Bekijk volle/desktop versie : Afwassen, help!!!



Pagina's : [1] 2 3 4

29-05-2010, 11:26
[Dames,

Ik heb een berg (echt enorm) afwas staan in de keuken. Aangezien ik een n00b ben als het om huishouden gaat, vraag ik het hier maar aan de experts.]

Hoe kan ik het beste afwassen? Serieuze vraag, want telkens wanneer ik afwas ben ik er letterlijk uren mee bezig. [Vandaag heb ik daar niet de tijd voor (moet ook nog dweilen, de stad in, en zo voort) vraag ik me af of er een efficiënte manier is om af te wassen?]

29-05-2010, 11:27


Vaatwasser!

Huishoudster!

29-05-2010, 11:28
de beste manier is vaatwasser te vullen en op een knopje te druken

29-05-2010, 11:28
Eerst alle kopjes bij elkaar zetten, dan alle borden en dan al het bestek.

Doe eerst de kopjes sponzen, dan de borden dan het bestek, dingen die zijn aangekoekt doe je even in de wasbak in het water(scheelt je tijd)

Vervolgens in 1 stuk door alle kopjes afspoelen, alle borden en al het bestek.

Oh ja: Als je bezig bent met het ene kopje af te spoelen, pak gelijk de volgende in je linkerhand en spoel ze om met ''elkaars'' water.

Zo doe ik het, en ben binnen no time klaar.

Succes

29-05-2010, 11:31


eerst alles sorteren. Dus glazen, kopjes, borden, vorken bij elkaar zetten. Alle troep moet verder van alle het aanrecht opgeruimd worden, dus pakken voedsel, lege pakken enz.

Dan beginnen afwassen.............

29-05-2010, 11:31
hahaha mijn manier bezorgt je hoge waterrekening.

29-05-2010, 11:32

Citaat door Madame_Louisa:
Eerst alle kopjes bij elkaar zetten, dan alle borden en dan al het bestek.

Doe eerst de kopjes sponzen, dan de borden dan het bestek, dingen die zijn aangekoekt doe je even in de wasbak in het water(scheelt je tijd)

Vervolgens in 1 stuk door alle kopjes afspoelen, alle borden en al het bestek.

Oh ja: Als je bezig bent met het ene kopje af te spoelen, pak gelijk de volgende in je linkerhand en spoel ze om met ''elkaars'' water.

Zo doe ik het, en ben binnen no time klaar.

Succes


haha, zo doe ik het ook, vooral alvast wat anders pakken om af te spoelen.
ik doe ook zeep in een bakje en dan doe ik sponsje erin, zodat het soppig blijft.

29-05-2010, 11:33

Citaat door Sitara87:
Vaatwasser!

Huishoudster!



Citaat door koraaltje:
de beste manier is vaatwasser te vullen en op een knopje te druken

Denk je dat ik daar niet eerder aan heb gedacht? Ik overweeg om zo'n ding aan te schaffen (vaatwasser, geen huishoudster).



Citaat door Madame_Louisa:
Eerst alle kopjes bij elkaar zetten, dan alle borden en dan al het bestek.

Doe eerst de kopjes sponzen, dan de borden dan het bestek, dingen die zijn aangekoekt doe je even in de wasbak in het water(scheelt je tijd)

Vervolgens in 1 stuk door alle kopjes afspoelen, alle borden en al het bestek.

Oh ja: Als je bezig bent met het ene kopje af te spoelen, pak gelijk de volgende in je linkerhand en spoel ze om met ''elkaars'' water.

Zo doe ik het, en ben binnen no time klaar.

Succes


Ah kijk, hier heb ik wat aan.

Maar waar leg je dan de borden, koppen en bestek die je aan het sponzen bent? Gewoon op het aanrecht?

29-05-2010, 11:33
SoubhanAllah, mss is een vaatwasser voor jou idd de beste oplossing. Ik ben meer van het nooit kunnen aanzien van vuile borden en dergelijke en deze gelijk schoon te maken en weer in de kast te leggen.

29-05-2010, 11:34

Citaat door amahoela:
eerst alles sorteren. Dus glazen, kopjes, borden, vorken bij elkaar zetten. Alle troep moet verder van alle het aanrecht opgeruimd worden, dus pakken voedsel, lege pakken enz.

Dan beginnen afwassen.............


Shit, moet dat ook nog gebeuren.



Citaat door Lous:
hahaha mijn manier bezorgt je hoge waterrekening.

Je moet mij eens zien, Lous. Ik ben 5 minuten bezig met één lepeltje, en daarvoor blijft de kraan de hele tijd doorstromen.

29-05-2010, 11:37

Citaat door Sfinks:
SoubhanAllah, mss is een vaatwasser voor jou idd de beste oplossing. Ik ben meer van het nooit kunnen aanzien van vuile borden en dergelijke en deze gelijk schoon te maken en weer in de kast te leggen.


Ja, inderdaad.

Ik vind het ook niet staan, vuile vaat op mijn aanrecht. Maar ik kom vrijwel nooit in de keuken, dus heb er ook geen last van.

29-05-2010, 11:40

Citaat door Imane_Arab:



Je moet mij eens zien, Lous. Ik ben 5 minuten bezig met één lepeltje, en daarvoor blijft de kraan de hele tijd doorstromen.

Oeh Imane! Dat is echt ernstig. Je moet die lepeltjes ook nooit zolang op het aanrecht laten anders blijft viezigheid er aanplakken. Als jou zo hoor dan raad ik je aan om een klein teiltje met water te nemen er zeep in gooien en dan je lepels ook. (Als je geen zin hebt om in 1x af te wassen)
Borden wel afspoelen met warm water, zo ook glazen etc.

Als je daarna ooit zin hebt om af te wassen, gaat het viezigheid er makkelijk af.

29-05-2010, 11:42


Durden dreigen om het te doen

29-05-2010, 11:43

Citaat door Imane_Arab:
Denk je dat ik daar niet eerder aan heb gedacht? Ik overweeg om zo'n ding aan te schaffen (vaatwasser, geen huishoudster).




Ah kijk, hier heb ik wat aan.

Maar waar leg je dan de borden, koppen en bestek die je aan het sponzen bent? Gewoon op het aanrecht?



Kan je niet eens afwassen ? Vandaar dat je met een Nederlander bent getrouwd een Marokkaan had je allang de deur gewezen

29-05-2010, 11:43
Beste Iman hoeveel afwas heb je daar wel niet liggen dan?!

Pagina's : [1] 2 3 4