Bekijk volle/desktop versie : Het onderwijzen van vrouwen zonder afscheiding - Shaykh Mohammed al-Madkhalie



Pagina's : [1] 2

21-05-2010, 17:19
hier zie je het bewijs dat het niet mag zoals vele van ons doen http://www.youtube.com/watch?v=oPupN1MRljI&feature=player_embedded

23-05-2010, 17:20



Citaat door tetouaania:
Nou nou we worden beschreven als FITNAH...dat is niet echt vrouwvriendelijk...

Maar als mannen zo een zwakte hebben voor vrouwen dan heb ik de ultieme oplossing!

-Als nou alle mannen gewoon thuis blijven zitten...
-als zij op straat lopen een bivakmuts dragen...dan zullen vrouwen ook niet naar hun kijken...
-laat de vrouwen lekker buiten werken, boodschappen doen, terrasje pakken etc etc
-Mannen mogen alleen de kinderen opvoeden en naar de moskee gaan en eventueel de kinderen naar school brengen.

Kortom als het toch aan de man ligt dan zouden we eigenlijk beter de vrijheden van de mannen moeten beperken..

Ik snap niet waarom nooit iemeand met dit idee is gekomen...ik vind het echt geniaal!!!!!!


Het zijn wel de woorden van onze geliefde profeet sallah lahoe 3lahi wa salaam, en hij is wel de laatste die vrouwonvriendelijk zou zijn geweest..

23-05-2010, 18:08
Onze profeet VZMH heeft ook een opdracht aan de man gegeven door je ogen neer te slaan als een vrouw langsloopt en geen tweede blik te geven dat is wat de man vergeten is!

23-05-2010, 21:19
mag niet punt

23-05-2010, 21:24



Citaat door tetouaania:
Hoe weet je nou zo zeker dat dat exact zijn woorden zijn?

In de koran tref je zulke uitspraken over een vrouw niet .....dus als jij het goed vind omjezelf te vergelijken met fitnah...dan moet je dta zeker doen...ik gebruik liever mijn logica

in de koran staat, ata3i allah wa ta3i rasoel(gehoorzaamt allah en gehoorzaamt de boodschapper)
weet dat de koran en soennah niet van elkaar los zitten!

23-05-2010, 21:59

Citaat door tetouaania:
Hoe weet je nou zo zeker dat dat exact zijn woorden zijn?

In de koran tref je zulke uitspraken over een vrouw niet .....dus als jij het goed vind omjezelf te vergelijken met fitnah...dan moet je dta zeker doen...ik gebruik liever mijn logica


Omdat hij toch zegt in het filmpje: het is authentiek overgeleverd..
Naast de koraan is er ook zoiets als de Soennah die we dienen te volgen. Soennah zijn de handelingen en uitspraken van onze profeet sallah lahoe 3lahi wa salaam

Als je liever je eigen logica wil volgen moet je dat vooral doen meid.
wa salaam alekoum

23-05-2010, 22:01

Citaat door Doukaliaatj_:
Omdat hij toch zegt in het filmpje: het is authentiek overgeleverd..
Naast de koraan is er ook zoiets als de Soennah die we dienen te volgen. Soennah zijn de handelingen en uitspraken van onze profeet sallah lahoe 3lahi wa salaam

Als je liever je eigen logica wil volgen moet je dat vooral doen meid.
wa salaam alekoum


Ze heeft wel vaker van die vage uitspraken ze is ook van mening dat de hidjaab niet verplicht is..


23-05-2010, 23:23
er is hier zeker igtilaaf onder de geleerden, sommige zeggen dat het toegestaan is maar de leraar moet wel voldoen aan bepaalde voorwaarden. ik zou even dit onderzoeken voordat je zegt dat het niet mag.

24-05-2010, 00:22

Citaat door utrechtje1:
er is hier zeker igtilaaf onder de geleerden, sommige zeggen dat het toegestaan is maar de leraar moet wel voldoen aan bepaalde voorwaarden. ik zou even dit onderzoeken voordat je zegt dat het niet mag.

O ja', plaats bewijs?!

24-05-2010, 00:38
http://www.youtube.com/watch?v=3SsdAqFyFtc&playnext_from=TL&videos=uyMf4j 9RpGQ

http://www.youtube.com/watch?v=OPa12vGckfg&feature=related

hier even iets kort erover. ik heb thuis nog fatawa liggen die zal ik misschien later plaatsen.

24-05-2010, 01:00

Citaat door salafboy:
.



Salafboy

24-05-2010, 01:10

Citaat door Mansora:
Salafboy


Sjiiet.

24-05-2010, 01:13



Citaat door Imane_Arab:
Sjiiet.



Ik heb geen naam bedacht als shiagirl ofzoiets

mansora

24-05-2010, 01:17

Citaat door Mansora:
Ik heb geen naam bedacht als shiagirl ofzoiets

mansora


Ja, Salafboy klinkt inderdaad enigszins apart..

24-05-2010, 01:19

Citaat door tetouaania:
Nou nou we worden beschreven als FITNAH...dat is niet echt vrouwvriendelijk...

Maar als mannen zo een zwakte hebben voor vrouwen dan heb ik de ultieme oplossing!

-Als nou alle mannen gewoon thuis blijven zitten...
-als zij op straat lopen een bivakmuts dragen...dan zullen vrouwen ook niet naar hun kijken...
-laat de vrouwen lekker buiten werken, boodschappen doen, terrasje pakken etc etc
-Mannen mogen alleen de kinderen opvoeden en naar de moskee gaan en eventueel de kinderen naar school brengen.

Kortom als het toch aan de man ligt dan zouden we eigenlijk beter de vrijheden van de mannen moeten beperken..

Ik snap niet waarom nooit iemeand met dit idee is gekomen...ik vind het echt geniaal!!!!!!


En wat is er mis met het woordje fitnah(beproeving/test)?
En als allah s.w.t. heeft verordent dat hij de vrouw zou creeren en allah sw.t. verordent ook dat zij een beproeving is voor de man, wat is dan jou rol in die band tussen de schepper en zijn schepping?

Verder doet de mening van mij of een ander er niet toe op de dag die belangrijk is, en daarom doet deze er ook nu niet toe.

Si vis pacem para bellum.

Pagina's : [1] 2