Bekijk volle/desktop versie : HOGE hakken Haram...?? Ook binnenshuis??



Pagina's : [1] 2

21-05-2010, 20:10
[ Salaam oe aleikoum,
Ik zou graag willen weten of het ook Haraam is om thuis voor je man hakken te dragen als je daar eens zin in hebt. zoals we allen weten maken hakken de outfit compleet.
Ik kwam dit tegen op het net en kan er nergens uithalen dat het thuis ook verboden is...

Is it permissible for women to wear high-heeled shoes?



[A.2] This is not permissible. It involves resembling the disbelieving women, or the wicked women. It has its origins amongst the Jewish women before Islaam. When one of them wanted to attend a gathering where her lover was present, she would wear a pair of high shoes for him to see her, being taller. Then after a time, those became high-heeled shoes. Further, that type of shoe changes a woman’s way of walking, causing her to tilt from left to right, and therefore, the wicked and unbelievers choose this type of shoe. Therefore, a Muslim woman following the Sharee’ah (Islaamic Law) should not wear high-heeled shoes; especially since many times it causes her to fall! ]

[ Footnotes:



[1] Saheeh: Related by al-Waahidee in al-Asbaabun-Nuzool (p. 195), and by al-Baghawee in his Tafseer (5/188). It was authenticated by al-Albaanee in al-Mishkaatul-Masaabeeh (no. 3696).

[2] There are four conditions for repentance, 1) To immediately refrain from the sin, 2) Remorse, 3) To make a firm resolve not to return to the sin, and 4) To seek forgiveness. Refer to al-Istighfaar by Shaykhul-Islaam Ibn Taymiyyah, with the checking of Fawwaaz Ahmad Zumarlee.


[3] Extracted from a tape by Shaykh al-Albaanee. ]

21-05-2010, 20:19


ik draag Al Hamdoelillah sinds kort ook geen hakken meer maar bijv. mijn ballerina's hebben wel een "hakje" van twee of drie cm

Mag dit ook niet?

21-05-2010, 20:21

Citaat door zahwa:
ik draag Al Hamdoelillah sinds kort ook geen hakken meer maar bijv. mijn ballerina's hebben wel een "hakje" van twee of drie cm

Mag dit ook niet?


Ik had het er met me vriendin over en haar man had het na gevraagd ( gebeld naar saudi )waarop hij het antwoord kreeg:

kleine hakjes maken niks uit, zolang het maar niet een TE HOGE hak is ( denk aan langer dan 5 cm )

21-05-2010, 20:21
Islamiya lees de tekst goed die je zelf heb geplaatst daar vind je het antwoord

21-05-2010, 20:22



Citaat door Islamiya--:
Ik had het er met me vriendin over en haar man had het na gevraagd ( gebeld naar saudi )waarop hij het antwoord kreeg:

kleine hakjes maken niks uit, zolang het maar niet een TE HOGE hak is ( denk aan langer dan 5 cm )

echt?
heb je hier een bron van? want dat geeft wel meer opties


21-05-2010, 20:24

Citaat door zahwa:
echt?
heb je hier een bron van? want dat geeft wel meer opties



Zijn vriend studeerd daar en hij vroeg het aan hem.
Allahu Alem.

Moge Allah subhanahoe wa ta' ala mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

21-05-2010, 20:32
waarom zou je thuis met hakken moeten lopen, de meeste zijn blij als ze die krengen in de hal kunnen neergooien

22-05-2010, 13:43

Citaat door ikke-ikke:
waarom zou je thuis met hakken moeten lopen, de meeste zijn blij als ze die krengen in de hal kunnen neergooien


22-05-2010, 13:56

Citaat door zahwa:
ik draag Al Hamdoelillah sinds kort ook geen hakken meer maar bijv. mijn ballerina's hebben wel een "hakje" van twee of drie cm

Mag dit ook niet?

Het gaat er ook om dat je je zelf langer maakt terwijl je dat niet bent.. en dat hak geluidje..

Dus hak is hak neem ik aan.

Als je de adilla leest hebben ze het niet specifiek over lengte van de hak maar in het algemeen over de hak.


22-05-2010, 13:59

Citaat door OumJuwayria:
Het gaat er ook om dat je je zelf langer maakt terwijl je dat niet bent.. en dat hak geluidje..

Dus hak is hak neem ik aan.

Als je de adilla leest hebben ze het niet specifiek over lengte van de hak maar in het algemeen over de hak.



Vrijwel elke schoen, sportschoenen, ballerina's, laarzen, heeft een zool die je langer maakt.

En het geluid maakt niet iedere hak.

22-05-2010, 14:19
Wie gaat er nou hakken in huis dragen




Echt rare mensen op deze wereld.

22-05-2010, 14:21

Citaat door Shinny:
Wie gaat er nou hakken in huis dragen




Echt rare mensen op deze wereld.


Ik ken genoeg zusters die ze alleen PUUR voor thuis dragen.
Als je uns een avond er leuk willen uitzien voor hun man dan trekken ze ook hakken eronder.Niet dat die de hele avond aanblijven maarja

22-05-2010, 14:21


Ik zou niet weten waarom je dat zou willen maar als je vent je naakt ziet, wat maakt die ene hak dan uit.

22-05-2010, 14:22

Citaat door Sitara87:
Ik zou niet weten waarom je dat zou willen maar als je vent je naakt ziet, wat maakt die ene hak dan uit.


Ja hoor, alsof platte slippers / sloffen onder een leuke jurkje staan..

Hakken met de outfit compleet.

22-05-2010, 14:23

Citaat door Islamiya--:
Ja hoor, alsof platte slippers / sloffen onder een leuke jurkje staan..

Hakken met de outfit compleet.


Ik ben ook niet tegen hak.
Onder een tachita zijn ze gewoon een must.

Pagina's : [1] 2