Bekijk volle/desktop versie : maar heel kort getrouwd geweest?



Pagina's : [1] 2

27-05-2010, 14:44
Tegenwoordig hoor je steeds vaker verhalen van mensen die na een huwelijk van hele korte duur, uit elkaar gaan. Wie heeft helaas dit moeten meemaken?

27-05-2010, 14:48


Hoor hetook vaak.

27-05-2010, 14:56
Soms lopen die anders dan je verwacht, soms worden huwelijke te overhaast en ga zo maar door... tegenwoordig hoor je het zooo vaak...

27-05-2010, 21:05
Heeft niks te maken met overhaaste beslissingen. Je probeert altijd de beste keuzes te maken, ook op het gebied van trouwen. Soms pakt het helaas anders uit dan je hebt afgesproken, verwacht of ingeschat. Helaas kan het zo lopen

de reden dat we t nu vaker horen is t verschil van mentaliteit vergeleken met onze ouders en generaties daarvoor. Wij van nu zijn onafhankelijker, durven eisen te stellen en willen niet langer met iets door gaan als dat ellendig voelt, ook kennen we rechten beter. We denken ook niet snel meer dat scheiden schande is.

De enige oplossing is eerst voor jezelf alles regelen, dan boos en verdrietig zijn en dan weer keihard knokken voor je leven en leren van de gemaakte fouten!

27-05-2010, 21:06


Heeft niks te maken met overhaaste beslissingen. Je probeert altijd de beste keuzes te maken, ook op het gebied van trouwen. Soms pakt het helaas anders uit dan je hebt afgesproken, verwacht of ingeschat. Helaas kan het zo lopen

de reden dat we t nu vaker horen is t verschil van mentaliteit vergeleken met onze ouders en generaties daarvoor. Wij van nu zijn onafhankelijker, durven eisen te stellen en willen niet langer met iets door gaan als dat ellendig voelt, ook kennen we rechten beter. We denken ook niet snel meer dat scheiden schande is.

De enige oplossing is eerst voor jezelf alles regelen, dan boos en verdrietig zijn en dan weer keihard knokken voor je leven en leren van de gemaakte fouten!

27-05-2010, 21:11

Citaat door RedCarpetLook:
Heeft niks te maken met overhaaste beslissingen. Je probeert altijd de beste keuzes te maken, ook op het gebied van trouwen. Soms pakt het helaas anders uit dan je hebt afgesproken, verwacht of ingeschat. Helaas kan het zo lopen

de reden dat we t nu vaker horen is t verschil van mentaliteit vergeleken met onze ouders en generaties daarvoor. Wij van nu zijn onafhankelijker, durven eisen te stellen en willen niet langer met iets door gaan als dat ellendig voelt, ook kennen we rechten beter. We denken ook niet snel meer dat scheiden schande is.

De enige oplossing is eerst voor jezelf alles regelen, dan boos en verdrietig zijn en dan weer keihard knokken voor je leven en leren van de gemaakte fouten!



27-05-2010, 21:13
Helemaal met Redcarpetlook eens.
Trouwen is een gok.

27-05-2010, 21:14
Koppels zijn nu ook minder geduldiger. In een huwelijk is het geven en nemen ge moet elkaar ook resultaat.

27-05-2010, 21:17
De meeste komen van een koud kermis thuis omdat ze verwachten dat vriendlief en manlief hetzelfde is.

Als je getrouwd bent houd het op met: mekaars handje vasthouden, lieve smsjes versturen, bloemen krijgen, Meneer is dan bezig jou voor zich te winnen....

Als je getrouwd bent heeft ie je al binnen.

27-05-2010, 21:28
Ik denk dat de meeste stellen niet weten dat het eerste jaar meestal het moeilijkst is. Je woont voor het eerst samen, je moet wennen aan elkaar, je komt erachter wat zn min puntjes zijn enz enz. Dus je moet dan vooral aan elkaar wennen met elkaars minpuntjes en soms valt dat aardig tegen helaas. Als je elkaar langer kent ga je veel dingen van elkaar accepteren en respecteren dan wordt alles weer wat makkelijker. Dus gebrek aan geduld is volgens mij de reden dat veel mensen in korte termijn scheiden.

27-05-2010, 21:29

Citaat door peaceforall:
Ik denk dat de meeste stellen niet weten dat het eerste jaar meestal het moeilijkst is. Je woont voor het eerst samen, je moet wennen aan elkaar, je komt erachter wat zn min puntjes zijn enz enz. Dus je moet dan vooral aan elkaar wennen met elkaars minpuntjes en soms valt dat aardig tegen helaas. Als je elkaar langer kent ga je veel dingen van elkaar accepteren en respecteren dan wordt alles weer wat makkelijker. Dus gebrek aan geduld is volgens mij de reden dat veel mensen in korte termijn scheiden.



ne mens werkt 8 uur per dag veel tijd heb je eigenlijk niet om ruzie te maken .

27-05-2010, 21:34
ik niet maar ik ken wel iemand uit mijn vorige woonplaats die na 28 dagen gescheiden is. ( teminste bij haar man is weggeaan en weer terug naar dr ouders) volgens haar was die man niet goed voor haar, ze mocht geen dingen in huis veranderen zoals kaarsjes neerzetten of aan ze kelren zitten ofzo en volgens hem heeft ie gesprekken op msn gevonden dat ze met andere kerels zat te msnen

allah oua3lam maar je weet nooit hoe het gaat aflopen

27-05-2010, 21:35



Citaat door Huwaida:
De meeste komen van een koud kermis thuis omdat ze verwachten dat vriendlief en manlief hetzelfde is.

Als je getrouwd bent houd het op met: mekaars handje vasthouden, lieve smsjes versturen, bloemen krijgen, Meneer is dan bezig jou voor zich te winnen....

Als je getrouwd bent heeft ie je al binnen.




juistem

27-05-2010, 21:43
Ik ben het er wel mee eens dat het eerste jaar het moeilijkst. IK zeg altijd in het eerste jaar moet je gaaan zoeken naar een modus die voor jullie beiden werkt om het te laten werken. Trouwen is een lifetime investment en daar ben je dus echt mee bezig, je moet er wat voor doen. Ik vind ook dat je in het eerste jaar beter kunt praten over wat er mis gaat dan gaan scheiden (uitgezonderd mishandeling, verwaarlozing etc).

27-05-2010, 21:47
Hier ben ik een voorbeeld.

Mijn eerste huwelijk heeft 3 maandjes geduurt. Het ging niet om met elkaar geduld te hebben. Mijn ex bleek een drugsverslaafde te zijn die niet alleen jointjes rookte maar ook cocaine gebruikte. Alchol. Zijn ouders en hij hebben het zooooooo goed gespeeld tot een week na de bruidloft toen brak de bom los..

Maar alhamdoelliah die tijd is voor mij nu voorbij.. Er zijn betere mannen aanwezig en het bewijs heb ik gevonden Alhamdoelliah....

Pagina's : [1] 2