Bekijk volle/desktop versie : vraag aan klusvrouwen onder ons



24-05-2010, 13:39
Hoe verwijder ik oude verflagen weg die in glas zitten? Ik heb pasgeleden mijn kamer geverfd en was te lui om de ramen af te tapen, nu moet ik het ontgelden

Met terpentine en doekje duurt gewoon een decennia om het af te krijgn, wie weet er een goede tip voor mij

24-05-2010, 13:47


Thinner, zou het moeten lukken.

En eraf krabben met zo een plamuurmes. Het is een rotwerk vandaar is van te voren goed afplakken het beste

24-05-2010, 13:50
plamuurmes of stanleymes of (verf)krabber

(kan in combi met terpentine oid)

24-05-2010, 13:50

Citaat door noona:
Thinner, zou het moeten lukken.

En eraf krabben met zo een plamuurmes. Het is een rotwerk vandaar is van te voren goed afplakken het beste


Dank schat, alleen thinner is dit ook een soort van terpentine, het zit op glas en met een plamuurmesje ben ik bang dat ik krassen op het raam ga krijgen

24-05-2010, 13:56


het is een soort terpentine inderdaad

nee, valt mee hoor met die krabber. gewoon vorozichtig te werk gaan

24-05-2010, 14:05

Citaat door eerbiedigmens:
Hoe verwijder ik oude verflagen weg die in glas zitten? Ik heb pasgeleden mijn kamer geverfd en was te lui om de ramen af te tapen, nu moet ik het ontgelden

Met terpentine en doekje duurt gewoon een decennia om het af te krijgn, wie weet er een goede tip voor mij



Met een 3 hoekige verfkrabber zorg er voor dat ie scherp is dus geen oude botte gebruiken want dan ben je eeuwen bezig!
Je moet onderaan beginnen en naar boven krabben, houd de krabber recht en zet goed kracht zodat je ramen niet beschadigen.
Als je eenmaal begint voel je het wel goed aan hoor, het is heel erg simpel!
Daarna even beetje schoonmaken met terpentine afnemen en je ramen lappen en klaar!


24-05-2010, 14:06

Citaat door noona:
het is een soort terpentine inderdaad

nee, valt mee hoor met die krabber. gewoon vorozichtig te werk gaan



aw ik zie nu pas je reactie

24-05-2010, 18:32
thank joe meiden, nou ik ga het proberen

24-05-2010, 18:59

Citaat door eerbiedigmens:
thank joe meiden, nou ik ga het proberen


laat even weten of het is gelukt

24-05-2010, 19:10

Citaat door Boot-je:
Met een 3 hoekige verfkrabber zorg er voor dat ie scherp is dus geen oude botte gebruiken want dan ben je eeuwen bezig!
Je moet onderaan beginnen en naar boven krabben, houd de krabber recht en zet goed kracht zodat je ramen niet beschadigen.
Als je eenmaal begint voel je het wel goed aan hoor, het is heel erg simpel!
Daarna even beetje schoonmaken met terpentine afnemen en je ramen lappen en klaar!




niet deze doen maar een speciale voor verf op ramen gaat heel erg makkelijk zelfs oude verf verwijdert het in een handomdraai!



24-05-2010, 19:18

Citaat door xXxwolkjexXx:
niet deze doen maar een speciale voor verf op ramen gaat heel erg makkelijk zelfs oude verf verwijdert het in een handomdraai!




Die is ook goed idd

24-05-2010, 20:23
dank jullie wel lieve meiden, als het gelukt is zal ik het zeker laten weten. DUs leer van mijn stomme fout, plak altijd af!!!!!!

16-06-2010, 22:05



Citaat door Boot-je:
laat even weten of het is gelukt

Het is gelukt lieve dames, wow wat is dat spul (thinner) sterk zeg, met een schuursponsje en resultaat was gelijk zichtbaar.

Thank joe lieverdjes