Bekijk volle/desktop versie : Lieve Lieve dames..



Pagina's : [1] 2

30-05-2010, 22:47
Wie kan mij helpen..

Incha allah deze week ga ik naar de consulaat toe voor zewzija..
Zijn hier dames die pas recent geweest zijn en die weten wat ik allemaal mee moet nemen en mijn aanstaande ook??

Alvast bedankkktt

30-05-2010, 22:55


ja vertel hoe werkt dat allemaal. en had je al gelijk een afspraak toen je op nlse papier ging trouwen?

30-05-2010, 22:57
ik wil op z'n marokkaans weten..

30-05-2010, 23:05
de papieren meenemen waarop je op nedrlandse bent getrouwd.

31-05-2010, 01:34


Om marokaans te trouwen moet je je nederlandse trouwboekje bij je hebben anders wordt je weer naar huis gestuurd.. en geboorteakte maar die heeft je vader wel.... (Hemedania)... succes en alvast gefelictieerd en wens je nog hele mooie jaren toe..

31-05-2010, 10:34

Citaat door Gelukkigg:
Wie kan mij helpen..

Incha allah deze week ga ik naar de consulaat toe voor zewzija..
Zijn hier dames die pas recent geweest zijn en die weten wat ik allemaal mee moet nemen en mijn aanstaande ook??

Alvast bedankkktt


Ik ben vorige week getrouwd. Ik moest meenemen:

- 2 pasfoto's
- Halla madania (familieboekje)
- La carte national
- Marokkaanse paspoort (die van mij is verlopen maar moest toch kopietjes inleveren)
- 1 getuige voor mij en 1 voor mijn man (getuigen moeten hun la carte meenemen)
- bewijs dat je nog niet eerder getrouwd bent geweest (chahada lgoezoeba). Deze chahada moet je van te voren regelen bij het consulaat.
- NL trouwboekje
- uitreksel persoonsgegevens (GBA)

Ik ben in Amsterdam getrouwd. Hier werken ze niet op afspraak. Bij binnenkomst trek je een nummertje.

p.s. ze vragen ook hoeveel bruidsschat je krijgt en of je het al hebt ontvangen.

02-06-2010, 10:49
Je opmerking over bruidsschat: moet je daar per se antwoord op geven? Dat vind ik stom. Zoiets hoor je toch voor je te houden?

02-06-2010, 11:13

Citaat door Noraida:
Ik ben vorige week getrouwd. Ik moest meenemen:

- 2 pasfoto's
- Halla madania (familieboekje)
- La carte national
- Marokkaanse paspoort (die van mij is verlopen maar moest toch kopietjes inleveren)
- 1 getuige voor mij en 1 voor mijn man (getuigen moeten hun la carte meenemen)
- bewijs dat je nog niet eerder getrouwd bent geweest (chahada lgoezoeba). Deze chahada moet je van te voren regelen bij het consulaat.
- NL trouwboekje
- uitreksel persoonsgegevens (GBA)

Ik ben in Amsterdam getrouwd. Hier werken ze niet op afspraak. Bij binnenkomst trek je een nummertje.

p.s. ze vragen ook hoeveel bruidsschat je krijgt en of je het al hebt ontvangen.



Dat was niet het geval bij mij wel een internationale uitreksel.. En je moet mannelijke getuigen hebben.

02-06-2010, 11:45

Citaat door Am0era:
Dat was niet het geval bij mij wel een internationale uitreksel.. En je moet mannelijke getuigen hebben.
Bij mij was het wel nodig. Ik heb zelfs kopietjes moeten inleveren.

In welke stad ben jij getrouwd?

02-06-2010, 11:47

Citaat door Tamya:
Je opmerking over bruidsschat: moet je daar per se antwoord op geven? Dat vind ik stom. Zoiets hoor je toch voor je te houden?


Ik vond het ook stom om daarop te antwoorden. Ik zat in een ruimte waar ook een andere ambtenaar zat te werken en die was bezig met iemand anders...maar het moet wel want het wordt opgenomen in huwelijksakte (zawjija)

02-06-2010, 11:52

Citaat door Am0era:
Dat was niet het geval bij mij wel een internationale uitreksel.. En je moet mannelijke getuigen hebben.

Hoi meid

waar ben jij getrouwd dan
wollah krijg hoofdpijn van die mensen

02-06-2010, 12:09
je moet ook een gezondheidsverklaring halen bij de dokter hé! don't forget

02-06-2010, 12:15



Citaat door Noraida:
Ik ben vorige week getrouwd. Ik moest meenemen:

- 2 pasfoto's
- Halla madania (familieboekje)
- La carte national
- Marokkaanse paspoort (die van mij is verlopen maar moest toch kopietjes inleveren)
- 1 getuige voor mij en 1 voor mijn man (getuigen moeten hun la carte meenemen)
- bewijs dat je nog niet eerder getrouwd bent geweest (chahada lgoezoeba). Deze chahada moet je van te voren regelen bij het consulaat.
- NL trouwboekje
- uitreksel persoonsgegevens (GBA)

Ik ben in Amsterdam getrouwd. Hier werken ze niet op afspraak. Bij binnenkomst trek je een nummertje.

p.s. ze vragen ook hoeveel bruidsschat je krijgt en of je het al hebt ontvangen.


Beter had ik het niet kunnen verwoorden

02-06-2010, 12:22

Citaat door Noraida:
Ik vond het ook stom om daarop te antwoorden. Ik zat in een ruimte waar ook een andere ambtenaar zat te werken en die was bezig met iemand anders...maar het moet wel want het wordt opgenomen in huwelijksakte (zawjija)


Jeetje zeg. Ik vind dat nogal persoonlijk. Konden ze geen privé - ruimte voor jullie reserveren? En misschien weet jij dit ook wel: is het not done of niet toegestaan om eerst voor de Belgische of Nederlandse wet te trouwen en na je bruiloft pas voor de Marokkaanse? Of mag je dat zelf bepalen?

02-06-2010, 12:30

Citaat door Tamya:
Jeetje zeg. Ik vind dat nogal persoonlijk. Konden ze geen privé - ruimte voor jullie reserveren? En misschien weet jij dit ook wel: is het not done of niet toegestaan om eerst voor de Belgische of Nederlandse wet te trouwen en na je bruiloft pas voor de Marokkaanse? Of mag je dat zelf bepalen?


Nee het gebeurde in bijzijn van anderen. Toen die vraag werd gesteld bleef ik even stil. Totdat ik merkte dat die ambtenaar mij vreemd aankeek Ik wist wel dat ze zouden vragen of ik bruidsschat heb gekregen maar wist niet dat ze ook het bedrag wilde weten.

Voor de Marokkaanse wet trouwen is tegelijkertijd trouwen voor de islamitische wet. En dit is wat telt om een huwelijk geldig te maken.
Als je alleen voor de Nl wet trouwt dan ben je voor islamitische wet nog geen man en vrouw.

Pagina's : [1] 2