Bekijk volle/desktop versie : Nederland helpt met opvegen olie VS



Pagina's : [1] 2

28-05-2010, 15:13
BRUSSEL - Nederland en Spanje hebben toegezegd de VS te helpen met het opvegen van de olie in de Golf van Mexico.
© AFP

Een woordvoerder van de Europese Commissie heeft dat vrijdag gezegd. De twee landen reageerden op een Amerikaans verzoek om materiaal, dat donderdagnamiddag binnenkwam bij de Europese Commissie.

De Verenigde Staten vraagt vooral om opveegarmen die aan de zijkanten van schepen kunnen worden vastgemaakt.

Het materiaal gaat zo snel mogelijk per vliegtuig naar Houston en New Orleans, vanwaar het naar de Golf van Mexico gaat.



Het materiaal wordt voorlopig uitgeleend voor een periode van een tot drie maanden, aldus de woordvoerder. De kosten worden betaald door een Amerikaans bedrijf dat door de overheid aldaar is ingeschakeld.

Het EU-agentschap EMSA voor veiligheid op zee, geleid door de Nederlander Willem de Ruiter, leent eveneens eigen materiaal uit.


bron : http://www.nu.nl/buitenland/2257102/nederland-helpt-met-opvegen-olie-vs.html

28-05-2010, 15:13


het ezeltje wordt maar weer eens geroepen....

28-05-2010, 15:13
slaafje doet eve mee ha ha ha

28-05-2010, 15:59

Citaat door haat_smurfje:
het ezeltje wordt maar weer eens geroepen....


desalniettemin zal die olie toch opgeruimd moeten worden. ik vind dat elk land dat een klein beetje vermogend is op de wereld, moet helpen die smurrie op te ruimen en die verantwoordelijken van bp aan de hoogste boom.

28-05-2010, 17:17



Citaat door Experience:
Nederland moet eens zijn tong uit de reet van Amerika halen.


nederlandse paling uit het ijsselmeer moeten zo een beetje door die olieplas heen. het is een probleem voor de hele wereld ben ik bang, niks met kontelikken te maken dit keer

28-05-2010, 17:20

Citaat door BigBillSucks:
Of je het wilt of niet de VS is een bevriende natie....



niet bevriend bil, VS is de Natie... jij bent maar een bil die orders moet volgen anders volgen er sancties

28-05-2010, 17:46

Citaat door misbaksel:
desalniettemin zal die olie toch opgeruimd moeten worden. ik vind dat elk land dat een klein beetje vermogend is op de wereld, moet helpen die smurrie op te ruimen en die verantwoordelijken van bp aan de hoogste boom.


En toevallig is nederland een land wat op het gebied van maritieme technieken ver voorloopt op de meeste andere landen in de wereld.

Ook op het gebied van olieruimen is Nederland gewoon zeer sterk.
Vandaar dat de Nederlanders gevraagd worden om te komen.

En het feit dat Nederlanders wél hun (waarschijnlijk goed betaalde) verantwoordelijkheid nemen zegt meer goeds over Nederland dan over de zuurpruimen die dit nu weer af zitten te kraken.

28-05-2010, 17:59

Citaat door misbaksel:
desalniettemin zal die olie toch opgeruimd moeten worden. ik vind dat elk land dat een klein beetje vermogend is op de wereld, moet helpen die smurrie op te ruimen en die verantwoordelijken van bp aan de hoogste boom.

Zeker zal de olie opgeruimd moeten worden van wat er nog is. Immers BP heeft een behoorlijk deel zo vernietigt dat het niet meer op te ruimen is en vele malen schadelijker is dan de ruwe olie.

Maar dat landen en daarmee burgers voor de kosten op moeten draaien zie ik totaal niet zitten. Eerst BP ontmantelen en en verkopen en als er dan nog niet genoeg geld is mag de rest van de olie industrie bijleggen!!!


Citaat door misbaksel:
nederlandse paling uit het ijsselmeer moeten zo een beetje door die olieplas heen. het is een probleem voor de hele wereld ben ik bang, niks met kontelikken te maken dit keer


Dat niet alleen. Maar dat gif komt vroeg of laat voor de eu kust terecht en voor de Marokkaanse

28-05-2010, 18:01

Citaat door Peej:
En toevallig is nederland een land wat op het gebied van maritieme technieken ver voorloopt op de meeste andere landen in de wereld.

Ook op het gebied van olieruimen is Nederland gewoon zeer sterk.
Vandaar dat de Nederlanders gevraagd worden om te komen.

En het feit dat Nederlanders wél hun (waarschijnlijk goed betaalde) verantwoordelijkheid nemen zegt meer goeds over Nederland dan over de zuurpruimen die dit nu weer af zitten te kraken.


nederland zou het kosteloos moeten doen. desnoods tegen kostprijs van het imf die dat weer kan claimen van bp.

er zijn miljoenen liters olie in het water gestroomd, ik wacht het nog is een jaar of twee af en wil dan wel eens weten wat de gevolgen zijn. ik vermoed zomaar dat men spijt heeft dat ze zoveel over geld kletsten.

als ik obama was zou ik over het hele land vrijwillegers vragen die een stoomcursus olie opruimen willen volgen en dat vervolgens gaan doen, ook weer tegen kostprijs, werklozen zat immers.

