Bekijk volle/desktop versie : Uithuwelijken, zo gek nog niet zei een vriendin



Pagina's : [1] 2 3

17-05-2010, 10:01
Daar liepen we dan al shoppend. We zagen een Mocro stelletje, schattig hand in hand. Voordat ik het wist floepte ik eruit, zo hoort het, een echt vers geimporteerde mocro met nog echte schapenkrullen....zehma eindelijk krullen ipv dat afgeknipte tot op de schedel kaal geschoren koppies.
We moesten lachen totdat een vriendin zei, nou zo gek is het uithuwelijken niet.....? Grappig dat ze het zei, want het is waar. Als je ouders je door en door kent en precies weten welke man bij je past, dan zouden ze met je mee kunnen kijken naar een leuke kandidaat? Per slot van rekening willen ze het beste voor je. Dan heb ik het niet over dat je ouders je neef in Marokko wil matsen en jou als schaap uitlevert. Nee ouders die met goede bedoelingen hun kinderen gelukkig willen zien.

Hoe kijk je hier tegen aan??

Liefs,

Dame36

17-05-2010, 10:20



Citaat door Dame36:
Daar liepen we dan al shoppend. We zagen een Mocro stelletje, schattig hand in hand. Voordat ik het wist floepte ik eruit, zo hoort het, een echt vers geimporteerde mocro met nog echte schapenkrullen....zehma eindelijk krullen ipv dat afgeknipte tot op de schedel kaal geschoren koppies.
We moesten lachen totdat een vriendin zei, nou zo gek is het uithuwelijken niet.....? Grappig dat ze het zei, want het is waar. Als je ouders je door en door kent en precies weten welke man bij je past, dan zouden ze met je mee kunnen kijken naar een leuke kandidaat? Per slot van rekening willen ze het beste voor je. Dan heb ik het niet over dat je ouders je neef in Marokko wil matsen en jou als schaap uitlevert. Nee ouders die met goede bedoelingen hun kinderen gelukkig willen zien.

Hoe kijk je hier tegen aan??

Liefs,

Dame36
Als je 36 jaar bent zit er niets meer in voor je dan een neef uit marokko he dame36

17-05-2010, 10:24
Ik ben getrouwd met mijn neef in Marokko, maar vanuit mijn zelf. Ik ben niet uit gehuwelijkd ofzo.

Vroeger toen we klein waren werd er wel door mijn tante gezegd van o jij wordt mijn schoondochter. Dat bleven ze vele jaren herhalen tot ik 19 jaar werd. En ik het helemaal zat werd en heb gezegd ik trouw niet met familie en wil zeker niet uitgehuwelijkd worden. En 2 jaar geleden werd ik verliefd op hem en in oktober hebben we onze Zowija getekent binnenkort gaan we een bruiloft geven Inscha'Allah. En nu kan ik niet leven zonder mijn man. Ik heb spijt van mijn leven dat ik niet eerder naar mijn ouders en zijn ouders hebt geluisterd. Anders waren we nu al gelukkig getrouwd en aan het genieten van onze kinderen. Huisje boompje beesie!!!

Wat ik wil zeggen is luister altijd naar je ouders. Zij zijn de enige die het beste met voor hebben. Het lijkt misschien in het begin raar, maar uiteindelijk kan je niet meer zonder je man/vrouw. Je ouders weten hoe je in elkaar zit en wie het beste bij je passen. Het is zeker niet verplicht om naar je ouders te luisteren wat huwelijken betreft, maar het is zeker weten wel aan te raden. Met de zegeningen van je ouders kom je ver.

Groeten en succes allen!!

17-05-2010, 10:25

Citaat door Just_Khalid:
Als je 36 jaar bent zit er niets meer in voor je dan een neef uit marokko he dame36

nee ik ben niet voor incest, neef is net je eigen broer, bah...moet er niet aan denken.....

17-05-2010, 10:26



Citaat door witteroosje:


Wat ik wil zeggen is luister altijd naar je ouders. Zij zijn de enige die het beste met voor hebben. Het lijkt misschien in het begin raar, maar uiteindelijk kan je niet meer zonder je man/vrouw. Je ouders weten hoe je in elkaar zit en wie het beste bij je passen. Het is zeker niet verplicht om naar je ouders te luisteren wat huwelijken betreft, maar het is zeker weten wel aan te raden. Met de zegeningen van je ouders kom je ver.

Groeten en succes allen!!


17-05-2010, 10:32

Citaat door Dame36:
nee ik ben niet voor incest, neef is net je eigen broer, bah...moet er niet aan denken.....


Onzin, is niet hetzelfde. Jouw broer is voor jou haram om te huwen je neef niet.

Trouwens, jij haalt twee dingen door elkaar, een gearrangeerde huwelijk is iets heel anders dan uitgehuwlijkt worden. Dat laatste onder dwang is haram en niet goed.

Gearangeerde huwelijken zijn in mijn ogen het beste, voorkomt veel slechte dingen vooraf.

17-05-2010, 10:35

Citaat door Just_Khalid:
Onzin, is niet hetzelfde. Jouw broer is voor jou haram om te huwen je neef niet.

Trouwens, jij haalt twee dingen door elkaar, een gearrangeerde huwelijk is iets heel anders dan uitgehuwlijkt worden. Dat laatste onder dwang is haram en niet goed.

Gearangeerde huwelijken zijn in mijn ogen het beste, voorkomt veel slechte dingen vooraf.


Ik kon het zelf niet beter zeggen!!

17-05-2010, 10:37
tuurlijk, zodra die z'n papieren heeft is het;



en haalt ie zelf een wijf uit marokko.

17-05-2010, 10:39

Citaat door Just_Khalid:


Gearangeerde huwelijken zijn in mijn ogen het beste, voorkomt veel slechte dingen vooraf.


17-05-2010, 10:42
Totdat je wordt uitgehuwelijkt aan een man die afschuwelijk vind!! Even kijken of je het dan nog steeds een goed idee vind.

17-05-2010, 10:43
Nee is niet erg, als je het er mee eens bent met degene die ze uitgekozen hebben..
Maar als je niet wílt, dan ben ik er wel op tegen.

17-05-2010, 10:54
Conclusie

Uithuwelijken: nee
Suggesties/opties: ja

17-05-2010, 11:08


Iemand met zo een avatar en OT is de spoor volledig bijster en zal het nog zuur komen te staan!

17-05-2010, 11:09
Ik ken meer vrouwen die gelukkig zijn in hun huwelijk met een importbruidegom dan vrouwen die hun mannen eerst al kenden. Hoe je het went of keert, uiteindelijk is het toch makteb en ligt het ook aan je karaktereigenschappen of het klikt of niet.

17-05-2010, 11:13

Citaat door Slaz:
Iemand met zo een avatar en OT is de spoor volledig bijster en zal het nog zuur komen te staan!


Over wie heb je 't?

Pagina's : [1] 2 3