Bekijk volle/desktop versie : trouwen en koken



Pagina's : [1] 2 3

30-05-2010, 00:50
welke vrouw kon helemaal niet koken toen ze het huwelijksbootje inging,
en hoe ging dat in zijn werk wat kookte je dan en hoe deed je dat. en wat vond je man ervan?

ps: ik ben namelijk geen kookprinses en weet echt niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen ooit

30-05-2010, 00:52


Ik ben echt blij dat ik me later geen zorgen hoef te maken.Ben namelijk een top kokin

30-05-2010, 00:54
Ik en na vele verbrande kippen en rauwe vleesgerechten tover ik nu de lekkerste gerechten op tafel. Al zeg ik het zelf

Mijn man is totaal niet moeilijk wat eten betreft, dus heb het in mijn eigen tempo geleerd door continu met mijn moeder aan de telefoon te hangen terwijl ik aan het koken ben

Als je de basis weet (de kruiden, wat waarbij hoort enz) dan kom je al een heel eind!

30-05-2010, 00:56

Citaat door BeautyLaila:
Ik ben echt blij dat ik me later geen zorgen hoef te maken.Ben namelijk een top kokin


sa3datak

30-05-2010, 00:57



Citaat door 3rousaTetouania:
Ik en na vele verbrande kippen en rauwe vleesgerechten tover ik nu de lekkerste gerechten op tafel. Al zeg ik het zelf

Mijn man is totaal niet moeilijk wat eten betreft, dus heb het in mijn eigen tempo geleerd door continu met mijn moeder aan de telefoon te hangen terwijl ik aan het koken ben

Als je de basis weet (de kruiden, wat waarbij hoort enz) dan kom je al een heel eind!


hahahahha oke mezian

30-05-2010, 00:59
Wat ben ik blij dat mijn man alles eet wat ik neerzet, hij klaagt nooit...
Ik kan alleen Nl gerechten maken, Marokkaanse zijn zo ingewikkeld en met kruiden gaat van alles fout bij mij.
Voor bezoek kook ik echt niet, ik bestel eten of mijn moeder kookt voor me (dan bedoel ik de Marokkaanse gerechten) en dan maak ik er zelf salade bij daar ben ik dan weer wel goed in
Maar ik moet wel zeggen beetje bij beetje gaat t goed, moet gewoon veel oefenen en op gevoel afgaan enzo.

30-05-2010, 01:02

Citaat door farah20:
Wat ben ik blij dat mijn man alles eet wat ik neerzet, hij klaagt nooit...
Ik kan alleen Nl gerechten maken, Marokkaanse zijn zo ingewikkeld en met kruiden gaat van alles fout bij mij.
Voor bezoek kook ik echt niet, ik bestel eten of mijn moeder kookt voor me (dan bedoel ik de Marokkaanse gerechten) en dan maak ik er zelf salade bij daar ben ik dan weer wel goed in
Maar ik moet wel zeggen beetje bij beetje gaat t goed, moet gewoon veel oefenen en op gevoel afgaan enzo.


Dit had ik totaal niet. Ookal kon ik nog niet goed koken en mijn man totaal geen probleem van maakte, wilde ik echt perse vanaf het begin alles leren zelf te doen. Als ik bezoek had dan wilde ik zelf kunnen koken. En daar ben ik nu wel blij mee!

Trouwens marokkaanse gerechten lijkt heel ingewikkeld maar dat is het echt niet. Als je de kruiden door hebt dan ben je al een heel eind!

30-05-2010, 01:07

Citaat door 3rousaTetouania:
Dit had ik totaal niet. Ookal kon ik nog niet goed koken en mijn man totaal geen probleem van maakte, wilde ik echt perse vanaf het begin alles leren zelf te doen. Als ik bezoek had dan wilde ik zelf kunnen koken. En daar ben ik nu wel blij mee!

Trouwens marokkaanse gerechten lijkt heel ingewikkeld maar dat is het echt niet. Als je de kruiden door hebt dan ben je al een heel eind!


Ook al doe ik precies wat mijn moeder zegt, t komt er altijd anders uit te zien dan bij mijn moeder, t is wel te eten maar altijd prut, zoals marmita maak ofzo
aardapellen en de groenten allemaal geplet.

Of net te veel of te weinig kruiden, ik moet IIG nog veel oefenen

30-05-2010, 01:10

Citaat door dounia83:
welke vrouw kon helemaal niet koken toen ze het huwelijksbootje inging,
en hoe ging dat in zijn werk wat kookte je dan en hoe deed je dat. en wat vond je man ervan?

ps: ik ben namelijk geen kookprinses en weet echt niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen ooit
Ik kon niet koken, en mn man heeft als chef kok gewerkt. Dus ik schaamde me enorm.
In het begin kookten we veel samen en liet hij me maar wat prutsen maar heeft nooit gezegd dat hij het niet lekker vond. Hoe langer ik er mee bezig was, hoe leuker ik het vond en hoe vaker ik alleen in de keuken stond. En nu kook ik altijd en ook best wel goed. Ik durf nu ook te experimenteren (in het begin, als ik een recept had gevonden, hield ik me heel erg strak eraan vast en kon echt huilen als ik tijdens het koken ontdekte dat ik een kruid niet had).

Ga lekker oefenen alvast!