28-05-2010, 18:04

Citaat door misbaksel:
nederland zou het kosteloos moeten doen. desnoods tegen kostprijs van het imf die dat weer kan claimen van bp.

er zijn miljoenen liters olie in het water gestroomd, ik wacht het nog is een jaar of twee af en wil dan wel eens weten wat de gevolgen zijn. ik vermoed zomaar dat men spijt heeft dat ze zoveel over geld kletsten.

als ik obama was zou ik over het hele land vrijwillegers vragen die een stoomcursus olie opruimen willen volgen en dat vervolgens gaan doen, ook weer tegen kostprijs, werklozen zat immers.

De VOC mentaliteit: Je bent besmet of niet

28-05-2010, 18:29

Citaat door BigBillSucks:
Of je het wilt of niet de VS is een bevriende natie....


Al had het een onbevriende natie geweest. Die troep moet toch de oceaan uit.

28-05-2010, 18:30

Citaat door misbaksel:
nederland zou het kosteloos moeten doen. desnoods tegen kostprijs van het imf die dat weer kan claimen van bp.

er zijn miljoenen liters olie in het water gestroomd, ik wacht het nog is een jaar of twee af en wil dan wel eens weten wat de gevolgen zijn. ik vermoed zomaar dat men spijt heeft dat ze zoveel over geld kletsten.

als ik obama was zou ik over het hele land vrijwillegers vragen die een stoomcursus olie opruimen willen volgen en dat vervolgens gaan doen, ook weer tegen kostprijs, werklozen zat immers.


BP betaald uiteindelijk.

28-05-2010, 19:06



Citaat door Experience:
Nederland moet eens zijn tong uit de reet van Amerika halen.


Dit probleem gaat ons allemaal aan.

28-05-2010, 20:54

Citaat door Bookie:
BP betaald uiteindelijk.

En jij gaat de "blauwe ogen" van Obama en de top van BP geloven!!!

Op 24 maart 1989 strandt voor de kust van Alaska een olietanker. Veertig miljoen liter ruwe olie lekt uit het schip: 28.000 vierkante kilometer oceaan wordt vervuild en ook de fauna heeft zich tot op de dag van vandaag niet hersteld. Afzender is oliegigant Exxon Mobil, die een dronken kapitein aan boord liet stappen.

ExxonMobil weigert verantwoordelijkheid

Of zie onderstaande link waarom blijkt dat BP liegt en bedriegt

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3278757


Citaat door Focus1:
Dit probleem gaat ons allemaal aan.




Maar daar hoor je de pers niet over praten



De Golfstroom of Noord-Atlantische Drift is een snelle, krachtige warme stroming in de oceaan. De Golfstroom vindt zijn oorsprong in de Golf van Mexico, waarvan de naam van de stroom afgeleid is. De Golfstroom volgt de oostelijke kusten van de Verenigde Staten en Newfoundland. Vervolgens steekt hij ter hoogte van Kaap Hatteras de noordelijke Atlantische Oceaan over en bereikt Europa ter hoogte van de Golf van Biskaje. Daarna stroomt hij verder naar het noorden via onder meer de Noordzee tot aan de Noordelijke IJszee. De Golfstroom maakt deel uit van de thermohaliene circulatie.
Bron

28-05-2010, 21:06

Citaat door alitheflater:
En jij gaat de "blauwe ogen" van Obama en de top van BP geloven!!!

Op 24 maart 1989 strandt voor de kust van Alaska een olietanker. Veertig miljoen liter ruwe olie lekt uit het schip: 28.000 vierkante kilometer oceaan wordt vervuild en ook de fauna heeft zich tot op de dag van vandaag niet hersteld. Afzender is oliegigant Exxon Mobil, die een dronken kapitein aan boord liet stappen.

ExxonMobil weigert verantwoordelijkheid

Of zie onderstaande link waarom blijkt dat BP liegt en bedriegt

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3278757




Maar daar hoor je de pers niet over praten



De Golfstroom of Noord-Atlantische Drift is een snelle, krachtige warme stroming in de oceaan. De Golfstroom vindt zijn oorsprong in de Golf van Mexico, waarvan de naam van de stroom afgeleid is. De Golfstroom volgt de oostelijke kusten van de Verenigde Staten en Newfoundland. Vervolgens steekt hij ter hoogte van Kaap Hatteras de noordelijke Atlantische Oceaan over en bereikt Europa ter hoogte van de Golf van Biskaje. Daarna stroomt hij verder naar het noorden via onder meer de Noordzee tot aan de Noordelijke IJszee. De Golfstroom maakt deel uit van de thermohaliene circulatie.
Bron




Inderdaad faillisement van BP kan ook, maar dat ligt dan weer aan Amerika (en de beurs).

De natuur en de vissers blijven voorlopig slachtoffer.

Pagina's : [1] 2