Bekijk volle/desktop versie : Important question!!



18-05-2010, 21:21
Wonen in België, studeren in Nederland.
In Rotterdam studeren (hbo) en van maandag tot vrijdag logeren bij mams in Dordrecht.
Vrijdag avond vertrekken richting België en zondag avond weer terug naar Dordrecht of maandag ochtend. Valt dit onder uitwonend? Dat vind ik van wel, maar hoe ziet duo dit??? Ik mag ten slotte zelf beslissen waar en wanneer ik logeer bij iemand. Tegenwoordig heb je een ov chipkaart, daarmee kunnen ze alles controleren. Maar gaan ze dit zien als inwonend???

18-05-2010, 21:59


Ja, ik heb geen keus. Mijn echtgenoot en ik zijn van plan om over een paar jaar terug te keren naar Nl, en momenteel doe ik niets. En wil de tijd winnen door alvast te gaan studeren in Nl. Ik weet dat het hartstikke zwaar is, maar om iedere dag richting Brussel gaan is nog erger dan even naar mams in Dordrecht.

18-05-2010, 22:50
Nee je woont dan bij een van je ouders. Je kunt je adres veel beter in Belgie laten staan. Dan krijg je veel meer studiefinanciering.

18-05-2010, 22:57

Citaat door Dina11:
Wonen in België, studeren in Nederland.
In Rotterdam studeren (hbo) en van maandag tot vrijdag logeren bij mams in Dordrecht.
Vrijdag avond vertrekken richting België en zondag avond weer terug naar Dordrecht of maandag ochtend. Valt dit onder uitwonend? Dat vind ik van wel, maar hoe ziet duo dit??? Ik mag ten slotte zelf beslissen waar en wanneer ik logeer bij iemand. Tegenwoordig heb je een ov chipkaart, daarmee kunnen ze alles controleren. Maar gaan ze dit zien als inwonend???


Ow ja je kunt dan kiezen voor vergoeding voor rijskosten of een OV studentenkaart. Jij hoeft dus niet perse met een ov kaart te reizen