Bekijk volle/desktop versie : Shaykh Fawzaan about Offensive Jihaad



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

29-05-2010, 23:47


Leer hier meer: Saalih al-Fowzaan over djihaad

Schaych Albaani rahiemehoellaah zei: Mijn advies aan de studenten van kennis is om niet te preken over onderwerpen waardoor ze in dwaling kunnen komen (dalal). Hij moet eerst de mensen van kennis raadplegen voordat hij zijn conclusies trekt. Het is één van de rampen van de islamitische jeugd van vandaag om snel meningen aan te nemen zonder te kijken naar de meningen van de salaf en khalaf met betrekking tot deze onderwerpen. Ik adviseer de moslims om dit te onderzoeken en zeker in de gevallen die de gehele groep betrekken net zoals de djihaad. Djihaad is zonder twijfel de trots van Islam en behoort tot de basis van Islam (arkan) en de verzen en ahaadith hierover zijn bij iedereen bekend insha Allah. Maar deze djihaad heeft zijn voorwaarden en voorbereidingen. Van de basis voorwaarden is dat de groep moet overeenkomen om terug te keren naar Qoeraan en Soennah in hun wetten (a7kam). Dit heeft veel tijd nodig in onderwijs en zuivering en van de geleerden en degenen die preken, zoals de Profeet zijn metgezellen onderwees. We zien dat de moedjahiedien oproepen voor wie dan ook van de moslims om mee te doen met het gevecht. En als ze dan daadwerkelijk vertrekken om te vechten vinden ze meningsverschillen onderling over zaken als hun dien en de basis van Islam. Hoe kunnen deze mensen zich voorbereiden op djihaad als ze nog niet begrijpen wat hen verplicht is qua aqeedah???? Dit, mijn broeder, leert ons dat djihaad niet iets is om over te discussieren, maar we moeten zijn voorbereidingen bediscussieren. De eerste voorbereiding is dat we samenkomen voor Allah, de khalifa. Want als de amirs vandaag bestaan en het verbond waar ik het over heb (duidelijk begrip van Islam) niet tussen hen bestaat dan zullen zij zich tegen elkaar keren en onderling vechten. Ze moeten allen van één methodologie zijn en één begrip. Daarom adviseer ik elke moslim om te werken volgens de hadith van Ibn al-yaman, verlaat alle groepen en blijf alleen. Dit betekent niet dat je geisoleerd moet leven, nee het betekent dat je niet bij één of andere groep terecht moet komen. Je kunt jezelf en alle moslims goed doen met jouw kennis. Dit is een herinnering, en een herinnering is goed voor de gelovigen.

30-05-2010, 00:17


Baraka lahoe fiek hier meerdere fatawaa van Shaych al Fawzaan en Shaych 'Obayd Hafidahoemoellaah:

http://selefienederland.nl/site/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=24&I temid=26

30-05-2010, 00:38
Hoe vreemd is het om iemand te vragen om je te onderwijzen in het Gebed terwijl hij het gebed nog nooit gebeden heeft, hij zou je welicht de globale algemene zaken kunnen vertellen. Maar zij die het gebed bidden, die weten het beste hoe ze moeten bidden en wanneer.

moge Allah ons meer kennis geven en begrip en ons standvastighouden en de Ummah bij elkaar brengen onder de vlag Tawheed.

30-05-2010, 01:13
Weet je wat ik niet snap, hoe de boeken de voorrang verkrijgen terwijl de wapens reeds opgeheven zijn jegens de moslims. Ik kan dat gewoon niet begrijpen, welke geleerde dit ook heeft gezegd. De kracht om de defensieve strijd te voeren is er wanneer alle moslims tezamen komen, de moed is er ook, maar ik heb het idee dat de moslims ontmoedigd worden door zulke preken. Kennis gaat namelijk tot het graf. Er is geen einde. Buiten dat feit, moet ik ook ineens denken aan een hadieth waarin een man naar de Profeet kwam en de shahada deed. De Profeet verzocht hem meteen naar het slagveld te gaan, waarom stelde de Profeet kennis op dat moment niet als eis, alvorens hij vertrok naar het slagveld?

30-05-2010, 06:09


Hetgeen nog opmerkelijker is, dat deze fatawa van landen komt die straaljagers bezitten, pantservoertuigen geavanceerde hightech wapens en dan nog het lef hebben om te zeggen ''nahnoe laysa 3indana al Quwa''

Zoals de dichter zei:

''Alquwatu laysa fie silaa7, walakeen fiel Imaan.
undoor ilal Usood fie kuli makaan
Mitlahoem ka mitlie Dawoed wa Djaloet
Yu7ariboena bi Qaleel at-Thagoeth

De kracht zit hem niet in de wapens, maar in de Imaan
Kijk maar naar de Leeuwen in elke gebied
Hun gelijkenis is als de gelijkenis van David tegen Goliath
Ze bevechten met weinig zij die zich naast Allah als goden hebben genomen ( at-Thagoeth). ''

30-05-2010, 13:58

Citaat door almuhajier:
Hetgeen nog opmerkelijker is, dat deze fatawa van landen komt die straaljagers bezitten, pantservoertuigen geavanceerde hightech wapens en dan nog het lef hebben om te zeggen ''nahnoe laysa 3indana al Quwa''

Zoals de dichter zei:

''Alquwatu laysa fie silaa7, walakeen fiel Imaan.
undoor ilal Usood fie kuli makaan
Mitlahoem ka mitlie Dawoed wa Djaloet
Yu7ariboena bi Qaleel at-Thagoeth

De kracht zit hem niet in de wapens, maar in de Imaan
Kijk maar naar de Leeuwen in elke gebied
Hun gelijkenis is als de gelijkenis van David tegen Goliath
Ze bevechten met weinig zij die zich naast Allah als goden hebben genomen ( at-Thagoeth). ''


Ja, dat is een goeie.

