Bekijk volle/desktop versie : wie zou er..



Pagina's : [1] 2

23-05-2010, 12:50
trouwen met zijn neefje

dus de zoon van de broer van je vader.(weld 3emek)

leg ook uit waarom wel of niet.

zelf zou ik het niet hebben gedaan omdat al mijn neefjes net
broers voor me waren.

23-05-2010, 12:56


Waar ik een goeie band mee heb kan niet dan lijkt t net of ik met me broer trouw.

En jah sommige die ik 2x per jaar zie zou ik best kunnne


Alleen heb ik toch liever geen familie omdat een huwlijk geen zekerheid in het leven is ook al ga je met nia het huwelijk in! Stel je gaat uitelkaar met je man dan gaat er een breuk bij de familie band ontstaan!

23-05-2010, 12:57
Ik zelf niet omdat ik met die neven ben opgegroeid van kleins af aan. We gingen bij elkaar logeren en later gewoon samen naar de stad. Ik heb 1 neef die zelfs op ons paste als mijn ouders snel ergens naartoe moesten. Samen op vakantie, samen naar feesten. We hebben gewoon een broer/zus band. Een neef die ik 1 keer per jaar zie is toch anders

23-05-2010, 12:57

Citaat door Niss:
Waar ik een goeie band mee heb kan niet dan lijkt t net of ik met me broer trouw.

En jah sommige die ik 2x per jaar zie zou ik best kunnne


Alleen heb ik toch liever geen familie omdat een huwlijk geen zekerheid in het leven is ook al ga je met nia het huwelijk in! Stel je gaat uitelkaar met je man dan gaat er een breuk in de familie band ontstaan!



dat is een hele goeie
heb ik niet eens aan gedacht
als er idd wat mis gaat tussen de 2 zou dat de familie band idd kunnen breken

23-05-2010, 12:59



Citaat door ouasimagirl:
Ik zelf niet omdat ik met die neven ben opgegroeid van kleins af aan. We gingen bij elkaar logeren en later gewoon samen naar de stad. Ik heb 1 neef die zelfs op ons paste als mijn ouders snel ergens naartoe moesten. Samen op vakantie, samen naar feesten. We hebben gewoon een broer/zus band. Een neef die ik 1 keer per jaar zie is toch anders



leuk he als je goed conctact met je neefjes hebt.
ik heb ook veel leuke herinneringen


pfff gouw ouwe tijden

23-05-2010, 13:00

Citaat door _berkania_:
leuk he als je goed conctact met je neefjes hebt.
ik heb ook veel leuke herinneringen


pfff gouw ouwe tijden

Ja tijden veranderen zeker en ieder gaat zijn eigen weg

23-05-2010, 13:01
Mijn neven zijn niet echt als broers voor mij, maar ik moet er echt niet aan denken om met een van hun getrouwd te zijn

23-05-2010, 13:14

Citaat door La_Tahzan:
Je neven als broers zien is een van de grootste fitna. Pas daar mee op. Want het zijn niet jou broers. Met je broers mag je alleen zijn en is jou mahram. Een neef niet. Misschien overbodig om te zeggen maar heb het toch bij deze gedaan.



Het is wel zo!

Jammer dat de meeste ouders er vroeger niks van gezegt hebben!
Moge allah swt ons vergeven voor ons ontwetendheid

23-05-2010, 13:19
Zijn mijn broers..en wat dacht je van verhoogde kans op Down Syndrome bij kindjes?

Moet er niet aan denken...

23-05-2010, 16:34

Citaat door La_Tahzan:
Je neven als broers zien is een van de grootste fitna. Pas daar mee op. Want het zijn niet jou broers. Met je broers mag je alleen zijn en is jou mahram. Een neef niet. Misschien overbodig om te zeggen maar heb het toch bij deze gedaan.

Ja dat is zeker zo! Maar als je met elkaar bent opgegroeid kan je niet met elkaar trouwen. En ja een neef is geen mahram
Maar nu is het ook anders ik ga niet bij mijn neef zitten in een jurkje zonder hoofddoek zoals ik wel bij mijn broertjes zit

23-05-2010, 16:36
Nee, waarom niet? Gewoon omdat het familie is..

23-05-2010, 16:46
Haha, 1 voordeel..je achternaam blijft hetzelfde .
Maar ik zou het ook niet kunnen . Familiebanden kunnen slecht worden als er eventuele problemen ontstaan. Maar ieder voor zich ..

23-05-2010, 16:55



Citaat door Amal_fessia:
Haha, 1 voordeel..je achternaam blijft hetzelfde . Maar ik zou het ook niet kunnen . Familiebanden kunnen slecht worden als er eventuele problemen ontstaan. Maar ieder voor zich ..


23-05-2010, 17:36

Citaat door Lebsasultana:
Zijn mijn broers..en wat dacht je van verhoogde kans op Down Syndrome bij kindjes?

Moet er niet aan denken...

Dit is echt onzin, down syndroom is niet erfelijk bepaald. Men krijgt het als er iets mis is gegaan bij de celdeling en dit kan bij iedereen gebeuren.


En TS: nee, ik wil niet met een neef trouwen.

23-05-2010, 17:52

Citaat door Amal_fessia:
Haha, 1 voordeel..je achternaam blijft hetzelfde .
Maar ik zou het ook niet kunnen . Familiebanden kunnen slecht worden als er eventuele problemen ontstaan. Maar ieder voor zich ..


is geen voordeel aangezien je als in vrouw in de islam ALTIJD je eigen achternaam blijft hebben

Citaat door fleurette123:
Dit is echt onzin, down syndroom is niet erfelijk bepaald. Men krijgt het als er iets mis is gegaan bij de celdeling en dit kan bij iedereen gebeuren.


En TS: nee, ik wil niet met een neef trouwen.


de kan is groter door gedeelde dna.



ts. Nee.

a) al me neven aan me vaders kant zijn ook me neven aan me moeders kant. We delen teveel bloed om halal voor elkaar te zijn. Daarnaast zijn bijna allemaal door melk verwant aan elkaar.
b) heb praktisch geen neven aan me moeders kant Maar deze zijn of een stuk ouder, of getrouwd of een stuk jonger


c) Ik zie geen probleem met achterneven enz. Dat je grootouders dus broer en zus zijn.

Pagina's : [1] 2