Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft het recept van Turkse Pizza??



20-05-2010, 13:20
dames!! ik ben met spoed op zoek naar het recept van turkse pizza!

ik wil het vanavond nog maken, dus wie o wie kan mij het recept ervan plaatsen...


alvast bedankt!!

20-05-2010, 14:01


kom op!!!!

20-05-2010, 14:31
Oke dan meissie

Voor 1 KG meel:

1KG meel,
Zout,
Water,
1 glas melk,
1 gist

Deze ingriedenten heb je nodig voor de deeg! Los eerst de gist samen met water, melk en zout voeg als laats het meel erbij en daarna lekker kneden tot het ff zacht is als je oorlel

Het voorbereiden van het gehakt:
1 KG gehakt, rund
4 Groene paprika's, Paprika die je ook gebruikt bij de Italiaanse pitza
3 uien,
1 bos petercelie,
Turkse tomaten pasta, neem beter allebei de smaken(heet en zoet)
Zout en
Allerlei kruiden, wat k je kan aanraden is :Reyhan, nahnah, pullbiber en karabiber. (verkrijgbaar bij een Turkse winkel)

Je moet eerst al het groente goed wassen en daarna in een robot laten mixxen. Daarna moet je ze in een kom zetten en voeg dan de gehakt, tomatenpasta en de kruiden erbij en dan moet je ze met de hand goed kneden en voeg als laats een beetje olie erbij.

Zodra je deeg dik is geworden kan je beginnen. Maak van je deeg kleine rondjes zoals een hazelnoot (kijk maar hoe jij het zelf lekker vind als je klein vind neem je klein als je groot wil neem je een groot rondje)
Daarna begin je met een oklaba (k weet niet hoe jullie het noemen) Het is een rond stok en daarna maak je van de kleine ronde deegjes een plat deeg. Daarna smeer je gehakt enz en dan zet je het op een pitza pan(beter silex als je hem hebt) zoniet kan ook wel gebakt worden bij een silex.

Klaar en kees verder advies k je erbij een lekkere salade en Turkse ayran (karnemelk)

Uhhm heb je het gesnapt?



het deeg moet ongeveer 4 uur rijzen, ik heb het nog niet gemaakt, heb ik gisteren van een turkse meisje doorgekregen.