Bekijk volle/desktop versie : Kritiek in huis



Pagina's : [1] 2

28-05-2010, 11:20
Een man is altijd lief voor zijn vrouw, of wordt in ieder geval geacht om voor haar lief te zijn. Hij geeft ook bijna nooit kritiek op haar, en als hij dat heeft dan is het vaak alleen omdat het eten te zout is of net niet, of te koud, te heet, soms te weinig, minder soms te veel, af en toe omdat het eten te laat of te vroeg wordt geserveerd. Kortom, bijna nooit kritiek. Het is ook wel logisch want zijn terrein is buiten, en buiten is hij bijna nooit met zijn vrouw. Alleen als ze boodschappen gaan doen, dan is de meest voorkomende kritiek van hem een beetje geld en tijd gerelateerd. Te duur, schiet eens op, niet daar, niet nodig, te veel, lmoehim, voor zover de man. Oh ja, nog 2 vaak voorkomende uitlatingen van de man op zijn vrouw:
Zucht en oefff… de uitlating is geen kritiek maar bevat wel een lading aan onuitgesproken kritiek.

De vrouw
Moeten we hier nog over praten of zal ik mijn mond maar dichthouden? Oke, we praten daar even over. De kritieken van de vrouw op haar man op een rijtje:

Ruim je sokken op
Zet voor een keertje je vuile was in de wasmat
Je hebt niet gekocht wat ik heb gevraagd
De parabool is scheef, ga die nou eens een keer maken
Je bent nooit thuis
je hebt niet gezegd wat je van mijn nieuwe schoenen vindt (die de man ondertussen op Marktplaats heeft gezet)
Ruim toch eens je sokken op
je zit elke dag achter die computer
jij wilt nooit met mij shoppen en als je een keer mee gaat dan heb je ineens rugpijn
je bent alweer niet op tijd thuis, nu moet ik het eten opnieuw opwarmen
De rekening is altijd leeg, er staat nooit wat op
Je ruimt je sokken niet op
Je hebt mij nooit een compliment gegeven



Om eerlijk te zeggen, de enige vrouw die haar man geen kritiek kan geven is de vrouw die angst heeft voor haar man. Maar de rest van alle vrouwen wanen zich veilig als ze kritiek geven, met dank aan de lieve man die niets meer zegt dan: NAUW! terwijl hij met zijn voeten op de grond stampt (Najib amhali).

Maar eigenlijk vind de man het ook niet erg om bekritiseerd te worden door zijn vrouw, zolang het maar geen zaagcultuur gaat worden. De man moet immers het gevoel hebben dat hij in huis nodig is. AHA! DAT IS HET! Hij doet dat bewust HAHAHAHAHA... daar ben ik pas net achter gekomen, echt waar. Het zou toch maar erg zijn als je een vrouw hebt die niet toont dat jouw hulp nodig is. Nou, dat is geweldig.

Safi, weet je wat, vanaf nu zal ik het niet meer erg vinden als de vrouw haar man bekritiseerd. Het is aanvaardbaar en stiekem gewenst.

Ik kan net zo goed de topic verwijderen omdat ik deze had geopend met de vraag op de achtergrond "waarom vrouwen zoveel meer kritiek hebben op hun man dan andersom". Maar het antwoord is gegeven. Nee maar nu ik daarbij stil sta, nu pas begrijp ik waarom mijn vader soms moest glimlachen om de kritiek van mijn moeder op hem waarna hij gelijk opstond om dat te regelen. hmmm... mijn theorie over wat de man aan een vrouw heeft klopt dus: De man verlangt er naar dat de vrouw behoefte aan zijn hulp.

28-05-2010, 11:28


Een vrouw moet haar man gewoon gehoorzamen en niet heel de dag gaan lopen koeken.Zij hoeft niet tegen hem te zeggen ruim je kleren op bla bla bla al dat getetter altijd.dat kan zij toch ook uit liefde doen

En vrouwen die geen kritiek geven uit angst zijn gewoon maffe vrouwen..Die zich zelf als hondjes zien.

28-05-2010, 11:39

Citaat door BeautyLaila:
Een vrouw moet haar man gewoon gehoorzamen en niet heel de dag gaan lopen koeken.Zij hoeft niet tegen hem te zeggen ruim je kleren op bla bla bla al dat getetter altijd.dat kan zij toch ook uit liefde doen

En vrouwen die geen kritiek geven uit angst zijn gewoon maffe vrouwen..Die zich zelf als hondjes zien.


daar zit wat in. Het is maar ook de vraag of je het huishouden van een vrouw gelijk kunt stellen met het werk van de man. Natuurlijk moet een man het netjes houden in huis, het is met veel moeite in orde gebracht.

Die vrouw die uit angs geen kritiek kunnen geven begrijp ik wel. als ik een vrouw was dan had ik er ook geen zin in om mijn man de poot van een tafel te zien losdraaien nadat ik hem kritiek heb gegeven.