Mijn speciale tip voor jou: kijk voor makkelijke recepten op de site van de AH. Je hebt ook recepten die Marokkaans zijn/lijken, bijv hier, hier, hier , hier, hier, of natuurlijk hier. Ze smaken goed, maar zijn heel wat makkelijker te maken dan op de traditionele manier. Verder is die site gwn leuk. Als ik iets speciaals wil maken maar ik heb geen inspiratie, typ ik wat ingredienten in die ik in huis heb en er komen veel leuke recepten tevoorschijn.

Veel succes!

30-05-2010, 01:10

Citaat door farah20:
Ook al doe ik precies wat mijn moeder zegt, t komt er altijd anders uit te zien dan bij mijn moeder, t is wel te eten maar altijd prut, zoals marmita maak ofzo
aardapellen en de groenten allemaal geplet.

Of net te veel of te weinig kruiden, ik moet IIG nog veel oefenen


dit is zo herkenbaar! Meid geloof me als ik het heb geleerd kan IEDEREEN het!

30-05-2010, 01:14

Citaat door 3rousaTetouania:
dit is zo herkenbaar! Meid geloof me als ik het heb geleerd kan IEDEREEN het!


Dus bij jou was dit ook het geval?
Ik heb nog hoop.

30-05-2010, 01:16

Citaat door dutchSaliha:
Ik kon niet koken, en mn man heeft als chef kok gewerkt. Dus ik schaamde me enorm.
In het begin kookten we veel samen en liet hij me maar wat prutsen maar heeft nooit gezegd dat hij het niet lekker vond. Hoe langer ik er mee bezig was, hoe leuker ik het vond en hoe vaker ik alleen in de keuken stond. En nu kook ik altijd en ook best wel goed. Ik durf nu ook te experimenteren (in het begin, als ik een recept had gevonden, hield ik me heel erg strak eraan vast en kon echt huilen als ik tijdens het koken ontdekte dat ik een kruid niet had).

Ga lekker oefenen alvast!

Mijn speciale tip voor jou: kijk voor makkelijke recepten op de site van de AH. Je hebt ook recepten die Marokkaans zijn/lijken, bijv hier, hier, hier , hier, hier, of natuurlijk hier. Ze smaken goed, maar zijn heel wat makkelijker te maken dan op de traditionele manier. Verder is die site gwn leuk. Als ik iets speciaals wil maken maar ik heb geen inspiratie, typ ik wat ingredienten in die ik in huis heb en er komen veel leuke recepten tevoorschijn.

Veel succes!

die Ah recepten zien er heerlijk uit, heb ineens trekkkk

30-05-2010, 01:18



Citaat door 3rousaTetouania:
Ik en na vele verbrande kippen en rauwe vleesgerechten tover ik nu de lekkerste gerechten op tafel. Al zeg ik het zelf

Mijn man is totaal niet moeilijk wat eten betreft, dus heb het in mijn eigen tempo geleerd door continu met mijn moeder aan de telefoon te hangen terwijl ik aan het koken ben

Als je de basis weet (de kruiden, wat waarbij hoort enz) dan kom je al een heel eind!
Goed zeg, dat je nu lekker kan koken!

Dikgedrukte: bij mij ook! Tot we samen gingen wonen was ik vegetarisch en had nog nooit met vlees gekookt. Dus zelfs toen ik het koken meer onder de knie had, moest hij nog kijken of het wel gaar was. Nu vind ik het nog steeds wel moeilijk omdat ik niet weet hoe het hoort te smaken of wat iets is.

30-05-2010, 01:19
De niet-Marokkaanse keuken kan ik heel goed. Er zijn ook veel Marokkaanse gerechten die ik kan maken, maar couscous, rgayef, hrira, brood, vlees met barkouk weer niet. Deze moet ik dus echt nog wel leren voordat ik ga trouwen!

Mijn aanstaande is kok dus die kan het allemaal. Ik wil het daarom zelf goed kunnen zodat hij onder de indruk van mijn kookkunsten zal zijn en niet telkens zelf de keuken in moet duiken

30-05-2010, 09:43
als je een makkelijke man hebt kan je veel experimeren... mijn man is alles behalve makkelijk! veel gerechten eet hij niet.... bv. rijst, pastagerechten couscous. dat noemt hij salades.
msemmen hartitta donuts daar moet hij al helemaal niks van hebben.
tortilla is alleen met aardappels en eieren dus geen prei aubergine of wat dan ook erbij doen...

hij moet en zal gerechten die je met brood kan eten (de aardappel is ook wat hij er dagelijks erbij wilt hebben) . bv bestilla moet hij daarnaast nog een gerecht hebben die je met brood kan eten!
als ik gehakt maak dan moet ik altijd sausje (charmilla) erbij doen. dus niet een keer rijst, soepje of iets lichts, of groente koken, dat eet hij al helemaal niet! broccoli bloemkool, ik en mijn kinderen vinden dat zo lekker hij laat het staan.
bv bonen vind hij lekker maar moet wel brood bij die eet hij dan meerendeels met brood dan met een lepel.... lehtez is hij niet zo een grote fan van. wel een keertje maar echt niet meer dan 1x per week. terwijl ik en mijn kinderen er dol op zijn. dus dan kook ik weer dubbel... wat ik vaak doe.
als ik pasta gerechten maak dan kook ik altijd dubbel.
een echt boer! zo noemt me zusje hem altijd

soms word ik echt gek van hem!! nou kookt hij vaak zelf... ik weet het niet meer. ben het eigenlijk zat, dus doet hij het zelf. ik doe dan boodschappen en hij kookt..... hij lacht erom en zegt de omgekeerde wereld!
maar ja hij is moeilijk ik word er moe van, ik vind koken helemaal niet meer leuk....

Pagina's : [1] 2 3