Bekijk volle/desktop versie : Is stemmen nou wel of niet hram??



29-05-2010, 13:21
Aselamoe aleikoem warahmutulahi wabaraktoehoe,

Beste broeders en zusters, inshaAllah verkeren jullie in goede imaan en gezondheid,

Zoals jullie allen wel weten zal er op 9 juni InshaAllah gestemd worden. Alleen ben ik in de war geraakt door vele verschillende antwoorden of het nou hram is om te gaan stemmen.

Reageer echter alleen als je daliel hebt, anders heb ik er niets aan.

Dzakallaah oe gair alvast!
Wasalam,

Reiziger

29-05-2010, 13:33


http://stemmenisshirk.wordpress.com/

Het is niet toegestaan Check de bovenstaande link voor meer uitleg.

29-05-2010, 13:41

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
http://stemmenisshirk.wordpress.com/

Het is niet toegestaan Check de bovenstaande link voor meer uitleg.



Aselamoe aleikoem warahmutulahi oegt,

DzakaAllah oe gair voor het plaatsen van een daliel en het beantwoorden van mijn vraag.
Dan zal ik inshaAllah 9 juni niet stemmen.

Wasalam

Reiziger

29-05-2010, 13:55

Citaat door Reizigerfildeen:
Aselamoe aleikoem warahmutulahi oegt,

DzakaAllah oe gair voor het plaatsen van een daliel en het beantwoorden van mijn vraag.
Dan zal ik inshaAllah 9 juni niet stemmen.

Wasalam

Reiziger
Natuurlijk wil je niet stemmen, je wil toch niet mensen helpen die beter denken te weten dan Allah's wetten?

29-05-2010, 13:59



Citaat door Hicham4679:
Natuurlijk wil je niet stemmen, je wil toch niet mensen helpen die beter denken te weten dan Allah's wetten?



Dat wil ik uiteraard niet aghi, het is dat ik verschillende antwoorden kreeg op mijn gestelde vraag.Op bepaalde aspecten binnen de deen ben ik nog ontwetend en daarom heb ik ook maar een topic geopend. De vorige verkiezing of wat het ook was heb ik ook niet gestemd, dit omdat ik niet wist het het toegestaan is. Twijfelachtige zaken vermijd ik en nu heb ik elhamdulliah een antwoord met een duidelijke daliel.

Wasalam,

Reiziger

29-05-2010, 14:09

Citaat door Reizigerfildeen:
Dat wil ik uiteraard niet aghi, het is dat ik verschillende antwoorden kreeg op mijn gestelde vraag.Op bepaalde aspecten binnen de deen ben ik nog ontwetend en daarom heb ik ook maar een topic geopend. De vorige verkiezing of wat het ook was heb ik ook niet gestemd, dit omdat ik niet wist het het toegestaan is. Twijfelachtige zaken vermijd ik en nu heb ik elhamdulliah een antwoord met een duidelijke daliel.

Wasalam,

Reiziger
Ik vind jouw nieuwsgierigheid goed, nieuwsgierigheid heeft mij m'n geloof geleerd. Eerst wist ik ook niet dat stemmen haram was, eerst wist ik ook niet dat democratie haram was enzovoort. Nieuwsgierig zijn is goed. Het is niet de bedoeling dat we onwetend blijven

Ghair insh-Allah

29-05-2010, 15:23
Dus NIET STEMMEN.

Tnx for the info.

29-05-2010, 15:32

Citaat door al-9owwah:
Dus NIET STEMMEN.

Tnx for the info.
Your welcome

30-05-2010, 00:12

Citaat door Reizigerfildeen:
Aselamoe aleikoem warahmutulahi oegt,

DzakaAllah oe gair voor het plaatsen van een daliel en het beantwoorden van mijn vraag.
Dan zal ik inshaAllah 9 juni niet stemmen.

Wasalam

Reiziger


wa3elykoem salaam warahmutulah baraketoe,
wa iyaak broeder

30-05-2010, 00:42

Citaat door Hicham4679:
Your welcome


Dabban 3ala madhaboen malik, wa la toesawit? Ya3ni, sa'alna ba3d al mashayikh al malikiyyen hoena fi hollanda, wa qaloe ana taswit djaa'iz!

30-05-2010, 00:57

30-05-2010, 14:13
Een blanco stem is een keuzeoptie tijdens vergaderingen of verkiezingen. Door zijn naam is het de meest omstreden of verwarrende keuze-optie in de stemprocedure: de blanco stem wordt over het algemeen verward met een stemonthouding.

Stemonthouding is (meestal) een optie van een stemgerechtigde bij een stemming tijdens verkiezingen of vergaderingen. Stemonthouding betekent dat de kiezer zijn stem niet uitbrengt.

Het niet stemmen betekent dus dat de grootste politieke partij hiervan profiteert.