28-05-2010, 13:07
Sorry hoor boezied ma ik vind dat je een beetje overdrijft..niet alle vrouwen zijn zo.

28-05-2010, 13:16



Citaat door Bogossa20:
Sorry hoor boezied ma ik vind dat je een beetje overdrijft..niet alle vrouwen zijn zo.


nee maar je hebt niet gelezen wat ik heb ontdekt. Het schijnt dat het toch aan de man ligt dat een vrouw veel kritiek geeft. Een man die nood heeft aan bevestiging in dat geval.

Maar ik zei ook "illa man ra7imaLlaah" me3na behalve de vrouwen die Allah heeft ge-r7amd.

28-05-2010, 13:21

Citaat door Boezied:
nee maar je hebt niet gelezen wat ik heb ontdekt. Het schijnt dat het toch aan de man ligt dat een vrouw veel kritiek geeft. Een man die nood heeft aan bevestiging in dat geval.

Maar ik zei ook "illa man ra7imaLlaah" me3na behalve de vrouwen die Allah heeft ge-r7amd.


Ow srry dan heb ik het verkeerd begrepen.

28-05-2010, 19:09
ghehe. Heb je trauma aan sokken over gehouden ofso? Staat 3x in je lijst : P

30-05-2010, 01:01
Jij bent me toch wel een nummer, TS.

30-05-2010, 02:05
Met andere woorden; Mannen zijn slordig.

En dit is verre van kritisch zijn. Het is eerder commanderen en zeiken en waar het (bij sommige) terecht hoort te zijn. Binnenshuis is voor de vrouw haar territorium ja, haar goed recht om tegen de man te zeggen dat hij gewoon zijn sokken moet oprapen. En een man moet je meteen zien aanspreken, lief vragen is gewoon niet voor ze weggelegd.

Dit is niet kritiek. Kritiek heeft 'n ander betekenis. Dit is zoals ik voorheen heb gezegd; Commanderen en zeiken.


En wat betreft het laatst. LOL. Er zijn tig die gewoon willen hebben dat vrouwen niet moeten zeiken en als zij zeggen dat hij dit en dat niet kan doen, dan krenkt zij daarmee zijn mannelijke ego. En heel blablablabla

30-05-2010, 11:35
dus eigenlijk smachten die mannetjes naar de aandacht van hun vrouwtjes, dat ze ten einde raad maar negatieve aandacht opeisen.

in dat geval zouden wij (vrouwen) de psychologische aanpak moeten hanteren: negatief gedrag afstraffen door te negeren, positief gedrag belonen door positieve aandacht.

30-05-2010, 11:37
nu ik er serieus over nadenk zit daar serieus waar een kern van waarheid in: het negeren van je man, is de grootste straf die je hem toe kan dienen.

deze onthoud ik, handig voor later. is je man irritant? gewoon doodzwijgen die handel.

30-05-2010, 12:45

Citaat door Krentenbolletje:
nu ik er serieus over nadenk zit daar serieus waar een kern van waarheid in: het negeren van je man, is de grootste straf die je hem toe kan dienen.

deze onthoud ik, handig voor later. is je man irritant? gewoon doodzwijgen die handel.


Vrouwen en iets negeren? HA! Dat is onmogelijk en jij weet dat. De drang om ergens iets op te zeggen kruipt voortdurend onder haar huid, dat kan zij echt niet negeren.

30-05-2010, 12:58



Citaat door Boezied:
Vrouwen en iets negeren? HA! Dat is onmogelijk en jij weet dat. De drang om ergens iets op te zeggen kruipt voortdurend onder haar huid, dat kan zij echt niet negeren.


nee wallah ik kan heel lang negeren. ik praat dan vaker tegen mezelf.

30-05-2010, 13:30

Citaat door Krentenbolletje:
nee wallah ik kan heel lang negeren. ik praat dan vaker tegen mezelf.


Dat zou echt dodelijk zijn dan, en allahoa3lem misschien zelfs ook voor jou, want wat probeer jezelf wijs te maken als je dan tegen jezelf praat? Dat je moet volhouden? Hahaha

30-05-2010, 13:33

Citaat door Boezied:
Dat zou echt dodelijk zijn dan, en allahoa3lem misschien zelfs ook voor jou, want wat probeer jezelf wijs te maken als je dan tegen jezelf praat? Dat je moet volhouden? Hahaha


nee hoor, ik ben erin getraind. ik klaag dan in mn eentje, ipv in zijn bijzijn. dus bijv in de keuken tijdens het koken laat ik mn frustraties de vrije loop gaan. niemand die me hoort, dus alles mag eruit. ideaal.

als hij thuis komt ben ik rustig en ontladen, en continueer ik de negeermodus. dodelijk voor hem dus. hij ziet een kalme vrouw die niet naar hem omkijkt. hoe onnodig, overbodig, onzichtbaar en nietig zal hij zich voelen denk je?

sje, je brengt me echt op ideeen.

Pagina's : [1] 2