Bekijk volle/desktop versie : Iran maakt weer onderdelen voor centrifuges



31-07-2004, 15:23

Citaat door Couscousje:
Iran maakt weer onderdelen voor centrifuges

TEHERAN - Iran heeft zaterdag bevestigd dat het weer onderdelen maakt voor centrifuges voor het verrijken van uranium. Daarmee heeft het land een afspraak overboord gezet die het in februari met de Europese Unie maakte. Volgens de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Kharrazi heeft de EU zijn woord niet gehouden.

Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk bereikten namens de EU in oktober 2003 met Iran een overeenkomst waarin dat land onder meer instemde met het staken van de verrijking van uranium. In februari werd ook de productie van centrifugeonderdelen stilgelegd.

Maar de drie landen wekten vorige maand de woede van Iran, toen zij binnen het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) een harde resolutie steunden waarin het Aziatische land werd veroordeeld voor de gebrekkige samenwerking met de nucleaire waakhond. De IAEA voert inspecties in Iraanse kerncentrales uit.



Ja, hoor.

Daar zijn de eerste smoesjes al om een oorlog te beginnen tegen Iran.

Cc
.

31-07-2004, 19:03


Als de VS, INDIA, ISRAEL, FRANKRIJK, UK, CHINA, RUSLAND, NEDERLAND, JAPAN, etc over kernwapens of kernenergie beschikken, dan mag IRAN ook over kernenergie of kernwapens beschikken. Als alle landen hun kernwapens en kernenergie installaties zouden ontmantelen, dan moet IRAN dat ook doen. Maar als landen het recht op kernwapens en kernenergie eisen, dan heeft IRAN ook het volle recht op kernwapens en kernenergie installaties.

01-08-2004, 08:47
Dat Amerika al tijden Iran wil aanvallen is gewoonweg een feit.

Nu alleen nog de reden vinden om het politiek correct te laten lijken, en klaar zijn ze om een nieuwe stinkoorlog van start te laten gaan.

01-08-2004, 08:57

Citaat:
Origineel gepost door nostradamus
Ik krijg de indruk dat men nu wil doen alsof Iran aan een nucleair wapen wil werken om Amerika het plezier te kunnen doen Iran binnen te vallen.
Zijn we al niet wat voorbarig aan het speculeren?
Zou wel kunnnen, maar ik denk van niet.

Weet jij nog hoe de oorlog tegen Irak gestart werd? Wat waren de valse voorwendselen? "Wapens of mass destruction", de rapporten wijzen achteraf gezien uit dat dit lariekoek was.

En... Als je een beetje oplet wat de berichten in de kranten zeggen, dan weet je al dat Amerika een oorlog tegen Iran aan het plannen is.

Een van de berichten was dat Amerika zei dat Iran Iraks grootste vijand was, en de net verworven democratie in gevaar brengt.

Begrijp je het onderbuikgevoel dat mede ik hierbij krijg?

01-08-2004, 09:25



Citaat:
Origineel gepost door nostradamus
Ongeacht welke de verklaringen waren om de oorlog in Irak te starten, feit is dat Irak verlost werd van een vreselijk dictator, niettegenstaande dat focussen velen zich enekel en alleen op dit feit.
En ja, het verloeden bestond inderdaad dat Irak wapens of mass destruction maakte.
Wat helemaal niet verwonderlijk zou zijn bij een man die er niet voor terug schroomde een volledig dorp uit te moorden met gifgas.
En wees effe eerlijk , Irak noch Iran vallen onder wat men oemt democratische regeringen.
Maar ik denk heus niet dat Bush het zich kan veroorloven na Irak een oorlog te beginnen in Iran.
Logische gedachtengang van mij, ik wil niet denken wat velen graag willen denken omdat ze Amerika haten.
Ik sta liefst met beide voeten aan de grond.
Ik heb geen hekel aan Amerika, eerder aan de huidige regering die daar gezeteld is.
Saddam is een schoft, daar is geen discussie over mogelijk, maar nog geen 10 jaar geleden financeerde Amerika deze zelfde tiran. En nu vinden ze hem in ene niet meer lief en moest hij worden opgepakt, hypocriet? Rechtvaardig? Aan u de keus.

Denk je nu werkelijk dat Amerika zich een oorlog tegen Irak kon veroorloven, enig idee hoeveel staatsschuld Amerika heeft?

Het hangt er van af of Bush opstapt om te weten of Amerika Iran de oorlog zal gaan verklaren.

01-08-2004, 10:26

Citaat:
Origineel gepost door nostradamus
Het is te simpel om te zeggen dat Amerika tien jaar geleden saddam steunde.
Wie vandaag je bondgenoot is, kan morgen je vijand zijn.
Twee vrienden kunnen morgen twee vijanden worden.
Het is te simpel conclusies te trekken op datgene wat bovendrijft, wat zit eronder?
En nogmaals, dank zij Amerika is Irak verlost van een koelbloedig moordenaar.
Dat, heeft geen enkel moslimland bewerkstelligd, zij keken rustig toe hoe hun broeders en zusters vermoord werden.
En over de staatsschuld gaan we het nou effe niet hebben, België heeft ook een staatsschuld die per inwoner 25.000€ bedraagt.
Het gaat over de prognose van een eventuele oorlog tegen Iran.
1+1=2

De vijand van je vijand is je vriend.

Oftewel Rusland, de rooie rakkers.

Het verwijderen van Saddam uit Irak is wel eens waar zeer nobel, maar ik geloof nooit dat dit Amerika's zuivere doel is geweest.

Amerika gaat gerust geen honderden miljarden in een oorlog investeren als dit haar niets oplevert.

Olie, het zwarte goud, is wat blinkt.

Over 20 jaar zijn we door de olievoorraad heen.

Amerika anticipeert.