Bekijk volle/desktop versie : Vraagje..particulier 1 woning huren ???



25-05-2010, 12:57
Dag dames,

Huurt er iemand via jullie 1 woning particulier...ik wil graag 1 woning in Gelderland maar het schiet totaal niet op via de woningstichting sta al 3 jaar ingeschreven...ik neem al genoegen met 1 of 2 slaapkamers 1 flatje..ofzo maar het duurt zo ontzettend lang,
Maar zo een makelaar of wat dan ook dat is wel 1 stuk duurder, maar wat komt er allemaal nog meer bij kijken? wat voor papieren willen ze zien.. en vragen ze borg wat checken ze na? weet iemand dat hier? en kom je in aanmerking voor huurtoeslag? mochtten iemand hier 1 goede goedkope particuliere verhuurder weten laat je horen...
alvast bedankt

25-05-2010, 18:04


Ik wil ook particulier een woning huren in Nederland, maar dan in Rotterdam/omgeving.

Dus wie heeft meer informatie hierover?

25-05-2010, 18:47
wij huren een particuliere woning via een makelaar maar ik wil nu wel terug naar sociale huurwoning, we begonnen met een huurbedrag van 650 euro en nu zeven jaar later betalen we 900 euro per maand dat vind ik eigenlijk teveel, zonde van dat geld. de huurprijzen gaan in de vrije sector per jaar flink omhogen vergeleken met de sociale sector. over twee jaar zitten we op een huurbedrag van over de 1000euro!!!! nou daar kan een gezin van leven.

we zijn nu dan ook op zoek naar een sociale huurwoning alleen heb je daar heel veel geduld voor nodig maar we hebben een dak boven ons hoofd en kunnen het ons permiterren dus we wachten geduldig op ons beurt.

vrije sector zou ik aanraden als je een starter bent, nog geen kids en om mee te beginnen dan kun je over een aantal jaar de sociale huur weer in

succes