30-05-2010, 14:42
eerlijk he. stel iedereen wordt opgetrommeld om de jihad te gaan voeren. zien jullie jullie broers, vaders, opa's, ooms, zonen, neven, de marokkanen in de cafétjes, de marokkanen op de uni's, enz. erop uit trekken? hoeveel op de 10 zullen gehoor geven?

als ik in mijn omgeving kijk schat ik 1 op de 10, en dan ben ik nog gul.

en jullie? eerlijk schatten he.

30-05-2010, 14:43
ps. en de mannen zelf hierzo: zouden jullie vertrekken of zouden jullie elkaar beurtelings aankijken en afwachten, ieder wachtend op de ander om het voortouw te nemen.

30-05-2010, 14:45
pps. en de vrouwen hierzo he: zouden jullie je vader, broertjes, zoontjes, ooms, opa's en mannen laten vertrekken wetend dat er grote kans is dat ginder hun eind is. zou je dat trekken?

30-05-2010, 14:47

Citaat door Krentenbolletje:
eerlijk he. stel iedereen wordt opgetrommeld om de jihad te gaan voeren. zien jullie jullie broers, vaders, opa's, ooms, zonen, neven, de marokkanen in de cafétjes, de marokkanen op de uni's, enz. erop uit trekken? hoeveel op de 10 zullen gehoor geven?

als ik in mijn omgeving kijk schat ik 1 op de 10, en dan ben ik nog gul.

en jullie? eerlijk schatten he.


De wereld bestaat wel uit meer mensen dan slechts jouw of mijn omgeving. Er zijn ontzettend veel moslims die de eer zouden kunnen dragen. Denk je nou echt dat er nog moslims thuis zouden blijven wanneer de 'leiders' hun zouden oproepen om hun eer te verdedigen? De lafaards wel ja, daarom is het ook ontzettend mooi dat de ware aard van een persoon slechts naar boven komt op het slagveld.

30-05-2010, 14:48

Citaat door Krentenbolletje:
pps. en de vrouwen hierzo he: zouden jullie je vader, broertjes, zoontjes, ooms, opa's en mannen laten vertrekken wetend dat er grote kans is dat ginder hun eind is. zou je dat trekken?


Niemand gaat mij hier geloven, omdat ik altijd zo een grote mond heb en vaak onislamitisch, maar ik zou dat wel trekken. Wat een eer om de vrouw, dochter of moeder van een strijder te zijn. Prachtig. Dat is pas echt een naam.

30-05-2010, 14:53

Citaat door Lieveling__:
De wereld bestaat wel uit meer mensen dan slechts jouw of mijn omgeving. Er zijn ontzettend veel moslims die de eer zouden kunnen dragen. Denk je nou echt dat er nog moslims thuis zouden blijven wanneer de 'leiders' hun zouden oproepen om hun eer te verdedigen? De lafaards wel ja, daarom is het ook ontzettend mooi dat de ware aard van een persoon slechts naar boven komt op het slagveld.


tjees, does niet zo kattig. ik weet dat ik de gehele wereld niet ken (gelukkig!), daarom vraag ik jullie om ieder voor zich zijn omgeving in te schatten. en ik bijt dus het spits af door mijn inschatting van mijn omgeving te geven. niet overal graten in zien he.

dus jij gelooft dat de meerderheid zou vertrekken. geef eens een schatting op 10 man (van jouw omgeving).

30-05-2010, 14:56



Citaat door Lieveling__:
Niemand gaat mij hier geloven, omdat ik altijd zo een grote mond heb en vaak onislamitisch, maar ik zou dat wel trekken. Wat een eer om de vrouw, dochter of moeder van een strijder te zijn. Prachtig. Dat is pas echt een naam.


ik geloof wel dat je dat denkt.

30-05-2010, 14:59

Citaat door Krentenbolletje:
tjees, does niet zo kattig. ik weet dat ik de gehele wereld niet ken (gelukkig!), daarom vraag ik jullie om ieder voor zich zijn omgeving in te schatten. en ik bijt dus het spits af door mijn inschatting van mijn omgeving te geven. niet overal graten in zien he.

dus jij gelooft dat de meerderheid zou vertrekken. geef eens een schatting op 10 man (van jouw omgeving).


Ik doe niet kattig, waarom vind jij dat ik kattig doe? Er was nergens sprake van een aanval hoor, ik typte gewoon doodnormaal een zin. Misschien moet je niet zo emotioneel zijn,

Ja, vergis je niet hoor, wanneer het puntje bij paaltje komt kan iedereen opstaan. Dan pas komt de ware aard van een persoon naar boven, dus ik vind niet dat je een inschatting kunt maken op basis van hun gedragingen op het moment.

30-05-2010, 15:00
ik probeer dus reeel te denken. als ik naar onze marokkanen kijk op straat enzo zijn ze ongelooflijk veel bezig met flirten met vrouwen, keten, hangen, café's enz. ik kan hen in mijn verbeelding niet plaatsen op het slagveld. daarvoor is toch wel een degelijke stevige imaan nodig denk ik zo. als ik een kanon voor me geparkeerd krijg denk ik namelijk dat ik spontaan vleugels krijg. of misschien is mijn verbeelding niet toereikend genoeg, dat kan ook.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6