Bekijk volle/desktop versie : Wat zou JIJ doen!? Orienteren op wonen in Amsterdam==>



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-05-2010, 21:06
Ik zit echt in een dilemma. Kies ik voor een dooie plek (bv Geuzenveld:moe met een mooi huis en ruimte voor de kinderen en kindvriendelijk of blijf ik in bruisende Osdorp die perfect gelegen is, veel te bieden heeft maar geen optimale omgeving is voor je kinderen (op dit moment)? Wel wil ik erbij vermelden dat ze sloopplannen hebben (over een jaar of 6?) en dat er dan prachtige woningen komen op de plek waar ik woon....

xPiekerdepiekerdepiekerx

Dus wat zou je doen:

NU weg omwille van opvoeding etc van je kinderen naar een minder leuke buurt of paar jaartjes wachten tot ze gaan slopen hier en gezinswoningen neerzetten met een kindvriendelijke buurt? Heb de plannen gezien, ideaal voor mij maar paar jaar lijkt nu echt een eeuwigheid....

Wel wil ik erbij vermelden dat als je eenmaal weg bent uit Osdorp je dan gewoon niet meer terug kan (geen woningen beschikbaar, Osdorp is extreem gewild)

Help me out

xExtra toevoeging: Als je NU zou verhuizen moet je particulier huren (bovende €1000 per maand) en als je wacht krijg je een sociale huurwoning (max€600 pm)

22-05-2010, 21:16


wat zijn de beide huurprijen? hoe oud zijn je kids?hoe zit het met de ruimte?

moeilijk

22-05-2010, 21:17
ik zou even wachten, in geuzenveld wil ik niet eens dood gevonden worden. Saaiheid heerst daar.

22-05-2010, 21:20
trouwens je krijgt als je in je wonen blijft een oprotpremie van EUR 5000 en als je zelf weg gaat nu niets.
Dus weer een voordeel om nog even te blijven, straks zie je over een paar jaar prachtige eengezinswoningen en ga je spijt krijgen.

22-05-2010, 21:20


in osdorp blijven !

22-05-2010, 21:23
Is het zo erg PrinsesJaaaaaaaaaaa je voelt me aan, liever even sabr he? Ooh moeilijk moeilijk want wil nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu omwille van mijn kinderen.


@SZ: Kinds tussen de 1 en 6 jaar.

En bij Particulier betaal je het dubbele aan huur dan sociaal huren.

Dus het is OF paar jaar wachten (en kinderen worden groter en groter) en blijven in een flatje op 3 hoog en alle kinderen gepropt in een kamertje of nu gaan voor ruimte, comford etc....

22-05-2010, 21:24
waar in osdorp woon je?? ik wacht ook op de sloop

22-05-2010, 21:27

Citaat door Maanvis:
Is het zo erg PrinsesJaaaaaaaaaaa je voelt me aan, liever even sabr he? Ooh moeilijk moeilijk want wil nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu omwille van mijn kinderen.


@SZ: Kinds tussen de 1 en 6 jaar.

En bij Particulier betaal je het dubbele aan huur dan sociaal huren.

Dus het is OF paar jaar wachten (en kinderen worden groter en groter) en blijven in een flatje op 3 hoog en alle kinderen gepropt in een kamertje of nu gaan voor ruimte, comford etc....




Mijn zus en een vriendin wonen in Geuzenveld, dood dood en dood. Ze wonen wel erg mooi, maar saaiheid heerst.
Liever wacht je tot je weg mag met EUR 5000 op zak en dat je terugkan naar je vertrouwde buurt in een prachtige woning

22-05-2010, 21:30
maar Prinses, het gaat even niet om haar hun maar om de kids. meerdere kids in een kamertje, lijkt me beetje zielig. kinds hebben ruimte nodig om zich te ontplooiien, een veilige buurt die mee help aal hun zelfontplooiing. saai is juist goed mbt kids

22-05-2010, 21:30
ik weet niet hoe osdorp precies is.
Maar ik zou wel voor een rustige omgeving kiezen als ik kinderen had.
Wat is er belangerijker dan een goeie opvoeding voor kinderen?
Osdorp kun dan altijd wel gauw heen met de auto .

22-05-2010, 21:30

Citaat door faiza24:
waar in osdorp woon je?? ik wacht ook op de sloop

Dijkgraafplein.

De bouwval hier om de flatjes heen is al begonnen Elke ochtend om 07.00 hoor je keihard gebonk van het slopen.

Onze blokken zijn pas ergens in 2015 aan de beurt (maar ze hebben een zeker een uitloop hadden ze gezegd)

Jij?

22-05-2010, 21:32

Citaat door SimpelZieltje:
maar Prinses, het gaat even niet om haar hun maar om de kids. meerdere kids in een kamertje, lijkt me beetje zielig. kinds hebben ruimte nodig om zich te ontplooiien, een veilige buurt die mee help aal hun zelfontplooiing. saai is juist goed mbt kids

Kijk dit is waar ik dus ook aan denk

Snappen jullie mijn dilemma nu?


Maar wat zou jij doen dan, sabr voor paar jaartjes en insha Allah met een mooie beloning (groot huis etc en binnen huurbudget) of nu al weg met alle gevolgen van dien (duur huren, geen kans op terugkeer etc)

22-05-2010, 21:33



Citaat door SimpelZieltje:
maar Prinses, het gaat even niet om haar hun maar om de kids. meerdere kids in een kamertje, lijkt me beetje zielig. kinds hebben ruimte nodig om zich te ontplooiien, een veilige buurt die mee help aal hun zelfontplooiing. saai is juist goed mbt kids




de kids wonen hun hele leven in dat huis, een paar jaar erbij kan geen kwaad.
Sommige kinderen zijn tussen de koeien/schapen opgegroeid in het dorp in Marokko en zijn er goed vanaf gekomen laat staan hier in Nederland.

22-05-2010, 21:33
Hmmmzzz.... uiteraard mocht het zover komen doen we salaat istighara want zo een stap is niet niks.

22-05-2010, 21:35

Citaat door _Prinses_:
de kids wonen hun hele leven in dat huis, een paar jaar erbij kan geen kwaad.
Sommige kinderen zijn tussen de koeien/schapen opgegroeid in het dorp in Marokko en zijn er goed vanaf gekomen laat staan hier in Nederland.

Dede lache Maar juist die kinderen hebben alle ruimte van de wereld gehad msaken

Ik mag jouw instelling wel, paar jaar is zo voorbij yek?

Pagina's : [1] 2 3 4 5