Bekijk volle/desktop versie : Ben ik dan zo raar???



Pagina's : [1] 2 3 4

28-05-2010, 19:04
Onlangs raakte ik in gesprek met een goede vriedin van mij, en omdat ik bijna ga verlove spreken wij vaak over het huwelijk...

Ik laat haar dan altlijd merken dat ik mijn man wil gehoorzamen, maar dan kijkt ze altijd heel vreemd naar me. Ze zegt dat het in deze tijd moeilijk is om nog een man te vinden die oprecht spreekt en dan vraagt ze mij hoe kan je zo iemand dan altijd maar gelijk geven en respecteren, en antwoord ik omdat het je man is.

Ik vind nu eenmaal dat de islam heel wat prachtige dingen weergeeft over het huwelijk en ik ben bereid om hetgene te doen die mijn man mij vraagt (binnen de regels van de islam dan). ik zou alles proberen om er een gelukkig leventje aan aan te houden, en dit ook in moeilijke tijde, want zeg nu eerlijk hoeveel scheidingen zijn er tegenwoordig?

Wat denken jullie?

Enkel serieuze reacties aub, indien het je niet intresseert zou je niet eens op deze topic geklikt hebben.


el gair inshallah

28-05-2010, 19:07


Ik laat haar dan altlijd merken dat ik mijn man wil gehoorzamen, maar dan kijkt ze altijd heel vreemd naar me.

Ik vind nu eenmaal dat de islam heel wat prachtige dingen weergeeft over het huwelijk en ik ben bereid om hetgene te doen die mijn man mij vraagt (binnen de regels van de islam dan).


Je hebt gelijk. Ik zou ook altijd mijn man
gehoorzamen Insha Allah

28-05-2010, 19:09
Daar is niks raars aan meid, je hebt helemaal gelijk.
Volg je hart en alles zal goed komen Inshallah.

28-05-2010, 19:13
Een vrouw dient de man in alles te gehoorzamen zolang het niet in tegenstrijd is met het geloof.

Dus is het eigenlijk allemaal duidelijk vind ik.

28-05-2010, 19:15


Maar waarom vind iedereen het dan zo raar??? en ook omdat ik jong ga trouwen krijg ik altijd vuurstenen naar me toegeworpen! maar ik ben zeker, ik wil het hallal houden en ik heb de ware gevonden. xx

28-05-2010, 19:19

Citaat door timake:
Maar waarom vind iedereen het dan zo raar??? en ook omdat ik jong ga trouwen krijg ik altijd vuurstenen naar me toegeworpen! maar ik ben zeker, ik wil het hallal houden en ik heb de ware gevonden. xx



Misschien alleen de mensen die de verplichtingen niet willen nakomen vinden het raar. Ik vind het niet raar hoor.

Als je zeker bent en na salaat istagarah een goed gevoel erover hebt dan moet je gewoon trouwen.
Wees blij dat je de helft van je geloof kan vervullen inshaAllaah.
En het is beter om vroeg te trouwen.

28-05-2010, 19:20

Citaat door timake:
Maar waarom vind iedereen het dan zo raar??? en ook omdat ik jong ga trouwen krijg ik altijd vuurstenen naar me toegeworpen! maar ik ben zeker, ik wil het hallal houden en ik heb de ware gevonden. xx


Zoals ik al zei volg je hart en luister niet naar anderen!!!
Dooe het halah en allah zal je Inshallah helpen.

28-05-2010, 19:24
je man gehoorzamen is een plicht van de vrouw in het huwelijk.. maar een heel zware plicht.

je moet veel geduld hebben om dit waar te kunnen maken... je man ten alle tijde gehoorzamen mits het niet haram is... het is heel zwaar, vooral voor de vrouwen van tegenwoordig en al helemaal als ze een onrechtvaardige man hebben.

maar timake je hebt een goed voornemen, jou vriendin hoort jou niet vreemd aan te kijken als je dit zegt maar juist blij voor je zijn dat jij dit waar wilt maken. ik denk dat jou vriendin niet weet dat dit een plicht in de islam is, dus daarom is het misschien goed om het haar uit te leggen.

28-05-2010, 19:28

Citaat door timake:
Maar waarom vind iedereen het dan zo raar??? en ook omdat ik jong ga trouwen krijg ik altijd vuurstenen naar me toegeworpen! maar ik ben zeker, ik wil het hallal houden en ik heb de ware gevonden. xx




nou je kan nu nog niet weten of je de ware gevonden hebt totdat je met hem onder 1 dak woont dan pas zul je elkaar goed leren kennen.. en dan over een paar jaar kun je zeggen dat je je ware gevonden hebt.. maar nu nog niet meid, daar is het te vroeg voor en je hebt nog niks ervaren met je man.

trouwens dat woordje `de ware` vind ik veel te verkaast.... ik vind niet dat er een `ware` is... het is gewoon je man waar je inshallah je leven mee gaat delen... maar je weet nooit waar het zal eindigen. ik wil je niet bang maken hoor maar ik wil alleen dat je met beide benen op de grond staat en ook moet weten dat een huwelijk niet alleen maar rozegeur en maneschijn is... dit moet je altijd in je achterhoofd houden om zo teleurstellingen te voorkomen.

