Bekijk volle/desktop versie : Wie Betaald Ook Geen Eigen Risico???



Pagina's : [1] 2

18-05-2010, 11:59
ik niet ze hebben mij aanvullend als 3 jaar geleden stop gezet. ik heb hoge schulden lopen bij hun cz deurwaarders en dan kreeg ik eergisteren een brief van 165 e ik had ze gebeld en zei doe maar die bedrag bij de deurwaarder gooien omdat ik kan niet meer kan betalen zit ik nu op basis verzekering. ik ben nu alleen verzekerd bij de ziekenhuis en helaas de tandarts niet omdat ik veel schulden heb bij de deurwaarder en in termijnen kan voor mij niet omdat ik dan niks overhou voor me eigen

18-05-2010, 12:10



Citaat door ongelukkigggg:
ik niet ze hebben mij aanvullend als 3 jaar geleden stop gezet. ik heb hoge schulden lopen bij hun cz deurwaarders en dan kreeg ik eergisteren een brief van 165 e ik had ze gebeld en zei doe maar die bedrag bij de deurwaarder gooien omdat ik kan niet meer kan betalen zit ik nu op basis verzekering. ik ben nu alleen verzekerd bij de ziekenhuis en helaas de tandarts niet omdat ik veel schulden heb bij de deurwaarder en in termijnen kan voor mij niet omdat ik dan niks overhou voor me eigen


Hoe heb je het dan zover laten komen? Was je werkloos zonder uitkering dat je het niet kon betalen? En als je veel schulden hebt zou ik schuldhulpverlening aanvragen.

18-05-2010, 12:11
wat ik weet is dat iedereen eigen risico moet betalen, niemand uitgezonderd.

bij mij (zilverenkruis), ik betaal alleen mijn maand premie en ik betaal dus alle medicijnen tot 165 eur per jaar..........stel dat ik niet ziek ben geweest hele jaar, dan betaal ik niks (maar met kinderen en al, zit ik ruim boven het ER.

18-05-2010, 12:15

Citaat door Amoura:
wat ik weet is dat iedereen eigen risico moet betalen, niemand uitgezonderd.

bij mij (zilverenkruis), ik betaal alleen mijn maand premie en ik betaal dus alle medicijnen tot 165 eur per jaar..........stel dat ik niet ziek ben geweest hele jaar, dan betaal ik niks (maar met kinderen en al, zit ik ruim boven het ER.




Is bij iedereen zo. Alleen vind ik die nieuwe ziekteverzekering wel kut. Je betaalt per maand, per volwassene een premie van ong 120 euro. dan nog eigen risico, en tandartskosten worden niet eens 100 procent vergoed. Echt tering zooitje. Het is nog een wonder dat een kind onder de 18 jaar niet hoeft te betalen.

En ik vind het ook belachelijk dat studenten zo n bedrag ook meoten betalen.

18-05-2010, 12:17


Heb gehoord dat ze aan het overwegen waren het eigen risico te verhogen naar 750 euro per jaar in verband met de bezuinigingen.

18-05-2010, 12:17
Echt onzin inderdaad.

En ik dacht dat de tandarts ook onder ER viel maar dat is dus niet zo?

18-05-2010, 12:19

Citaat door Samples:
Echt onzin inderdaad.

En ik dacht dat de tandarts ook onder ER viel maar dat is dus niet zo?



jawel hoor

18-05-2010, 12:21

Citaat door Samples:
Echt onzin inderdaad.

En ik dacht dat de tandarts ook onder ER viel maar dat is dus niet zo?


Tandarts moet je apart verzekeringen.

die k..tandartsen ook.........vind je ook niet dat ze nu zo slecht zijn geworden.

laatst belde mijn man een afspraak af..........22 uur voor de afspraak, en hij moest toen een boete betalen van 75 eur.

echt we worden hier genaaid in dit landje

18-05-2010, 14:28
je moet afspraak afzeggen voor 24 uur, dat staat ook duidelijk aangegeven op de kaartje. bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren afzegt. wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht. jullie moeten ook niet te veel zeuren. als ze eigen risico word verhoogd dan krijgen we ook meer terug van de belasting. dus dont worry

18-05-2010, 20:37

Citaat door HoneyBee:
Heb gehoord dat ze aan het overwegen waren het eigen risico te verhogen naar 750 euro per jaar in verband met de bezuinigingen.


Ze wentelen de tekorten gewoon weer af op de burger in plaats van dat ze het op de banken verhalen die deze crisis hebben veroorzaakt

Het zal er niet leuker op worden de komende jaren.

En maar afvragen waarom steeds meer mensen in de schulden en andere ellende komen

18-05-2010, 20:38

Citaat door Amoura:
Tandarts moet je apart verzekeringen.

die k..tandartsen ook.........vind je ook niet dat ze nu zo slecht zijn geworden.

laatst belde mijn man een afspraak af..........22 uur voor de afspraak, en hij moest toen een boete betalen van 75 eur.

echt we worden hier genaaid in dit landje


We worden genaaid ja, maar wie staat er op en zegt er wat van?

18-05-2010, 21:46

Citaat door Pleeborstel:
We worden genaaid ja, maar wie staat er op en zegt er wat van?



je hebt wel gelijk! niemand doet er wat aan, er komen alleen meer kosten boven op. terwijl wij er gewoon voor moeten dokken. die eigen risico mogen ze voor mijn part wel afschaffen vind het echt onzin gewoon. ik raak daar altijd in de war.

19-05-2010, 14:45



Citaat door Amoura:
Tandarts moet je apart verzekeringen.

die k..tandartsen ook.........vind je ook niet dat ze nu zo slecht zijn geworden.

laatst belde mijn man een afspraak af..........22 uur voor de afspraak, en hij moest toen een boete betalen van 75 eur.

echt we worden hier genaaid in dit landje


Dan hebben ze je flink voor de gek gehouden, een niet-nagekomen afspraak kost rond de 20 a 30 euro....

19-05-2010, 14:46

Citaat door Pleeborstel:
We worden genaaid ja, maar wie staat er op en zegt er wat van?



Daarom is stemmen ook zo belangrijk!!!

19-05-2010, 16:25
maar stemmen is niet toegestaan.

Pagina's : [1] 2