Bekijk volle/desktop versie : Nmo



03-08-2004, 13:39
Ik zit net de tv aan te doen. Dus ik zie NMO en denk OK, leuk. Wat gebeurt er? Hebben ze het over spirituele dingen, wicca, soefisme enzo. NOUJA, stond gewoon een vrouw bij een kast met allemaal beeldjes en plaatjes!!! Echt zooo belachelijk!! En die soefistische vrouw zei nog dat ze inspiratie huilt uit de Koran, ja daaaaaaag wat een inspiratie als je bij beeldjes staat te bidden.
Zelfs ik als pas bekeerde weet dat het gewoon zo'n bullshit is wat ze zeggen. Nu snap ik wat de mensen tegen de NMO beginnen de hebben. Nederlandse Moslim Omroep en dan hebben ze het over wicca. Stelletje gekken.

03-08-2004, 13:46


Wat is er mis mee om te laten zien hoe anderen zijn of haar geloof beleven en belijden. Daarnaast wie zijn wij om te oordelen over een ander zijn geloof of manier van geloven.

Natuurlijk hoef je er niet mee eens te zijn maar laat ieder in zijn waarde!

Maar dat moet jij als geen ander beter weten als pas bekeerde

03-08-2004, 13:47

Citaat:
Origineel gepost door verdwaald_hart
Wat is er mis mee om te laten zien hoe anderen zijn of haar geloof beleven en belijden. Daarnaast wie zijn wij om te oordelen over een ander zijn geloof of manier van geloven.

Natuurlijk hoef je er niet mee eens te zijn maar laat ieder in zijn waarde!

Maar dat moet jij als geen ander beter weten als pas bekeerde

03-08-2004, 13:47
Het is toch nederlandse MOSLIM omroep. Dan is het toch de bedoeling dat het over Moslims gaat? Dan laat je toch zien hoe bijvoorbeeld Samira haar geloof belijdt of wat er in de Koran staat? Of ligt het nou aan mij? Ben jij Moslim?

03-08-2004, 13:53



Citaat:
Origineel gepost door LaMorena
Het is toch nederlandse MOSLIM omroep. Dan is het toch de bedoeling dat het over Moslims gaat? Dan laat je toch zien hoe bijvoorbeeld Samira haar geloof belijdt of wat er in de Koran staat? Of ligt het nou aan mij? Ben jij Moslim?
Gelijk heb je hoor, het gaat niet over in de waarde laten van iemands geloof het gaat om iets anders:
Zogenaamde NMO laat alleen van die rare negatieve dingen zien over de islam. Zoals vorige keer dat vrouwtje over ondrukking van de islam schandalig! Maar dat komt omdat de directeur van de NMO zelf geen moslim is. Volgens mij zelfs Joods, kan je lang wachten dat zij wat over de islam in het echt is. Het is gewoon een undercover anti-moslim omroep, heeft niets te amken met de islam.

En het zogenaamd verjongen van de doelgroep met half naakte presentatrices ga toch heen das toch niet geloofwaardig.

03-08-2004, 13:55
Ja ik vind het gewoon echt bizar. Ik kijk NMO omdat ik soms interessante dingen zie. Niet altijd maar soms zie ik dingen waar ik iets van kan leren maar nu weet ik het niet meer hoor. Ik vond die verhalen altijd zo overdreven maar nu twijfel ik. Ik begrijp dit echt niet. Iedereen moet doen en laten wat hij of zij wilt, en daar heeft het dus ook niks mee te maken. Het heeft er mee te maken dat een omroep die MOSLIM in zijn naam heeft, dingen moet laten zien over Moslims, anders kijken we wel naar RTL vier of naar de EO of weet ik veel. Dit vind ik gewoon onzin.

03-08-2004, 22:56

Citaat:
Origineel gepost door LaMorena
Het is toch nederlandse MOSLIM omroep. Dan is het toch de bedoeling dat het over Moslims gaat? Dan laat je toch zien hoe bijvoorbeeld Samira haar geloof belijdt of wat er in de Koran staat? Of ligt het nou aan mij? Ben jij Moslim?
Jammer dat je persoonlijk gaat worden maar dat geeft je nivo duidelijk weer. De dingen die jij aanhaalt in het begin van de topic hebben volgens mij te maken met moslims. Het gaat over dingen die moslims bezighouden. Soefisme is een islamitische stroming en hoeveel zaken in de Koran spreken wel niet over Wicca en ander bijgeloven.
Je moet bewust zijn dat er tegenwordig veel moslims uit andere culturen komen. Volgens mij zelfs de meeste moslims.

En weet je trouwens zelf wel wat je in je ondertekening heb staan.

03-08-2004, 22:59
nmo sucks big time ze laten alles zien wat niks met Islam te maken heeft op de Koran recitatie na

04-08-2004, 03:00
Met alle respect hoor maar gaaaan we weer. Hoort het bij de Islam om bij een altaar met allemaal beeldjes te gaan bidden? Lijkt op aanbidding van beeldjes? Is dat toegestaan? Volgens mij niet.

Maar degene die denken dat ik nog redelijk onwetend ben omdat ik niet in hun straatje praat, maakt niet uit. Ik denk dat ik het juiste gezien heb, dat NMO niet bezig was met de juiste Islam. Soefisme is een stroming, geen pure Islam of wel?? Leg me maar uit als het wel bij de islam hoort om beeldjes te gaan verafgoden.