Bekijk volle/desktop versie : Droge Lucht?



24-05-2010, 09:46
Dag dames,

Ik woon 3 hoog in 1 flat en nu valt het me op dat ik geen last heb van insecten, o.k normaal voor 1 flatwoning heeft zo zijn voordelen...maar het valt me op als er dan 1 vlieg naar binnen vliegt of wat dan ook..dan zijn ze binnen 15 min dood ze overleven het niet bij mij....dus is dat wel gezond zo..er staat altijd wel 1 raam open bij mij voor de ventilatie en frisheid..dus daar zal het niet aan liggen...maar het valt me wel op dat ik wat vaker vermoeid ben sinds dat ik hier woon...wie heeft dit ook..

24-05-2010, 10:39


Dat kan heel goed, vaak is dat in de winter. Het is ook erg ongezond voor je en je merkt het vaak op wanneer je steeds een verstopte neus hebt. Vaak wordt het veroorzaakt door gaskachels.

Het beste wat je kan doen is een temperatuurmeter kopen met een hygrometer en dan de luchtvochtigheid meten. Deze zou altijd boven de 40% moeten liggen.

24-05-2010, 15:21

Citaat door RENTMEESTER:
Dat kan heel goed, vaak is dat in de winter. Het is ook erg ongezond voor je en je merkt het vaak op wanneer je steeds een verstopte neus hebt. Vaak wordt het veroorzaakt door gaskachels.

Het beste wat je kan doen is een temperatuurmeter kopen met een hygrometer en dan de luchtvochtigheid meten. Deze zou altijd boven de 40% moeten liggen.


Dankjewel, daar ga ik dan zeker achteraan....

24-05-2010, 15:42
Ik merk dat ook , ik zit op 9 hoog en er vliegen veel van die beestjes naar binnen maar ze liggen vervolgens allemaal dood op de vensterbank..

Ik word er wel gek van.. elke dag liggen er wel een stuk of 10 van die beestjes..

24-05-2010, 18:31


Heb je een Gijzer voor je warm water?

Zoja laat dan iemand langs komen en laten kijken of je geen koolmonoxide in huis hebt dat is namelijk wel gevaarlijk en dodend.