Bekijk volle/desktop versie : Waarom nou weer via M.nl???



Pagina's : [1] 2

29-05-2010, 22:31
Salam alaikum wa rahmatullah

InshAllah verkeren jullie je in een goede staat van imaan en gezondheid.

Beste broeders en zusters,

Zoals je kan zien aan mijn titel... Waarom nou weer via M.nl

Nou omdat ik weet dat er veel mensen zijn die zich graag verdiepen in de topic's die hier worden geplaatst!

Beste broeders en zusters,

Het leven is slechts een spel een vermaak... Allah zegt duidelijk in de Quraan dat we geschapen zijn om Hem alleen te aanbidden. Hoeveel mensen doen dit nou daad werkelijk!!!

Beste broeders en zusters word wakker Barak Allahu fikom word wakker... Zie je niet dat onze ummah steeds kleiner en kleiner aan het worden is. Waar zijn de echte mannen die strijden omwille van Allah, waar zijn de vrouwen die hun mannen hierin steunen? Waar zijn die moeders die hun kinderen de islam mee geven? Waar zijn die jongeren die leven omwille van Allah die trouwen omwille van Allah. Waar gaat het heen met deze ummah?

Wie van ons is nou daadwerkelijk echt alleen maar bezig omwille van Allah?

Is het niet wat we gaan doen in de vakantie? Hoe gaan we de kinderen vermaken? Hoe wil ik mijn bevalling door brengen? Welke studie ga ik na de zomer doen? Welke baan pas het beste bij mij?

Waarom zijn onze vragen niet meer...

Heb ik vandaag de tevredenheid van Allah gekregen? Heb ik vandaag wel goeden daden verricht? Heb ik niemand gekwets waardoor me hasanat heb verloren? Heb ik niet onterecht over iemand gesproken waarmee ik hasanat heb verloren? Heb ik mijn best gedaan een volgeling te zijn van de Profeet of zijn vrouwen?

Beste broeders en zusters... Dit is slechts een herinnering, alsjeblieft onze dag komt ook. Ook wij verlaten een keer deze wereld, zorg dan dat het waard is geweest dat je leefde!!!

Ik zeg dit omdat ik het beste met jullie voor heb, moge Allah van ons houden en ons zo leiden dat we Zijn Paradijs verdienen. Moge Allah ons vergeven voor het niet altijd bezig zijn met het verkrijgen van Zijn tevredenheid. Moge Allah ons vergeven voor onze grote en kleine zondes. Ya rabbi versterk en leid ons en deze ummah die aan het afdwalen is. Ya illahi schenk ons de shahada tijdens onze dood. Ya Rabbi, schenk onze mannen de strijd die oprecht en alleen omwille van U gedaan word. Ya Allah maak van ons weer goede moslims zodat wij de overwinning zullen verkrijgen. Allahuma Ameen Ya Rabbi 3alameen!!!

Salam alaikum wa rahmatullah jullie zuster in de islam

29-05-2010, 22:37


Itla3!

29-05-2010, 22:41

Citaat door Undercoverin_:
Itla3!


Barak Allahu fiki sister

29-05-2010, 23:24
Amien op je ad3iya

29-05-2010, 23:43


Oke Barak Allahu fikom allebei, mocht ik een fout hebben gemaakt moge Allah mij vergeven. Maar Ya Allah is zeker een aanbidding en ik doe het niet omdat anderen dit doen, maar dit kwam gewoon toen ik dit typte...

29-05-2010, 23:45
Wa alaikoem salaam warahmatoellaahi wabarakatuh,

Djazzaki Allaahu gairan.

29-05-2010, 23:50
.


Citaat:
Shaykh Saalim at-Taweel (HafidhuhuAllah):

"Ya Allaah" as dhikr is bid’ah
Du’aas to be begun with "Allaahuma" – not "Ya Allaah"

Question to Shaikh Saalim at-Taweel (May Allah Preserve Him): Is it permissible for the Muslim to restrict himself to the du’aa "Ya Allaah."?

