Bekijk volle/desktop versie : Meer dan 1000 jaar cel voor ETA-terroristen



21-05-2010, 18:30
MADRID - Drie leden van de Baskische afscheidingsbeweging ETA zijn vrijdag veroordeeld tot 1040 jaar cel voor hun rol bij de aanslag op de luchthaven van Madrid in 2006.


Daarbij vielen twee doden en 48 gewonden. Door de enorme ontploffing, veroorzaakt door honderden kilo's explosieven die waren verborgen in een auto, ontstond voor 27 miljoen euro schade.

De verdachten Mattin Sarasola, Mikel San Sebastián en Igor Portu zeiden tijdens het proces dat zij door de politie zijn gemarteld en deden er verder het zwijgen toe.

Maximaal veertig jaar

Zij zullen maximaal veertig jaar van hun eeuwenlange celstraf moeten uitzitten. In Spanje hoeft niemand meer dan veertig jaar in de cel te zitten.

De ETA vecht sinds 1968 voor een onafhankelijk Baskenland


bron : http://www.nu.nl/buitenland/2252419/meer-dan-1000-jaar-cel-eta-terroristen.html

21-05-2010, 18:31


is er een aanslag gepleegd in 2006 door eta terroristen ???????

waarom kan ik dat me niet herinneren ?

21-05-2010, 18:40
Ik vind die 100 of duizend jarige straffen zo dom. Noem het gewoon levenslang for real ofzo.

21-05-2010, 18:50

Citaat door ToosTandloos:
Ik vind die 100 of duizend jarige straffen zo dom. Noem het gewoon levenslang for real ofzo.



dat vind deze nieuwslezeres ook

http://www.youtube.com/watch?v=IWtrMwkD9qY



21-05-2010, 19:23


De Basken hebben een eigen taal, die voor zover bekend niet verwant is aan enige andere taal. Voor buitenstaanders is het Baskisch (Euskara) dan ook niet te verstaan. Men vermoedt dat de Basken het langste van alle volkeren in Europa wonen.


De oorsprong van de Basken is in mysteries gehuld. Hun taal is dermate afwijkend en niet of nauwelijks verwant aan bestaande talen, dat de Basken niet gerekend worden tot de bekende Europese volkeren, zoals de Kelten of Germanen.



Basken doen me in veel opzichten denken aan de berbers.

21-05-2010, 19:32
ik kan het me ook niet herinneren. wat vreemd!

21-05-2010, 19:49

Citaat door haat_smurfje:
dat vind deze nieuwslezeres ook

http://www.youtube.com/watch?v=IWtrMwkD9qY



Zou wel tof zijn als iemand echt zo zou reageren op het nieuws, soms stellen ze echt domme vragen.

21-05-2010, 19:56

Citaat door Iznassenmaffia:
De Basken hebben een eigen taal, die voor zover bekend niet verwant is aan enige andere taal. Voor buitenstaanders is het Baskisch (Euskara) dan ook niet te verstaan. Men vermoedt dat de Basken het langste van alle volkeren in Europa wonen.


De oorsprong van de Basken is in mysteries gehuld. Hun taal is dermate afwijkend en niet of nauwelijks verwant aan bestaande talen, dat de Basken niet gerekend worden tot de bekende Europese volkeren, zoals de Kelten of Germanen.



Basken doen me in veel opzichten denken aan de berbers.

De Basken is wel een Europese volk, genetisch en raciaal gezien komen ze overeen met de Spanjaarden en andere Europeanen.

21-05-2010, 20:07

Citaat door Al-Yehud:
De Basken is wel een Europese volk, genetisch en raciaal gezien komen ze overeen met de Spanjaarden en andere Europeanen.



Weet ik, maar de taal niet.