Bekijk volle/desktop versie : Huwelijk



30-07-2004, 19:43

Citaat door Marwan01:
Assalaam aleikum,

Ik ben een bekeerde Belg. Sinds twee jaar al heb ik me bekeerd tot de Islam. De laatste 8 maanden heb ik een Marokkaans meisje leren kennen. Ik weet dat ik met haar wil trouwen en zij wil dat ook met mij. Nu zouden we ons eerst willen verloven. Hoe gaat dat in zijn werk? Zijn er bepaalde tradities of dingen waar ik op moet letten.

Choekran
Beslama
.

30-07-2004, 21:34



Citaat:
Origineel gepost door Marwan01
Assalaam aleikum,

Ik ben een bekeerde Belg. Sinds twee jaar al heb ik me bekeerd tot de Islam. De laatste 8 maanden heb ik een Marokkaans meisje leren kennen. Ik weet dat ik met haar wil trouwen en zij wil dat ook met mij. Nu zouden we ons eerst willen verloven. Hoe gaat dat in zijn werk? Zijn er bepaalde tradities of dingen waar ik op moet letten.

Choekran
Beslama
Hallo Marwan,

Alvorens jullie gaan verloven is het bij de meeste marokkaanen traditie om de hand van het meisje bij de ouders te vragen. Een cadeau mag daarbij niet ontbreken. Zo kun je bijv. een mooie bos bloemen meebrengen.
Als je de goedkeuring/zegeningen van haar ouders hebt kun je het feest naar eigen voorkeur met je aanstaande plannen.

Ik wens je heel veel succes erbij en mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel

30-07-2004, 23:37

Citaat:
Origineel gepost door smurfi
Hallo Marwan,

Alvorens jullie gaan verloven is het bij de meeste marokkaanen traditie om de hand van het meisje bij de ouders te vragen. Een cadeau mag daarbij niet ontbreken. Zo kun je bijv. een mooie bos bloemen meebrengen.
Als je de goedkeuring/zegeningen van haar ouders hebt kun je het feest naar eigen voorkeur met je aanstaande plannen.

Ik wens je heel veel succes erbij en mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel
Geef een advies vanuit de islam, niet vanuit de Marokkaanse cultuur...

31-07-2004, 00:26

Citaat:
Origineel gepost door Marwan01
Assalaam aleikum,

Ik ben een bekeerde Belg. Sinds twee jaar al heb ik me bekeerd tot de Islam. De laatste 8 maanden heb ik een Marokkaans meisje leren kennen. Ik weet dat ik met haar wil trouwen en zij wil dat ook met mij. Nu zouden we ons eerst willen verloven. Hoe gaat dat in zijn werk? Zijn er bepaalde tradities of dingen waar ik op moet letten.

Choekran
Beslama
x Neem zoveel mogelijk je Familie zoals: Moeder, Vader, broers, zussen, nichten, neven, oma's en opa's , Vrienden...

x Belangerijk: SuiKer!!!!

x Cadeau's: - Sieraden, Kleding, Parfum, enz

x Neem Een Schaap Mee!!!!!!!!!

x je kan limonade, snoep veel meer dingen nemen



Veel Succes

31-07-2004, 10:19



Citaat:
Origineel gepost door achie25
Geef een advies vanuit de islam, niet vanuit de Marokkaanse cultuur...
Daar heeft Marwan toch om gevraagd!

Tip: lees zijn bericht nog eens goed door.

31-07-2004, 17:21

Citaat:
Origineel gepost door Poesycat
x Neem zoveel mogelijk je Familie zoals: Moeder, Vader, broers, zussen, nichten, neven, oma's en opa's , Vrienden...

x Belangerijk: SuiKer!!!!

x Cadeau's: - Sieraden, Kleding, Parfum, enz

x Neem Een Schaap Mee!!!!!!!!!

x je kan limonade, snoep veel meer dingen nemen



Veel Succes
onzin dat hoeft helemaal niet in de islam!! al dat overdreven gedoe is van de marokkaanse cultuur en niet de soennah

beste broeder hou het bescheiden neem van leuks mee maar niet te veel dat hoeft helemaal niet overleg met je vriendin hier over

01-08-2004, 22:45

Citaat:
Origineel gepost door smurfi
Daar heeft Marwan toch om gevraagd!

Tip: lees zijn bericht nog eens goed door.
Er staat tradities en geen Marokkaanse tradities...

03-08-2004, 13:26
Jullie zitten alleen maar met elkaar te discussieren...........

Maar maak aub de bekeerde man duidelijk wat echt Islamitisch belangrijk is en wat Marokkans cultureel belangrijk is:


Marokkaans:

xSuiker
xkadootjes
x
x
x

Islamitisch
x
x
x
x
x

Ik ben zelf ook heel niewsgierig hoe het nu eigenlijk precies hoort, ik weet het niet zo goed, helaas dus please geef ons goede info..

Thanks

03-08-2004, 14:58
marwan neem het raad van smurfi aan gewoon om hand gaan vrgane bij zijn ouders dat je graag met hun dochter wilt trouwen vertel ook over je geloof zeg dat je moslim bent en zowel in de islam als in de cultuur is het toegestaan om een bos bloemen mee te nemen en overige mischien wat etens waren zoals vlees suiker koekjes of iets anders maar dit betekent niet dat het moet hoor dit allemaal komt van vrijewil ieder is anders en ieder heeft eigen ideetjes snap je ik wens je veel succes met dit soort dingen en ik hoop dat haar vader geen huiverige typje is wees vriendelijk met hem praat opener met hem tot bepaalde onderwerpen en dan kijk je wel verder wat je nog tegen wilt zeggen
groetjes livies

05-08-2004, 14:54
insha'allah loopt alles goed af laat het ons weten hoe het ging ik ben nieuwsgierig