Shaykh Saalim at-Taweel: If the peson was to say [to his living companion] "ya Bilal", Bilal would say "what do you want?" So from that which is more suitable is that the person would say, "I want such and such and such and such." If the person was just to say, "Oh Bilal, Oh Bilal, Oh Bilal," then he [Bilal] would turn to you and say, "What do you want?" So therefore it is suitable to say, "I want such and such."


Likewise, if you say "Ya Allaah, ya Allaah, ya Allaah." It is befitting to mention your need. Then, we have from the Sunnah, you don’t say "Ya Allaah," but you say "Allaahuma" [Oh Allaah]. And "Allaahuma" means "Ya Allaah." [But] you don’t say "Ya Allaah," but rather say "Allaahuma." Like you say: "Allaahuma salee ‘ala Muhammad" [Oh Allaah, send your salam upon Muhammad] or you say "Allaahuma ighfirli warhamni" [Oh Allaah, forgive me and have mercy upon me] or you say "Allaahuma rzuqni" [Oh Allaah, provide for me].

It is not befitting or suitable that you say "Allaahuma, Allaahuma, Allaahuma" without asking for your need. For the one who says "Ya Allaah, Ya Allaah, Ya Allaah", and he wants to remember Allaah this way, we say that this is a bid’ah (an innovation).

And the Sunnah [in remembering Allaah] is to say "SubhanAllaah, AlHamdulillaah, La illaaha il Allaah, Allaahu Akbar, La Hawla wala Quwata illa billaah, SubhanAllaahi wa biHamdihi, SubhanAllaahi al-Adheem".

These sentences are beneficial sentences that have a meaning to it. The statement Allaahu Akbar means Allaah is greater than everything. The statement SubhanAllaah means Allaah is far removed from every deficiency and shortcoming. And AlHamdulillaah means every description of perfection and completeness is for Allaah. La illaaha il Allaah means no one has the right to any act of worship except Allaah. But as for the statement "Ya Allaah", then what is the meaning of it? There’s no meaning to it unless you add [a need] to it, like "Oh Allaah forgive me." [Or] "Oh Allaah, have mercy upon me." And like I say [right now], "Oh Allaah, let the questions come to an end."

[Laughter]

[The shaykh then announced his plan to visit his students in America in the sixth month.]

Transcribed by Br. Ahmad Maher @

Actual audio source: Sharh (99 Hadeeths from the Most Comprehensive Speech) – Class # 5 – By the Beloved Shaykh Saalim at-Taweel (Kuwait), may Allaah preserve him, with Masjid as Salaam. Traslated by Br. Aboo Yoosuf Khaleefah ‘Abdullaah.

Imam and Khateeb under the Ministry of Islamic Affairs in Kuwait. Graduated from Imam Muhammad bin Sa‘ud Islamic University in Qaseem, KSA (AH 1407) . From His Teacher are s: Shaykh Muhammad bin Salih al-‘Uthaymeen, Shaykh Abu Yusuf Abdur-Rahman Abdus-Samad , Shaykh Falaah bin Ismail

29-05-2010, 23:51
khairan jazaki

30-05-2010, 00:04
Mooie tekst schat.

Up.....

30-05-2010, 00:34
MashaAllaah. Je klinkt super oprecht!

JazakAllah oe ghairan!

30-05-2010, 01:29
Mooie tekst.

30-05-2010, 02:14
thnx voor het lezen iedereen hopenlijk is het een beetje aangrijpend, want mijn doel is wel dat het moet doordringen bij ons inshAllah

30-05-2010, 02:42


Insha'Allah.

30-05-2010, 02:57
miskiena 2x het zelfde geplaatst haha geeft niet is ook eigenlijk nu beetje erg laat en dus bed tijd, want onze lichamen hebben ook recht op rust. Dus ik ga lekker naar me bedje weltrusten...

30-05-2010, 03:00

Citaat door Oem_Ouwled:
miskiena 2x het zelfde geplaatst haha geeft niet is ook eigenlijk nu beetje erg laat en dus bed tijd, want onze lichamen hebben ook recht op rust. Dus ik ga lekker naar me bedje weltrusten...



Fijne nachtrust sister.

moge Allah(subhana wa ta3ala) over jou waken, ameen.

Pagina's : [1] 2