn mooie praatjes, je weet dat hij de boel manipuleert en maak dit ook goed duidelijk aan hulpverleing etc.

Ik ken de exacte situatie natuurlijk niet, maar ik hoop inshaAllah dat je broer zal veranderen, Allah jahdih oe Allah jsaberkom.

31-05-2010, 09:35

Citaat door designfreak:
Moeilijk moeilijk... Misschien is het een mogelijkheid dat ze vrouw tijdelijk bij hem weggaat zodat hij misschien inziet wat voor schade hij heeft aangericht en wat hij kwijt zal raken misschien dat hij dan tot inkeer komt en dat hij zich veel dingen gaat realiseren. Want zulke mensen moeten heeeeel goed wakker geschudt worden.


Dat heeft zijn vrouw gedaan. Wat hij dan doet is werk gaan zoeken, hard werken en de instanties zo manipuleren dat het goed gaat met hem. Ook ons maakt hij dan wijs dat het nu echt gedaan is. Dan lijkt hij lief, zielig etc...Hij gaat dan echt een heer uithangen met zijn vrouw en kinderen en na een maand is hij weer de oude. Dan wordt hij heel erg boos, slaat, maakt spullen kapot, bedreigt en scheldt.
Als zijn vrouw bij ons komt klagen, komt hij daarna ook en doet alsof er helemaal niets aan de hand is. Dan praat hij over het nieuws of over belangrijke zaken. Terwijl zijn vrouw en kinderen helemaal in angst verkeren.

31-05-2010, 09:39
Allah swt leidt wie Hij wilt

moge Allah swt hem leiden. Je broer heeft een serieuze klop nodig van de realiteit.

Zulke mensen kan je niets mee aanvangen jammer genoeg.

31-05-2010, 09:41


Zijn vrouw moet bij hem weg, niet omwille van haar. Maar juist omwille van hun kinderen.
Niemand kan je broer veranderen , bid voor hem en Insha Allah zal hij zelf het licht zien.

31-05-2010, 09:50
Kunnen je ouders geen gedwongen opname regelen? Om af te kicken van de drugs en voor zn psychische toestand.

31-05-2010, 10:14
weet niet wat ik moet zeggen, alleen dat zoiets me bekend voorkomt helaas

Sterkte.. het is echt moeilijk leven met zo'n persoon

Pagina's : [1] 2