Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft verstand van IJzergehalte....



Pagina's : [1] 2

17-05-2010, 17:59
[ik kom net van de huisarts en ze gaf aan dat mn ijzergehalte 6,5 is en zei dat het heel lag is!

ik heb in het verleden wel eens bloedarmoede gehad en ]heb het gevoel dat ze overdrijft of is het echt veel te laag?....

17-05-2010, 18:04



Citaat door koraaltje:
[ik kom net van de huisarts en ze gaf aan dat mn ijzergehalte 6,5 is en zei dat het heel lag is!

ik heb in het verleden wel eens bloedarmoede gehad en ]heb het gevoel dat ze overdrijft of is het echt veel te laag?....


normale Hb-gehalte: 7,8 - 10,8

Veel lever en spinazie eten schat

17-05-2010, 18:07

Citaat door Boot-je:
normale Hb-gehalte: 7,8 - 10,8

Veel lever en spinazie eten schat

Maar zoo extreem laag is 6,5 toch niet?
ik eet ongelofelijk veel groente (das bijna het enige wat ik lust, letterlijk)
Lever mag je bijna niet hebben als je zwanger bent

17-05-2010, 18:07
Ik heb onder de 6 gehad

17-05-2010, 18:11


toch wel laag

17-05-2010, 18:12

Citaat door Marokaanse24:
Ik heb onder de 6 gehad

ik vond dr zo dramatisch doen, ze zei je bent in een in 3 maanden van 8,0 naar 6,5 gegaan.
Zo laag is 6,5 dus niet, ik had al zoiets van zo laag is dat toch niet zegt ze jawell voor een vrouw is het al laag laat staan als je een kind draagt

17-05-2010, 18:13

Citaat door koraaltje:
[ik kom net van de huisarts en ze gaf aan dat mn ijzergehalte 6,5 is en zei dat het heel lag is!

ik heb in het verleden wel eens bloedarmoede gehad en ]heb het gevoel dat ze overdrijft of is het echt veel te laag?....


Je bedoelt waarschijnlijk je Hb (Hemoglobine-gehalte) en niet je ijzer. Hb van 6,5 is laag. Een Hb onder de 5,5 wordt al direct doorgebeld aan de arts en vaak bij onder de 5 geven ze zelfs bloedtransfusies. Maarja bij iedereen is het toch anders. De een kan amper de trap op met een Hb van 6,5 en de ander merkt het niet eens. Wel is het beter om gewoon die ijzertabletten te nemen, en het regelmatig te laten controleren.

17-05-2010, 18:13
by my zeiden ze ook dat ik veeeeels te lage yzer gehalte heb (ik kom een liter bloed te kort)

maar als ze het zo zeggen dan zal het wel zo zyn ; neem je ook yzertabletten in??

17-05-2010, 18:15
had ik ook, onder de 6 zelfs en toen heb ik ijzertabletten in genomen en na 1 maand of zo zat ik alweer op 8.1

17-05-2010, 18:17

Citaat door B2B:
Je bedoelt waarschijnlijk je Hb (Hemoglobine-gehalte) en niet je ijzer. Hb van 6,5 is laag. Een Hb onder de 5,5 wordt al direct doorgebeld aan de arts en vaak bij onder de 5 geven ze zelfs bloedtransfusies. Maarja bij iedereen is het toch anders. De een kan amper de trap op met een Hb van 6,5 en de ander merkt het niet eens. Wel is het beter om gewoon die ijzertabletten te nemen, en het regelmatig te laten controleren.

hmmm okee

Ze wilde met een andere arts overleggen en mij terugbellen

17-05-2010, 18:19

Citaat door StreetChic:
by my zeiden ze ook dat ik veeeeels te lage yzer gehalte heb (ik kom een liter bloed te kort)

maar als ze het zo zeggen dan zal het wel zo zyn ; neem je ook yzertabletten in??

ik heb een tijdje een vitaminesupplement voor zwangere vrouwen geslikt maar ik haat pillen dus slik sinds een weekje of 2 niets

17-05-2010, 18:22
ohhhhh je bent zwanger machallah

moet je niet doen meid ; neem aub u pillen ; dat is super belangryk voor jou & je baby ; als jy straks geen genoeg vitaminen meer in je lichaam hebt krygt je babytje ook niks & dat is super super slecht voor de ontwikkeling





Citaat door koraaltje:
ik heb een tijdje een vitaminesupplement voor zwangere vrouwen geslikt maar ik haat pillen dus slik sinds een weekje of 2 niets

17-05-2010, 18:22


schat, normaal is ... van af 7,8 en maximaal is 10,8 Tuurlijk is het te laag, het is bij 7 al veel te laag!

En je bent zwanger ook nog....

17-05-2010, 18:33
als je die pilletjes hebt gekregen, gewoon netjes drinken meid, je bent zwanger en het laatste wat je straks nodig hebt is een bloedtransfusie na de bevalling...dus neem het advies van je arts ten harte en insha allah komt t wel goed!

ik heb heel mijn zwangerschap die pilletjes geslikt!

17-05-2010, 18:52
okee, dus ik moet die drama toch maar serieus gaan nemen.

ik[B] heb die ijzertabletten in het verleden al ooit geslikt envond ze echt geen pretje!

en als ik nu die vitaminensupliment voor zwangeren weer ga slikken is toch ook goed of niet?[/B]

Pagina's : [1] 2