28-05-2010, 19:51

Citaat door calimero__:
Is lekker makkelijk dan hoef je niet zelf te denken en grote beslissingen te nemen. Wel niet huilen als het jou niet aanstaat.


zoals ik eigleijk al zei SERIEUZE REACTIES of anders wegwezen

28-05-2010, 19:54

Citaat door zouzou7t:
nou je kan nu nog niet weten of je de ware gevonden hebt totdat je met hem onder 1 dak woont dan pas zul je elkaar goed leren kennen.. en dan over een paar jaar kun je zeggen dat je je ware gevonden hebt.. maar nu nog niet meid, daar is het te vroeg voor en je hebt nog niks ervaren met je man.

trouwens dat woordje `de ware` vind ik veel te verkaast.... ik vind niet dat er een `ware` is... het is gewoon je man waar je inshallah je leven mee gaat delen... maar je weet nooit waar het zal eindigen. ik wil je niet bang maken hoor maar ik wil alleen dat je met beide benen op de grond staat en ook moet weten dat een huwelijk niet alleen maar rozegeur en maneschijn is... dit moet je altijd in je achterhoofd houden om zo teleurstellingen te voorkomen.


Dat weet ik ook wel, daar ging het trouwens niet over.

Maar tog bedankt

28-05-2010, 20:08

Citaat door timake:
Maar waarom vind iedereen het dan zo raar??? en ook omdat ik jong ga trouwen krijg ik altijd vuurstenen naar me toegeworpen! maar ik ben zeker, ik wil het hallal houden en ik heb de ware gevonden. xx


Oke, om in de termen van halal te blijven. Hoe vier je je bruiloft? Als ik het mag vragen.

28-05-2010, 20:24


Gehoorzamen is goed, maar zelf ook je verstand gebruiken is beter. Lijkt me niet de bedoeling dat je overal alleen maar ja op zegt. het kan zijn dat je zelf ook ideeen, gevoelens of belangen hebt.

Dus ja, wel gehoorzamen, maar blijf wel jezelf.

28-05-2010, 20:33

Citaat door timake:
Onlangs raakte ik in gesprek met een goede vriedin van mij, en omdat ik bijna ga verlove spreken wij vaak over het huwelijk...

Ik laat haar dan altlijd merken dat ik mijn man wil gehoorzamen, maar dan kijkt ze altijd heel vreemd naar me. Ze zegt dat het in deze tijd moeilijk is om nog een man te vinden die oprecht spreekt en dan vraagt ze mij hoe kan je zo iemand dan altijd maar gelijk geven en respecteren, en antwoord ik omdat het je man is.

Ik vind nu eenmaal dat de islam heel wat prachtige dingen weergeeft over het huwelijk en ik ben bereid om hetgene te doen die mijn man mij vraagt (binnen de regels van de islam dan). ik zou alles proberen om er een gelukkig leventje aan aan te houden, en dit ook in moeilijke tijde, want zeg nu eerlijk hoeveel scheidingen zijn er tegenwoordig?

Wat denken jullie?

Enkel serieuze reacties aub, indien het je niet intresseert zou je niet eens op deze topic geklikt hebben.


el gair inshallah
Die scheidingen hebben met verschillende zaken te maken waaronder niet voldoende kennis die men werft vóór het huwelijk of in een eerder stadium. Sommigen leven in een sprookje en zien dan ineens de realiteit onder ogen, sommigen hebben de wereldse zaken bovenaan staan.

Je zegt het goed, gehoorzaamheid aan je man is wat de Islam, de Soennah je voorschrijft. Sommigen vinden gehoorzaamheid 'eng' terwijl als je de wijsheid daarvan gaat bekijken, dan zal een man die zijn plek kent binnen het geloof en jij je plek kent binnen het geloof, jou respecteren en eren en door de gehoorzaamheid, krijg je juist veel vrijheid, omdat je daar geen misbruik van maakt. Het kent een mooie betekenis.

Wat die vreemde trek in het gezicht van jouw vriendin betreft, zit daar niet te veel mee, volg dat wat juist is en jij bent degene die zult slagen. Laat dat type vreemde 'gezichtstrekken' links liggen, die draait vast wel bij in haar opvattingen zodra zij een oprechte man tegenkomt.

Allah iekemel bighair In Shaa Allah

28-05-2010, 20:53

Citaat door JETLI:
Oke, om in de termen van halal te blijven. Hoe vier je je bruiloft? Als ik het mag vragen.
Vooral geen vragen stellen waar je iemand laatst hierop aansprak in een andere topic

Pagina's : [1] 2 3 4