Bekijk volle/desktop versie : Actimel meest misleidend.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-05-2010, 14:35
Actimel meest misleidend

Actimel van zuivelfabrikant Danone verdient volgens Nederlandse consumenten het Gouden Windei. Dat is de prijs die foodwatch in consumentenprogramma Kassa uitreikt aan de grootste misleider onder fabrikanten van levensmiddelen.
Met uitgekookte marketing en wetenschappelijk vertoon probeert Danone consumenten wijs te maken dat Actimel je weerstand verhoogt. Er wordt zelfs de indruk gewekt dat de kans op verkoudheid door het drinken van Actimel afneemt. Het wetenschappelijke bewijs van Danone is echter flinterdun en bijna niet te controleren door de gewone consument.

Foodwatch stelt vast: Actimel is peperduur, bevat veel suiker in vergelijking met een gewone yogurt en zijn zogenaamd bijzondere bacteriesoort doet niets significants meer dan gewone yoghurtbacteriën. Danone heeft in meer landen consumenten misleid over de 'weerstandsverhogende' effecten van Actimel. In de VS hebben consumenten een rechtszaak aangespannen die door Danone werd afgekocht voor 35 miljoen dollar. In Groot-Brittannië moesten gezondheidsclaims op Actimel worden aangepast.

De Nederlandse directeur van Danone weigerde het Gouden Windei. Hij verdedigde het officiële standpunt dat de weerstandsverbetering van Actimel wetenschappelijk is bewezen.

Andere genomineerden waren Knorr Vie, Vitamin Water, Mona Yoki Drink Aardbei en Active O2.

http://www.depers.nl/binnenland/481068/Actimel-meest-misleidend.html

23-05-2010, 14:36


Ik koop het voor me dochter om dat ze die verpakkingen handig vindt en het smaakt lekker

23-05-2010, 14:39
de werking van probiotica is evenzeer bejubeld als nimmer bewezen. het tegndeel is wél aangetoond: dat het helemaal niets doet. hooguit helpt het na een penicilline-kuur de darmflora iets sneller weer op te bouwen, maar alle mythes over 120-jarigen in afgelegen bergstreken wier dieet bestaat uit probioticarijk voedsel, is precies dát - een mythe.

gewoon gezond eten.

23-05-2010, 14:41
bulsshit, ik drink gewoon heerlijk actimel .

23-05-2010, 14:42


altijd leuk mensen die geloven dat dit soort dingen kloppen

23-05-2010, 14:42
Yakult is lekkerder.

23-05-2010, 14:44

Citaat door atropos:
de werking van probiotica is evenzeer bejubeld als nimmer bewezen. het tegndeel is wél aangetoond: dat het helemaal niets doet. hooguit helpt het na een penicilline-kuur de darmflora iets sneller weer op te bouwen, maar alle mythes over 120-jarigen in afgelegen bergstreken wier dieet bestaat uit probioticarijk voedsel, is precies dát - een mythe.

gewoon gezond eten.


Gewoon gezond eten is tegenwoordig iets moeilijker lijkt het. Je moet wel overal op letten, zeker als je kinderen met een allergie hebt.

Mijn zus heeft een darmprobleem, ze neemt nu elke dag 3 theelepels honing met kaneelpoeder, niet te vreten natuurlijk maar het geeft verlichting. Moet je wel de echte honing nemen, van de biologische winkel.

23-05-2010, 14:45

Citaat door Hanane_B:
Yakult is lekkerder.


klopt of goedemorgen zo yamieee lekker

23-05-2010, 14:46
al de producten van tegenwoordig zijn onzin en hebben totaal geen werking op wat er wordt beweerd !

23-05-2010, 14:46
Ik wil trouwens best geloven dat dit werkt als mensen geloven dat het werkt ... het psychologisch effect van geloven dat je ergens gezond van wordt is al in meerdere onderzoeken bewezen

23-05-2010, 14:46

Citaat door Anne33:
altijd leuk mensen die geloven dat dit soort dingen kloppen


We willen gewoon voor de gek gehouden worden, dat heet reclame.


23-05-2010, 14:47
Melk en Yoghurt zijn helemaal niet zo gezond. In andere delen van de wereld worden mensen ziek ervan als ze dat drinken. Chinezen bijv kunnen niet tegen melk en yoghurt.

Alleen mensen in West-Europa hebben bepaalde bacterieen in hun maag die daarom tegen melk kunnen.

23-05-2010, 14:48


Gewoon bier drinken.

Lekker en gezond.

23-05-2010, 14:48
Vitaminepillen waren zogenaamd ook heel gezond, maar blijken nu maagkanker te veroorzaken en tumoren.


Het beste is gewoon gezond eten. Veel olijfolie, vis, fruit en groentes en geen varkensvlees eten etc.
Al die vitaminepillen of zogenaamd gezonde drankjes maken mensen alleen maar zieker.

23-05-2010, 14:50

Citaat door Anne33:
Ik wil trouwens best geloven dat dit werkt als mensen geloven dat het werkt ... het psychologisch effect van geloven dat je ergens gezond van wordt is al in meerdere onderzoeken bewezen



een mooi woord daarvoor is ''placebo effect''

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6